Gjest Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg har sett innlegg om dette før, men siden det ikke angikk meg da leste jeg dem ikke... Så jeg lager ett nytt. Jenta mi på 8 mnd hater klumper, hun får helt fnatt av den minste lille dært i maten. Det er kun middagsglass fra Hipp hun spiser (de er heeeelt fin-moste), de 6mnd-glassene fra Nestlè er det yyyyderst små "klumper" i, noe som gjør at hun brekker seg og skaper seg som bare det. Brødskive er heller ingen suksess... Er dette noe som går seg til? Skal jeg bare fortsette å by på "klumpe-mat" selv om hun brekker seg?
lillemirakel!! Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 jeg har en på 9 mnd som var likedann. Han begynte å spise brød over natta egentlig! Prøvde titt og ofte og plutselig gikk det seg til ved 8 mnds alder.middagsglass er det værre med. Han brekker seg som bare det av klumpene i maten. haha- men biter av kjøttkaker,div middag, brød og annet går ned! tåler nesten ikke nestle 6 mnds glass engang, kun hipp:-) før brakk han seg til han spydde men nå er det nyansert noe.... tror det bare går seg til. bare fortsett å tilby det. Jeg pleier å åpne et 6-8 mnds glass med klumper og varmer noen ss. brekker han seg setter jeg resten i frysa og gir han hipp istedet. i gr spiste han et 8 mnds glss uten å brekke seg- men var relativ laber interesse---ny smak= neste utfordring sikkert:-) lykke til
smurf08 Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Hehe - vi har det samme her =) Jeg bare fortsetter med å gi han mat med klumper, er det for ille så moser jeg klumpene litt med skjeeen. Gir vi han mat mens han ser på noe på youtube da går alt bare ned, selv om det er store klumper i maten ;-) Jaja, litt feil kanskje med noen ganger hjelper det å få ned maten...
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Min lille prinsesse var heller ikke glad i klumper til å begynne med. Brakk seg dersom maten ikke var helt finmost. Vi begynte etterhvert å gi henne kavring eller brødskalk som hun selv fikk å spise på. Hun bløtgjorde disse slik at hun fikk av små biter. Så etter bare noen dager til prøvde vi igjen middagsglass med små biter,og vips så gikk det som en lek og i dag kan hun nok kalles matvrak Men ellers så hadde jeg også hørt at det bare var å prøve om og om igjen med klumper, så ville hun til slutt kunne spise det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå