Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 2 mnd som sover på soverommet vårt. Vi må ha opp vinduet om natten, og nå når det har vært varmt så har ikke det vært noe problem mtp lillegutt. Men nå når det begynner å bli litt kaldere så lurer jeg på hva som er lurt å gjøre? Kunne gjerne tenkt meg å flytte han på eget rom, men de andre soverommene er litt langt unna vårt, og da tror jeg ikke at jeg får sove noe godt. Når han ligger på rommet så ligger han i egen seng lengst inne i rommet og bort fra vinduet. Han er ikke utsatt for noe trekk. Noen med erfaringer rundt dette? Er det farlig å sove i et kaldt soverom? Er veldig usikker på hva som er rett å gjøre og hva som er best for han (og meg;)).

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare sunt å sove på kaldt soverom :) Mange babyer sover jo ute i vognen på vinteren også! Bare pass på at han har dynen godt på seg, eventuelt en sovepose om han sparker den av seg. Og at han ikke ligger i trekk.

Bo er født i slutten av oktober, og var jo bitteliten i de kaldeste vintermånedene. Tror temperaturen på soverommet vårt lå på 13-15 grader hele vinteren, men han lå på saueskinn i ullpysj med dundyne over seg, og var god og varm :)

Skrevet

Det eneste jeg tenker på er hvis han spiser om natta. Vi har vinduet oppe på natta ellers hadde vi svimt av innimellom. lillemann spiser ikke på natta men får første måltid på morran i senga. Nå de siste dagene har jeg tatt dyne mi over han og hvis det blir for varmt så tar jeg heller dyna litt vekk og evetnuelt teppe hans i stedet. Hvis du ammer så er det jo viktig at det ikke blir kaldt for deg også.

Skrevet

Lillemann ble født i mars, og han sov med lue og på lammeskinn. Tok han bare under dyna når jeg ammet. Gikk så fint atte. Han har blitt en skikkelig varm gutt og sover best når det er litt kjølig, så det dårlige været om dagen passer han ypperlig. Er rett og slett bare å kle på de.

Eneste "problemet" er at de ligger med hendene utenfor dyna, så det kan være aktuelt å ta på de votter om det blir virkelig kaldt.

Skrevet

Det er verre for dem å sove åp et for varmt soverom enn et kaldt et. Jenta her kom i april, og det var ganske kaldt i perioder. Hadde da helseteppe i lammeull innerst, og god dyne oppå- pluss at hun sov med sokker og liten lue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...