Gå til innhold

Nybegynner spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten på 1 uke. Problemet mitt er at jeg ikke tror jeg har nok melk. Hvordan anbefales det og øke produksjonen? Skal jeg amme først og så pumpe rett etterpå?

Hun har gått ned litt mye siden fødselen og må prøve og fore henne opp litt, men det er ikke så lett når jeg føler jeg ikke har nok melk. Har fått beskjed om og amme hver 3 time og det gjør jeg.

Noen som vet hvor lang tid det tar før brystene er fylt opp igjen etter en amming??

Ammer nå fra begge bryst på hver amming men ønsker etterhvert og ta annehvert.. Når kan jeg begynne og prøve på det??

Takker på forhånd for svar og håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er babyene veldig individuelle, men jeg ville prøvd å amme hver andre time i steden. Da ammer du oftere - ungen får i seg mer mat og du øker produksjonen. Brystene er bra fulle etter 1 time. Husk bare på at når du pumper kommer det ofte ut mye mindre melk enn når babyen suger - derfor er ikke det et tegn på for lite melk.

Hvil deg. Spis og drikk. Ha ungen i senga sammens med deg.

Jeg har alltid gitt fra begge bryst ved hvert måltid. Det er helt vanlig. Det er bra at du gir fra begge bryst slik at begge brystene blir stimulert.

Skrevet

www.ammehjelpen.no er en kjempe bra side å gå inn på viss en har spm.rundt amming. De kan du også kontakte pr.telefon.Det gjorde jeg.

Det er også viktig å få med seg at melkeproduksjonen ofte er høyest om natten / morgen og at melkeproduksjonen kan bli mindre på ettermiddag kveld.

Leste der inne at Allerede etter to timer er 75% av melken tilbake i brystet.Tror at det skal være fylt opp igjen på 3 timer.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...