Vilpa Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Er det noen som har erfaring med søskenforsøk som de vil dele? Har en gutt på 15 måneder som vi håper skal få søsken ved hjelp av IVF. Vi skal til forsamtale i september. Gutten ble til på andre IVF forsøk, så vi vet hva som venter oss før jeg forhåpentligvis blir gravid igjen. Samtidigt så er jeg spent på hvordan det blir med forsøk og en aktiv smårolling i huset. Foreløpig så føler jeg meg mer avslappet en hva jeg gjorde før de tidligere prøverørsforsøkene. Låg/slappet av etter innsetting da jeg ble gravid med gutten. Hadde ikke noe lett svangerskap, så måtte ta det en del med ro. Selv om han kan gå, må jeg jo løfte og bære på junior. Så er litt spent på hvordan det er med prøverørsforsøk, forhåpentligvis graviditet og en smårolling i huset?
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Er gravid igjen, denne gangen satt de på tredje fryseforsøk. har en jente på to år. siste svangerskap var jeg sjuk hele tiden, denne gange er det ikke like ille. men mannen må trå til mye med jenta og husarbeid, det var han innstillt på. men synes nok det er litt slitsomt nå når han er midt oppi det. når det er sagt vil han nok ikke bytte med meg heller. men graviditeten går fortere denne gangen, tiden går raskere og det er liksom ikke det eneste som opptar en. pluss at sist føltes det ut som jeg hadde vært gravid i to år pga først et år i ivf systemet før det satt, så et tungt svangerskap. denne gagen er jeg nesten overasket at jeg nesten er 4mnd på vei og alt som skal gjøres og skje før de kommer. lykke til!! og lykken er minst like stor nå selv om stresset rundt forsøkene føltes betrakelig minde, selv om skuffelsen var stor hver gang det ikke gikk. klem
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 hei...synes det gjør alt bedre og værre...har barnet når ting går feil...men vet også så godt hva jeg lengter etter igjen... Vondt å ikke få de barna man ønsker uansett. Ellers er man kanskje ikke så stressa og det er en god ting. Livet MÅ jo bare gå videre...selv de dagene man ellers ville ligget stille og ruget... Lykke til!
Vilpa Skrevet 19. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2009 Hei og takk for svar. Kjenner jeg er litt oppheng i å gjøre "ting likt" som da jeg ble gravid sist, men prøver å forberede meg på at det kan gå noen forsøk før spiren forhåpentligvis sitter og resultere i baby!
mamma2006? Skrevet 20. august 2009 #5 Skrevet 20. august 2009 Hei hei. Jeg er i samme situasjon som deg. Har ei lita jente på 2,5 år og skal opp til Tromsø i morgen for nytt forsøk. Er veldig spennt. Ønsker deg lykke til. Klæm
Gjest Skrevet 20. august 2009 #6 Skrevet 20. august 2009 Jeg har just fått ivf gutt nummer to. Svangerskapet gikk veldig fort, men hadde endel plager og mannen tok seg mest av storebror og husarbeid de siste mndene. Klart det var tungt, men helt overkommelig, iallefall med en så flink mann som jeg har. Da jeg ble gravid denne gangen, første forsøk (frys) ble både mann og barn syke, så rugetiden var slitsom med mye bæring av størstemann som hadde feber og vondt pga tenner, husarbeid og lite søvn. Glemte nesten helt at jeg ruget, og fikk virkelig ikke slappet av som jeg gjorde da jeg ble gravid med størestemann. Fikk helt sjokk da testen viste positiv. Så tror virkelig ikke det har så mye å si om man lever som normalt eller ligger rett ut i 2 uker:-) Bæring av søsken er ingen problem iallefall, kroppen din er vant til det:-) Lykke til med søsenforsøk, håper det klaffer fort:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå