Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid med nummer tre, går inn i uke 8 i morgen. siste uken har jeg vært forferdelig uvel og kvalm (noe jeg ikke var med mine to jenter). Jeg regnet med at det var svangerskapskvalme. Begynte med akupunkturbånd og ingefær kapsler som absolutt har hjulpet. I dag derimot våknet jeg opp og er ikke kvalm i det hele tatt (litt i ulage kanskje, men ikke kvalm). Det første som slår meg er at dette kan bety at det er noe galt. eller så er jeg utrolig heldig som kun hadde en uke med kvalme? Har noen opplevd dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, opplevde det i forrige svangerskap. I uke 7 som deg! Orket knapt et eple om dagen, før jeg plutselig en dag disket opp med poteter og kjøttkaker i saus. Sambo´n trodde det hadde rabla. Så etter 3 dager uten kvalme og god appetitt gikk jeg og tok en privat UL fordi jeg var sikker på at noe var galt. Det var det ikke, og kvalmen kom tilbake den etter noen dager og varte til ca uke 13..... Så det finnes flere som har det som deg. Men er du engstelig så går det an å be om tidlig UL.

Skrevet

Bare nyt at du ikke er kvalm i dag. Med meg kommer og går den kvalmen, og jeg blir også bekymret hver gang den forsvinner... Når den er tilbake tenker jeg at det var pokker at jeg ikke kan nyte det når den er borte - da går jeg bare å bekymrer meg... Vi er rare!!!!

Seabands hjelper meg veldig, må bare ikke ta dem av i det hele tatt. Gjorde det i noen timer i går (såg så utrolig korny ut med kortermet kjole på jobb..), det fikk jeg lide for heeele kvelden.

Bedre i dag, og nyter det;)))

Gikk forresten inn i min 8 uke i går, så da er vi like langt;)

Dette er min nr 2, med første var jeg grusomt kvalm og spydde mye.

Skrevet

takk for svar begge to:) jeg NYTER det med bollebaking;)

god helg!

Skrevet

Skal ingefær kapsler hjelpe mot kvalme? har vært kvalm i sikkert 10dager og er bare 7 uker idag. Fatter ikke at det går an. Begynte veldig forsiktig og var verst morgen og kveld. De siste 4-5 dagene har det vart heele dagen:( spyr ikke da. Men er småkvalm nesten hele tiden. Ikke lett å ta seg av lillegutt akkurat.

Bruker de seabanda men føler ikke de hjelper noe. Prøver å stille de inn rett, men er så vanskelig å vite om de er rett på likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...