Gå til innhold

Må bare høre om det er fler enn meg, eller om jeg innbiller meg ting...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet da jeg var 10 uker på vei, og etter først litt rent blod så kom den første klumpen på papiret -og jeg så at det var et foster! Sånn fasong kan ikke en vanlig klump tilfeldigvis ha med større "hodeende" og to små "vinger" ut i armehøyde og "hale" i motsatt ende. Var helt sykt å se. Er det mulig å se fosteret? Egentl er jeg sikker, men begynner å lure da jeg ikke har sett noen andre skrive om det...

Og størrelsen skulle vært 3 cm i uke ti, min var mindre, noe som stemmer med at jeg tror det gikk galt to uker tidligere for det var da mens/riesmertene i ryggen begynte.

Fortsetter under...

Jeg så ingen foster, bare en stor rød klump, som jeg tror var fostersekken som fosteret lå inni. Jeg vet egentlig ikke hvor mange faktisk ser fosteret ved SA. Men jeg er litt glad for at jeg slapp å se det, må være veldig rart og uvirkelig.

Det skal være sagt at da jeg var på sykehuset på ultralyd, så de fortsatt fosterhinnen og plommesekken inntakt, men inget foster. Og det var da jeg hadde blødd første klump...

Neste dag kom plommestore klumper som jeg regner med var resten.

Jeg så også fosteret når jeg mistet. Var 11 uker på vei når jeg mistet, men er også veldig sikker på at ting gikk galt noen uker før, for det var veldig lite. men jeg vet at det var det jeg så, så jeg tvilte ikke et sekund. Da hadde jeg også blødd myye hele natten og hatt sterke smerter også da. skulle nok ønske jeg ikke hadde sett det, men.

Enig at jeg gjerne skulle vært det synet foruten, for det var bare helt trist. Og så er man jo ganske stressa når man skjønner at ting begynner å gå galt, så sånn i ettertid begynte jeg å tvile på om det virkelig var mulig eller om jeg bare var paranoid da....

Den ene gangen jeg mistet var jeg 12 uker på vei, og spiren var i live dagen før (var på UL da). Gutten vår var et perfekt lite menneske, han var til og med i live i flere minutter etter at han kom ut (vi kunne se at hjertet slo). Vi måtte klippe navlestrengen selv.

Så ja, i noen tilfeller kan man godt se fosteret når man mister. Det kommer an på hvor langt man er på vei, eller rettere sagt hvor gammelt fosteret var da det døde, om det kommer ut inni fostersekken eller ikke etc. For meg var det i alle fall en av mitt livs aller verste opplevelser.

Beklager så mye at du måtte gå gjennom dette.

Annonse

Mistet i uke 9 og jeg så tydelig hva som var fosterpose og innhold. Kom litt blod først. Så kom det masse blankt slim som inneholdte overnevnte fosterpose etc. Ble så redd at jeg skyndte meg å få det bort, for hadde jeg begynt å se etter og analysert, hadde jeg nok kunne skilt embryo fra resten.. Det er jo noen cm når man er 9 uker på veg... Kom bare blod og blodklumper etterpå..

Var redd jeg kom til å drømme/ ha mareritt om opplevelsen, men det har gått overraskende bra. Men det er absolutt en opplevelse jeg gjerne skulle vært foruten, og som jeg ikke unner noen.

Uff så leit at du måtte oppleve dette!

Jeg mistet i uke 13+6, og så også fosteret. Det var nok mye mindre enn det burde vært, så det hadde nok vært dødt en stund. Men det er ingen tvil om at det var fosteret, hadde øyne og allting, men armer og ben var bare stumper.

Lykke til neste runde, du skal se spiren sitter som en kule da!

Huff:( Dette hørtes fælt ut! Jeg har også nettopp hadd ma, og fikk medisinsk abort (piller for å sette i gang riene). Jeg kan ikke si at jeg så fosteret, men så to røde klumper som hang sammen da det var på tur ut.. Det var en rød "tråd" på en cm mellom dem.. Den største klumpen var vel kanskje 1,5cm i lengde.. Vet ikke hva dette kan være. Gynekologen sa to dager før at fosteret var 2 - 2.5cm, så tror ikke dette var fosteret.. Ble innlagt senere på kvelden med sterke rier, og fikk ny innv. UL morgenen etterpå, og da hadde jeg visstnok fått ut alt som skulle ut. Var bare blod igjen..

Jeg også innbiller meg at jeg har sett fosteret, og andre div. ting....

Mista da jeg var ni uker på vei, etter en dag med blødning kom det en liten "grå" klump på ca to cm (tipper detta var fosteret), litt senere på dagen kom det en rød geleklump, så etter tre-fire dager til kom det en rød klump til med noen tråder....

Hadde aldri innbilt meg at det var sånn å ha en SA, trodde bare det ville komme som en kraftig mensen, men har jo aldri tenkt så mye over det før heller da.

Krysser fingra for at jeg slipper å gå igjennom en SA igjen. Overhode ikke noe morro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...