Gå til innhold

babywatcher???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det noe poeng å bruke en babywatcher? Når kan man høre noe? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør: Nei. Ikke noe poeng synes jeg. Moro å høre lyden, men stresset over å ikke finne den er nok støre vil jeg tro. Mange ganger har jo jordmor trøbbel med å finne hjertelyden, så det er sikkert ikke bare enkelt. Jordmor ville ikke engang prøve å finne den hos meg ved forrige svangerskap (og jeg regnes som slank til vanlig) før jeg hadde tatt første UL. Det vil si over 18 uker på vei, og ved den tiden kjenner mange allerede spark, så da er doppleren unødvendig. Sånn ser jeg på det, men man må gjøre som man føler selv selvsagt :-)

Skrevet

Hei. Jeg har en babywatcher, og fant den første gang jeg prøvde. Det var vel i uke 10. Har hørt den hver gang jeg har prøvd.

:)

Skrevet

Min beste investering hittil i svangerskapet! :-)

Det anbefales å ikke bruke den før etter uke 10, men jeg husker ikke hvorfor i farten.

Jeg fikk min i uke 13 og brukte den daglig en periode. MEN jeg lagde meg regler om kun èn gang om dagen og kun til jeg hørte hjertelyden (hørte bare noen få sekunder). Det var kun for at jeg skulle betrygge meg selv med at hjertet slo.

Rundt uke 17 ble det plutselig vanskelig å høre hjertelyden, babyen ville ligge med ryggen ut og da er det vanskeligere å høre... I tillegg ble babyen roligere slik at jeg ikke kjente spark over flere dager (den sparket jo i tillegg innover...) Da ble jeg litt urolig, mest over kombinasjonen. Men med doppleren kunne jeg jo høre bevegelsene til den lille så jeg visste jo at alt var bra likevel. :-)

Må nevne at jeg har tett oppfølging på gyn pga ma sist, og vet at jeg bare kan ringe om jeg er bekymret. Nå har jeg vært veldig flink og ikke vært der siden min uke 13 (er 18+4 i dag). Uten doppleren hadde jeg nok ikke vært så rolig...

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!!! :)

Skrevet

Det er et ultralydapparat som du kan lytte etter hjertelyden hos fosteret/babyen.

Se på siden, så finner du mere info:

babywatcher.no.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...