NurseShark Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hei, Er det flere som sliter med tung pust/andpustenhet? Jeg er 21+4 og puster som en blåsebelg. Skjønner ikke hvorfor, er i god form ellers, har ikke gått opp noe mye i graviditeten (kun ca 3 kg) og magen er jo vel heller ikke blitt såå stor at den har begynt å presse invollene opp noe særlig? Livmoren er vel kun til ca navelen..Hm. kan det være hemoglobinnivå? Har ikke trent så mye etter jeg ble gravid, men svømte i dag og etter en stund pustet jeg veldig tungt, og når jeg går i trapper etc...Hadde vært en trøst å hørt andres erfaringer.
Abracadabra Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 helt normalt! kroppen produserer en ekstra liter blod, og hjertet må jobbe mye hardere for å pumpe alt dette blodet rundt omkring. det sto det i hvert fall i en sånn uke-for-uke oppdatering jeg fikk av mothercare.co.uk , og det beroliget meg en del! som jeg sa til en annen her inne, jeg trodde kondisen min hadde gått gjennom gulvet pga at jeg lå strykeflat med kvalme og trøtthet de første 14 ukene, hehe...så det var en lettelse å høre at det var naturlig!
NurseShark Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 Er det flere med dette problemet? Det er seriøst slitsomt og merker det ekstremt godt når jeg legger meg om kvelden. Da puster jeg veldig tungt. Er det vanlig så tidlig som i uke 21 liksom?
CarpeDiem Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg er i uke 19, er normalt i god form, og har heller ikke lagt på meg hittil i svangerskapet. Jeg er også tungpust allerede. Leste i svangerskapsboka jeg fikk på legekontoret at det var helt normalt. Tror faktisk det kan komme og gå litt resten av svangerskapet.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Jeg er nå 27+6 og er ekstremt tungpustet :s Jeg har lagt på meg 4-5 kg iløpet svangerskapet, og er ikke overvektig på noen måte. Jeg er ellers i god form, men plages veldig av disse pusteproblemene. Noen gange hjelper det å legge seg på siden, mens andre ganger virker det som ingenting fungerer imot og at jeg skal kveles. Helt forferdelig! Håper ikke du får det så ille som jeg har det.
Gjest Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Jeg klarer på et vis ikke å puste godt inn, synes det er ubehagelig og jeg går å gjesper hele tiden. Spesielt når jeg legger meg om kvelden får jeg en fornemmelse av å bli kvalt. Jeg er bare 14+6 i dag, så dette skal bli spennende etterhvert.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 18. august 2009 #7 Skrevet 18. august 2009 Har samme opplevelse som deg....
NurseShark Skrevet 22. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2009 hei og takk for alle svar. Det er sånn jeg har et. Er ikke "nok" punst liksom. Jeg klarer ikkefå pustet godt ut heller. Måtte opp av bassenget når jeg svøme en dag pga pusten. En liten trapp eller oppoverbake er pes, og når jeg legger meg ned er det aler verst. Fo rike å snakke om bår man bøyerseg ned for å knyte isser eller plukke opp tng fra gulvet.. æsj, håper ikke dette blir værre... Og selvfølgelig mer noia mht svineinfluensa når den setter seg på lngene når jeg ikke har noe lungekpasitet what so ever..... gisp:-(
<3baby<3 Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Hei! Jeg har slitt med dette lenge nå (er nå 25+4), men på fredag var jeg hos kiropraktor pga. bekkenlåsning. Kiropraktor fant masse låsninger i ryggen, (tror han kalte det brystryggen, mellom skulderbladene hvertfall). Etter han knakk meg opp har jeg ikke vært tungpusten!!! Kanskje det kunne hjulpet deg også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå