Gå til innhold

Bruktvogn til nypris? Trenger råd om pruting

Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i en vogn som ligger ute på finn nå, det er en 2008-modell og ser ut som om den er i fin stand.

MEN prisforlangende er akkurat det samme som lilleprinsen tar for en helt ny 2009-modell, og det eneste "tilleggsutstyret" som følger med er en fotpose. Er ikke det litt drøyt?

Hva syns dere er rimelig "avslag" for bruktvogn?

Fortsetter under...

Altfor dyrt! Generelt mener jeg at det bør være ca halv pris for brukt vogn, mindre om den er veldig brukt eller gammel, og mer om den er lite brukt og rimelig ny.

Ville nok kanskje ha akseptert prisen om det var snakk om et "feilkjøp", altså en helt ny, ubrukt vogn som noen ikke vil ha likevel (da er det jo ok med et lite avslag i prisen eller litt ekstra tilleggsutstyr)....

Det er en Teutonia S3 og hvis hun har kjøpt den i vanlig butikk er det nok noe dyrere enn på Lilleprinsen, slik at avslaget fra hennes kjøpspris kanskje er en drøy tusenlapp, men poenget for meg blir jo hva jeg kan få den for.Ikke har hun kvittering heller, når man kjøper "nytt" brukt kan jo garantier og sånt fortsatt gjelde.

Hun var vilig til å gå ned 500 kr, og da kommer det omtrent ut på ett med porto og sånt, så jeg tror det blir Lilleprinsen for meg, gitt. Litt dumt, for ut fra en miljø- og gjenbrukstankegang kunne jeg godt tenkt meg brukt. men ikke for enhver pris...

Teutoniavognene varierer MYE i pris med tanke på hvor du kjøper dem. Skjønner at hun ikke vil tape masse penger, MEN det er jo ikke din feil at hun har kjøpt den på et dyrere sted. Teutonia er forresten super billig i Tyskland om det betyr noe for deg. Dobbelvogna koster 4500 der og 6-7000 i Norge (har sett den til nærmere 8000 også). Samme vogna! Ei venninne kjøpte S3 en fra Tyskland og sparte over 500 iforhold til Lilleprinsen når alt var betalt, så det lønner seg å kikke litt rundt.

Annonse

jeg har forøvrig vært i telefon med en i ledelsen på barnas hus og fått konkludert at prisgarantien gjelder også ved sammelikninger fra nettbutikker.

Så du kan få en spirit til lilleprins-pris på barnas hus - uten portokostnader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...