Gå til innhold

Termin i november..1. år igjen..Får man fødselsstipend ut sommerferien da?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, begynner på sister året mitt neste uke. Har termin 28. november. Får jeg da kun fødselsstipend fram til jeg er ferdig på skolen, eller ut sommerferien? Tenkt å fortsette studiene etter fødsel. Eller lønner det seg å ha noen fag man ikke tar eksamen i, slik at man fortsatt står inn i skolesystemet, og ta de siste eksamene neste høst?

Ble rotete dette. Håper noen skjønner hva jeg mener..

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener. Skal jeg være helt ærlig er jeg ikke helt sikker jeg heller. Er i samme situasjon, men har termin tidlig i januar. I en brosjyre jeg fikk tilsendt fra Lånekassen står det at "får man for eksempel barn i vårsemesteret og avslutter utdanningen samme semester kan du få stipend fra tre uker før fødselen og ut sommerferien (frem til 15.aug). ". Siden det stå "for eksempel" vet jeg ikke om det gjelder utelukkende studenter som føder vårsemesteret. De er ikke helt entydig disse brosjyrene. Jeg ville ringt til Lånekassen og spurt dem for sikkerhets skyld.

Lykke til :-)

Hei på deg!

Hadde jeg vært i din situasjon tror jeg bare at jeg ville meldt meg opp som student i ett eller annet fag, for å være sikker. Så er du nå uansett student, om det skulle vise seg å bli et problem med sommerferie og avsluttet studie på våren.

Skader jo ikke å være oppmeldt som student, er jo (praktisk talt) gratis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...