blå og rosa+lillebror Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Etter at lille på 6 mnd klarte å snu seg fra rygg til mage har det blitt umulig å legge han. Han ligger og knør, snur seg til magen, blir sliten (trøtt fra før og), og begynner og skrike. Tidligere lå han og pludret litt i senga før han sovnet selv. Men nå må jeg bære han helt til han sovner, og det er ikke så enkelt lenger, veier jo litt nå. Noen som har opplevd det samme? Han klarer ikke å snu seg fra mage til rygg enda. Blir det bedre når han klarer å snu seg tilbake tro? Er litt fortvilet da vi hadde det så greit med leggingen for et par mnd siden.
Squirrel79 Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Mini her er 6 1/2 måned men har ikke lært seg å rulle fra rygg til mage ennå, det synes han er bare kjedelig. Når vi legger han på magen har han derimot lært seg å slappe av. Av og til når han leker, så legger han hodet på armen og slapper av litt før han fortsetter. Kanskje din lærer seg det og?
tomat15 Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Min er 7,5 mnd hun snur seg alle veier og setter seg opp selv. Særlig i senga begynte hun å snu seg til magen, så sette seg opp og så hyle fordi hun var trøtt som en strømpe. Dette gjentok seg i det uendelige, hun snudde seg omtrent i lufta når jeg skulle legge henne ned igjen. Var helt umulig for henne å finne roen. Eneste måten jeg fikk henne til å sove var å spenne henne fast i vogna å rugge. Det er ikke optimalt når vi har en vogn og bor i 2 etasje i en blokk. Fant ut at jeg skulle prøve en sovepose/grobag. Først la jeg henne i posen og prøvde. Samme resultat som tidligere. Hun snudde seg, satt seg opp og vræla. Bestemte meg derfor for å "spenne" henne fast. Ga henne muligheten til å ligge på siden, som er favoritten, men ikke snu seg helt rundt. Første gangen brukte hun 5 minutter på å finne ut at hun ikke kunne snu seg, så hun fikk heller sove. Neste kveld gikk det kortere tid. Samme de neste 4 kveldene. Nå har jenta lært seg å finne roen og sovner selv i sin egen seng. Trenger ikke lenger å spenne fast posen, kun legge henne i den. Hun finner roen med EN GANG. Sovner som en stein både på dagtid og på kvelden. Er helt fantastisk. Brukte under en uke på å lære dette. Jeg var først litt skeptisk til sovepose med fastspennings muligheter. Har lest så mye forskjellig her inne. Uansett. Det fungerte kjempe bra for oss. Og som sagt, vi trenger ikke spenne henne fast lenger heller. Jeg anbefaler deg på det varmeste å prøve. Lykke til med legging;-)
blå+? Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Her måtte vi også ty til sovepose med spenner. Hadde så dårlig samvittighet når jeg dro for å kjøpe, og følte nesten jeg gjorde noe ulovlig;) Men gutten reagerte ikke noe på den i det hele tatt! han sover så stille og rolig. Jeg løsner selen når han har sovna, og det fungerer bra for oss ihvertfall=)
Meandmyboys Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Sier meg helt enig med de to innleggene over )) Dette fungerer her også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå