Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Jenta mi på 20 mnd har alltid vært skikkelig mammadalt, og ettersom pappaen har vært mye på reise helt siden hun ble født har han ikke kommet helt inn i varmen. Nå planlegger vi en ferie for pappa og barna alene for å gi dem en mulighet til å komme nærmere hverandre, pluss at jeg trenger en pause :-) Men hvor lenge skal de være borte? Mannen min vil ta en uke, er jeg pysete som synes det er lenge? For min egen del absolutt helt greit, men jeg tror kanskje det er i meste laget for henne. Jeg vet, hun er der sammen med pappaen sin (og storebror og bestemor). Men en uke er jo lenge for en liten mammadalt? For man må vel også ta på alvor at mamma er den hun søker trygghet hos, både dag og natt? (Og la det være sagt, jeg ønsker absolutt at de skal få et nærere forhold, og vil på ingen måte opprettholde min status hos datteren vår om noen tror det. Det er nemlig ekstremt slitsomt :-))
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 Jeg skjønner deg godt! Vi har samme greien her i huset. Datteren min søker trygghet hos meg. Når hun er lei seg og trøtt, stopper hun ikke å gråte før hun er i mamma sine armer. Jeg ville sagt fire til fem dager. Som en begynnelse. Neste gang kan de være lenger
3småtroll♥ Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Mannen min er faktisk på hyttetur med alle 3 nå og jeg er hjemme alene- luksus! Lillemann her på 15 mnd er også veldig knyttet til meg (og puppen...) Nå har jeg ikke sett de siden i går til frokost og de kommer ikke hjem før søndag ettermiddag/kveld. Syns det holder med 4 dager;) Nå er jo datteren din litt eldre, men da vi giftet oss var jentene 2 og 3 år. De var vandt til å være på overnatting hos div besteforeldre så vi syns de kunne være hjemme mens vi dro på bryllupsreise;) De ble plassert hod mine foreldre og alle syns det skulle være greit... To uker var vi vekk fra de- og aldri mer!! Det syns jeg ble for lenge, tilogmed mannen min syns det... Jentene hadde det selvfølgelig bra de og trygge på mormor og morfar var de også, men for oss foreldre ble det for lenge. Så en 4-5 dager hadde jeg ville anbefalt deg nå første gangen;)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Takk for fine svar! Magefølelsen min sier også max 5 dager. Men noen ganger kan man jo lure på om man er litt hysterisk... :-) Tror ikke helt mannen min vet hva han går til heller, tipper han også er fornøyd med å dra hjem etter fire-fem dager! Men dere andre som har eller har hatt mammadalter, går dere aktivt inn for å endre på det eller satser det på at det går seg til? Jeg er vel for ettergivende, men tar henne alltid når hun så tydelig viser at hun vil til mamma. Jeg tror jo det går seg til mellom tulla og pappaen også, men nå er det ganske ekstremt "bare mamma" (og har alltid vært det..). Slitsomt for oss alle. Storebroren gikk like gjerne til pappa som til mamma, så der hadde vi aldri det problemet..
3småtroll♥ Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Det går seg nok til;) Du skal se etter noen dager med pappa så er det han som gjelder! Hvis ikke så kommer det en dag vet du;) Kos deg så lenge hun vil være hos deg du- plutselig er hun stor jente som ikke har tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå