Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy faen!!!! Jeg skulle på kontroll idag, kjempespent på hvor mange egg det kunne bli. Og dumme meg har glemt å spraye mens jeg skulle gå på sprøytene, så gitt om jeg var overstimulert da. Ca 50 egg på 20mm.... Ikke rart jeg føler meg oppblåst.Forsøket ble avbrutt og nye 3 mnd går....... FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Flere som har blitt overstimulert med masse egg? Hvordan var symptomene, og gikk detr fort over?

sorry, måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!! jeg har ikke opplevd dette du beskriver men må bare si herregud så synd jeg syns på deg nå!!:((( faen og!!!noe så forbanna frustrerende!! kjente jge bare ble helt matt når jeg leste innlegget ditt..kan ikke klare å sette meg inn i situsjonen din nesten...etter spray og sprøyter forventninger og håp over at dette endelig skal skje også får du dette mitt i tryne...har ikke ord...håper du får mnd til å gå fort kjære deg....

måtte bare få si det...stoor klem fra

Skrevet

oi shit! det hørtes farlig ut!! vær mer forsiktig neste gang kjære deg. var til samtale igår og de sa at fare for infeksjoner og boldprop er større når man blir overstimulert... god bedring da og ta vare på deg selv...

Skrevet

Nå synes jeg synd på deg altså.... og tenker du følte deg passelig dum også der du stod, så mye bortkasta.... Jeg har ikke glemt å spraye, men ett av forsøka mine hadde jeg tatt for lave doser sprøyter fordi jeg hadde misforstått doseringsskjemaet. Følte meg skikkelig dust jeg også da, og legen var faktisk sur på meg. Det ordna seg jo for meg da, måtte bare gå litt lenger på sprøyter og spray. Ja du glemmer neppe sprayen neste gang! Håper bare du ikke blir dårlig nå.

Skrevet

Ååååå nei, føler virkelig med deg nå... det er ikke så lett når hormonene herjer i kroppen, det er ikke så lett å få med seg alt som blir sagt. Håper at det går bra med deg, og at du ikke blir syk siden du ble så ovestimulert. Men det går nok sikkert bra siden de avbrøt forsøket, de holdt på å avbryte mitt første pga overstimulering, men det gikk bra. Eller bra og bra... ble jo ikke gravid, men ble heller ikke syk.. Jeg følte meg veldig oppblåst og kvalm i forkant av første UL, så gikk jeg på mindre doser frem til uttak. De fulgte med hele tiden om blodprøvene så bra ut, forstod nesten at det var de som avgjorde om det ble innsett eller ikke. Det var lenge snakk om at alle eggene mine skulle fryses ned. Men så ble det innsett og var ikke noe syk etter det, bare litt øm i magen som de fleste er etter uttak og innsett.

Jeg ønsker deg masse lykke til neste gang, og da tror jeg nok ikke at du glemmer noe :-)))) Mange klemmer til deg!!

Skrevet

Oj....:( Så sinnsykt trasig da....og irriterende...og frustrerende.... :( Håper det går bra med deg. :)

Og at tiden fremover går superfort. :)

Skrevet

uff noe så irriterende og synd for deg altså, uffa meg. det må väre dritvont å ha så ååå mange egg!!! jeg hadde 29 og det var mer enn nok, ble overstimulert ja. det gjorde kjempevont når de skulle ta de ut, og var velidg oppblåst og öm, litt kvalm også. jeg kunne ikke gå på 2-3 dager etterpå... men jeg hadde spraya da. så satte de inn ett etter 5 dager (langtidsdyrking) men jeg fikk neg. test. nå er jeg på gang med ett fryseforsök, satte inn på tirsdag. helt hormonfritt, utrolig deilig å slippe de hersens hormonene!!

men 3 mnd går kjempefort, selv om det ikke föles sånn nå. uff, pröv å legge det bak deg om du kan, og nyt livet, og legg det litt på hylla så lenge, ta en fest eller fler, og skyv det litt bort.

men de skla ikke ta ut eggene eller? hva gjör de med alle eggene? skal du bare vente liksom, eller skla de gjöre noe inngrep?

fatt mot, kjäre deg, neste gang går det kjempebra sikkert...

Skrevet

Formen er faktisk ganske bra utenom en stor mage da... Fikk beskjed om ikke gjøre noe med eggene, de ville forsvinne av seg selv, og jeg ville få en blødning om ca 2 uker.

Jeg burde jo visst at jeg skulle spraye for jeg har jo vært gjennom dette to ganger før når vi fikk jenta vår for 1,5 år siden, men kobla liksom ikke... forferdelig irriterende!!

Er det noen som har vært overstimulert og ikke gjort noe med det? Hvor lang tid tar det før magen er normal igjen??

:)

Skrevet

Ja dessverre er nok det lureste de eller du kan gjøre nå er å ikke ta de ut og la de bare "tørke inn". jeg ble overstimulert med 30 egg, og sprekksjuk etter uttak i to uker, kastet opp konstant i ti dager, hodepine og ødemer i kroppen. det kan være livsfarlig, bokstavelig talt, så ikke engang tenk på at det hadde vært fint å få de ut og på frys med så mange egg. magen var tilbake til normalen en drøy uke etter påbegynnt mens. de følger deg nok tett, men pass på å få sjekket blodprosenten og blodtrykket ofte, og om du bli dårlig dra til legen med engang.

lykke til :-9

Skrevet

Hei igjen, glemte å å si at jeg IKKE tok eggløsningssprøyten.. så kanskje jeg har hell i uhell at jeg går klar de verste bivirkningene?? Tok siste sprøyta på torsdag, og formen er veldig bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...