Gå til innhold

Min første bhg-erfaring... Og hvor kan jeg sende klage?

Anbefalte innlegg

Min sønn startet i bhg i juni når han var 11 mnd og har vært der hele sommeren frem til nå, med unntak fra 2 uker når bhg hadde stengt.

Han er en veldig aktiv og glad gutt, som løp like etter han fylte 11 mnd. Så barnehageplass hadde han bare godt av (trodde jeg)

Det hele startet veldig bra - hyggelige annsatte osv. Tilvenningen gikk seg også til. Men etter kort tid begynte jeg å legge merke til noe ting.

Han var stadig solbrent i ansiktet og i hodebunnen, og gang på gang sa jeg at de måtte jo smøre han! Dette skal jo iofs være unødvendig å si.

De lot han leke ubevoktet i steintrappa ute... Når jeg kom for å hente han, hadde han stor kul under øyet og hadde skrubbet opp halve ansiktet. "Vi var ikke der" sa de. Ja OK barn detter og slår seg, det hører med. Men ikke i en steintrapp uten tilsyn, hvor ting kunne gått mye værre. De ringte meg ikke heller.

Hver dag når jeg hentet han, gikk han rundt i klærne han kom i, uansett temperatur ute (som typisk er body+bukse når jeg leverer han, tynnere skift ligger i bhg).

Jeg hentet han i går... Midt i solsteika i 30+, sitter han og leker... Iført singlet, genser, strømpebukse, bukse, sokker og sko - våt av svette. Ikke solkrem heller. "Han har vært såå grinete i dag" sa de. Ja for DET var jo rart eller...?

Jeg har sagt ifra gang på gang på en ordentlig måte. Allikevel fortsetter det. Noen vil kanskje si jeg klager for mye etc, men jeg syns nå dette er "rettmessig" når det gjelder de tingene her.

Selv har jeg aldri hatt noen erfaring med bhg, siden dette er mitt første barn. Men noe sier meg at det ikke skal være slik.

I dag når vi kom hjem, måtte jeg ta til tårene. Jeg har dårlig samvittighet for å ha sendt han dit hver eneste dag. Jeg ville aldri gjort noe sånt mot han. Ikke vil jeg sende han tilbake heller, men er pent nødt til det frem til jeg evt får en annen plass...

Dette er en privat bhg. Hvor kan jeg sende en skriftlig klage? Og kan jeg være anonym i klagen?

Fortsetter under...

Meeen, hvorfor har du selv kledd han i strømpebukse, bukse og genser i den varmen??? Har ikke begynnt å tenke på strømpebukse enda vi...

Ellers hadde jeg bedt om et møte og tatt det opp med styrer personlig !

Hei HI her :)

Det var det de som tok på han når de skulle ut å leke på morgenen, de hadde ikke tatt det av igjen. Ja det er altfor varmt for strømpebukse her enda, men de ville ha det liggende i bhg.

Beklager altså, men jeg har litt vanskelig for å ta sånne klageinnlegg med så alvorlige saker på alvor jeg altså.

Det skal ikke finnes sånne barnahager som beskrives her, derfor jeg ikke helt klarer å tro at dette er et seriøst innlegg.

Sikker på at du ikke bare skriver for å provosere her?

Dersom dette her stemmer,så burde hele barnehagen legges ned, spør du meg

Lefsa da. Du må ha urealistiske forventninger til norske barnehager. De er ikke mødre til barna disse barnehageassistentene, og de har minst tre smårollinger de må passe på samtidig. DET er faktisk ganske mye det, spesielt når det er snakk om 1-2-åringer. Det er mye lettere å passe tre unger på 0,2 og 4 feks, enn tre i ovennevnte aldersgruppe. Fordi en baby løper ikke, og 4-åringene er mer fornuftige. En absolutt krevende jobb å være på småbarnsavdeling, spør du meg.

Alle mine venninner HAR barn i barnehage. Og historiene om 1-åringer på toppen av slie/lekestativ/trapp er mange. Våte bein og kalde hender, sår stump, forlatt alene på lekeplass ved bilvei, glemt på bussen. You name it.

HI: Det skal ikke være slik. Han får ikke det tilsyn og den omsorg han har krav på. Du er mammaen hans, og det er du som har ansvaret for at han ikke har det vondt. Make it happen. Magefølelsen og instinktene dine er helt riktige. Klem

De passer ikke godt nok på ham. Han er bare 11 måneder. Han trenger noe annet. Ikke sikkert barnehage er riktig, slike ting kan skje flere steder som noen tidligere har bemerket. Finnes det andre alternativer? Jobbe deltid, dagmamma? Når du gråter etter å ha hentet barnet ditt i barnehagen, da er det din indre stemme som skriker at du må trå til for å beskytte ungen bedre. Hjelper nok ikke å klage, det er ikke det som skal til for å beskytte ham.

Annonse

Jobber på småbarnsavdeling selv jeg, er pedleder der og hos meg ville dette aldri skjedd!

Har så vanskelig for å tro at de ikke passer på et lite barn i noen barnehage.

Det skal ikke være slik. Vi som jobber i barnehagen skal være der barna er!

Stemmer dette som du sier, så burde ikke de som jobber der få lov til å jobbe med små barn!

Hei Lefsa,

synes det er flott at du holder dampen i denne siden.

Tror du virkelig at din avd. er standard?

Identifiserer du deg med alle bhg i norgesland?

Hvorfor gidder du å svare på innlegg du er uenig med?

Jaja, det blir mye liv og røre. Men husk vi trenger ikke å ta til oss alle sine meninger.

Ha en topp kveld : )

Be om et møte med styrer snarest, sett opp lapp på hyllen hans hvor du skriver: "Må smøres med solkrem!", og dersom det skjer igjen sender du klage til eier av barnehagen. Slik skal ikke skje mer enn 1-2 ganger..!

Når man er misfornøyd med forhold i barnehagen er det best å ta det opp i barnehagen med en gang. Hvis det er vanskelig å snakke med avdelingsleder eller andre ansatte på småbarnsavdelingen, så be om et lite møte med styreren.

I barnehagen vår har styreren selv sagt på foreldremøter at hvis det er noe, vil de at vi skal ta det opp med en gang enten med avdelingsleder eller med styreren. Det er bedre enn å gå og irritere seg. Og hvis det er en privat barnehage er dette neppe et forhold som du kan involvere bydelen/kommunen i.

Jeg skjønner at du er bekymret for barnet ditt. Han er liten, og verken du eller han har erfaring fra barnehager. Dette er ting som det er enkelt å rette opp i for barnehagen, så dette vil sikkert gå seg til. Lykke til!

Annonse

Jeg håper da barnehagen jeg jobber i er standard!

ER det ikke lov å svare på innlegg man er uenig i ?

Er ikke dette et diskusjonsforum?

Hvorfor er "alle" anonyme her, tør dere ikke stå for det dere sier.

Merkelig forum dette her...

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...