Embla77 Skrevet 14. august 2009 #1 Skrevet 14. august 2009 Har min første uke hjemme med baby uten mann. Han har hatt lang ferie, så vi har vært heldige og vært to lenge. Men nå er det altså over. Fjerde dagen hjemme i dag, og jeg har sovet så lite at jeg knakk sammen og begynte å grine. Ville bare si til alle alenemødre - NÅ skjønner jeg hvilken kjempejobb dere gjør. Jeg er totalimponert!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 14. august 2009 #2 Skrevet 14. august 2009 hei! tenkte faktisk skrive akkurat det samme idag jeg å! min mann er lærer og har hatt sju uker ferie. denne uka begynte han å jobbe, pluss at han har hatt div avtaler på kveldene. jeg har vært helt utslitt, og er helt enig med deg! RESPEKT ALLE ALENEMØDRE FOR AT DERE KLARER ALT SELV! OG TIL ALLE DERE SOM HAR MENN SOM ER BORTE LENGE OM GANG!!! jeg hadde aldri klart det!!
Faylinn Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Åja, jeg har sendt mange varme tanker til aleneforeldre disse to årene jeg har vært mamma! Ære være dere, og jeg håper dere får avlastning fra venner/familien innimellom! Samme hvor høyt en elsker barna sine så er det slitsomt i tillegg til kosen.
Embla77 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2009 Da er vi i samme situasjon! Har du noen gode triks? Jeg kjøpte babygym denne uken. Uten bæresjal og den, vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Hvordan er det med deg?
Nå da? Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Nå er ikke jeg alenemor, men med en mann som jobber Offshore er gutten vår og jeg like mye alene hjemme som at vi er to foreldre her. Jeg har også stor respekt for alenemødre, for de er alltid alene hjemme... Men det handler om rutiner, rutiner og rutiner!! Og det å få alt til å bli mest mulig praktisk!! Mange vippestoler, flere steder å sove, maten klar osv... Det er mange som hyler over tidlige rutiner, men det er ikke for barnets skyld, det er for mors!! Jeg bare MÅTTE har rutiner for å i det hele tatt få sove litt, og et funka veldig greit for oss. Embla 77: Du gjør en kjempejobb!! Vær stolt av deg selv!! Ta alt som det kommer og ikke stress!!
Embla77 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2009 Tusen takk! Jeg vet alle sier man skal sove når babyen sover. Men hva når han bare sover så lenge jeg er i bevegelse? Etter at syvende soveforsøket gikk i vasken, visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre.
*lindamor* Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 takk for det :-) har en sønn på 9 år og ei datter på 2 månder... jeg synes det går veldig bra å være alene, selv om lillemor så og si ikke sover på dagtid, så bæresjal er redningen her. det er jo egentlig ikke snakk om hvordan jeg klarer det, for det må jo bare gå. selv om jeg må ha med lillemor i dusjen, henge på magen når jeg lager middag, rydder og vasker, ja til og med på fanget når jeg sitter på do, så storkoser jeg meg som nybakt tobarnsmor. :-)
hurra1234 Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Jeg vil signere oppropet. Har tenkt MYE på dere alenemammaer. Dere er helt fantastiske.
senorita78 Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Sier takk jeg da. Er alenemamma til tvillinger på snart 7 mnd. Men skulle likt å se et innlegg der en mann skriver (etter å ha vært hjemme med barna alene over lengre tid): "respekt til dere mødre. Nå skjønner jeg hvilken jobb dere gjør" Klapp på skulderen til alle oss mødre, og for den jobben vi gjør:-)
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 embla77: babygymen er den absolutte redningen her også. mini har også oppdaget føttene sine for tiden, så når jeg skal dusje og stelle meg legger jeg han på stellematta på gulvet naken og han pludrer med føttene, babygymmen og anidre ting;) storkoser seg og jeg kan bruke gooood tid:) når det kommer til innsoving er det en ting som funker utmerket her! legger ut skjøteledning i sikksakk på gulvet og mini i vogna. triller frem og tilbake over der, og i løpet av ti min sover han dypt! om du ikke har prøvd den anbefaler jeg et forsøk:)
Embla77 Skrevet 15. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. august 2009 Skjøteledning? Det hadde jeg aldri kommet på selv. Not bad. Tipset er notert. Jeg skal teste på mandag : )
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 lager jevn humping og rugging, nesten som å gå tur på grusvei:) hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå