Gå til innhold

merkelig følelse i 6 uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innbiller meg at jeg har tvillinger i magen...ingen tegn som tyder på det..men har fått det for meg . Kanskje fordi at jeg frykter det?

noen andre som har det slik..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke da testen ble positiv var tvillinger. Etter det har jeg ofte drømt om tvillingbabyer - en gutt og en jente. Jeg vil ikke bli sjokkert dersom det viser seg at det blir tvillinger, har en følelse... Dert kan selvfølgelig hende at den overhodet ikke stemmer. Skal på UL i uke 11 (er 7+4 i dag), så jeg får vente til da og se :)

Skrevet

pussig..går å tenker på dette jeg også..er tvilling selv og min mor er det ,så sjansen for at det kan bli tvillinger er vel der..ER FRYKT FOR MEG OGSÅ!!Vil helst bare ha en til...men kommer det 2 er jo det koselig det også.

Skrevet

Dere som har følelse av tvillinger: Har dere mange/sterke symptomer tidlig? Jeg har mange tvillingpar i familien (og sjansen øker jo med mors alder også), men tror jeg får sjokk hvis jeg er gravid med tvillinger. Men de er velkomne selvsagt, men håper helst det bare er EN jeg da.....

Skrevet

Det er ikke bare jeg som er rar altså! Jeg også tror nemlig at jeg skal ha tvillinger! Hehe... Og jeg aner egentlig ikke hvorfor.. Har mange tvillinger i familien, på både mamma og pappa`s side, så muligheten er jo der.. Men håper på bare en, om jeg må få være helt ærlig...

:)

Skrevet

Merkelig nok har jeg tenkt tanken selv om det er helt tilbake til oldemor før det er tvillinger i familien. Er utrolig dårlig denne gangen og taklet ikke å gå natt i det hele tatt. Og jeg blir fort mer dårlig av å anstrenge meg for mye! Er 9 uker. Spennende uansett å se på ul. Vi vurderer tidlig ul denne gangen. Har en gutt på 2år fra før.

Skrevet

Det blir spennende å se om noen oss blir tvillingmamma, men enig med dere,-helst en men er d to så er det vel menninga :)

Skrevet

Når er tvillinger arvelig? Jeg er tvilling selv, har søskenbarn som er tvillinger, min samboer har tanter som er tvillinger og bestemora. Arves det fra mor eller far-siden? Har selvfølgelig snakket med min mamma om hvordan det var å gå med tvillinger, men på den tiden var det ikke som nå. Lokalsykehuset hadde ikke ultralyd, så hun visste ikke at hun skulle ha tvillinger før hun lå på fødestua. Sprøtt.. Uansett, sett bort i fra en større mage, merket hun ikke noe forskjell mellom svangerskapet med ett barn og to barn. Jeg har da to eldre søsken også. Jeg har også hørt at sjansen for tvillinger blir større jo eldre du er.

Skrevet

Dersom din mormor er tvilling, altså hvis din oldemor på morsiden født tvillinger, så øker sjansen veeeldig for at du får tvillinger. Det er arvelig ellers også, men oddsen er visstnok veldig høy hvis mormoren din er tvilling.

Skrevet

Jeg drømte at jeg fikk tvilinger i natt! Hehe.. Min mormor fikk tvillinger, men de døde kort tid etter fødselen.

Og samboeren sin morfar er tvilling.

Så da er det vell en sjangse. Er bare 6 uker på vei og jeg har mage. Ikke bare en oppblåst mage.. For den er der hele tiden..:)

Skrevet

Tvilling går i arv fra morsiden. Spermen bærer ikke på noe som får to egg til å slippe;) Toegget er arvlig. Enegget er egentlig bare en feil fra naturens side.

Øker noe etter 30 år. Noe mer etter 35 år. Øker ved afrikansk opprinnelse. Dersom en har tvillinger fra før øker det med 14% (altså toegget da)

Mange tester mye tidligere positivt. Vanlig å ha mer "plager" Jeg fantes ikke kvalm, men var så sliten at jeg trodde serriøst jeg skulle klappe sammen.

Ellers sies det at det øker med 1% ved bruk av folat. Dette er veldig lite, og nå bruker de fleste folat så vet ikke jeg. Men det er jo da inntak før man blir gravid. Wild Yam har man og sett en sammenheng ved. Og da pergo o.l.

Jeg var på ul i uke 8. Da så de bare en. Uke 10 så vi veldig godt 2:) Er folk som har opplevd ul i uke 10-12 hvor de bare har sett 1. Spes om det er utvendig. Har ikkehørt om noen som har vært på ord. ul og ikke sett 2.

Jeg håper litt på tvillinger siden jeg mistet de forrige. Samtidig så har jeg to barn fra før så ser fordelen med en om gangen og.

Skrevet

Jeg har en vag følelse av tvillinger. både moren og faren til mormor er tvilling, trodde da at moren min burde fått tvillinger, men kanskje det hoppet over et ledd? er det vanlig? i såfall blir det mest sannsynlig to gutter. både jeg og samboeren min er klar for to (på en gang eller to), for min del kan jeg gjerne gå gravid to ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...