Gå til innhold

Hund på 11 år med plutselig krampeanfall... Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg var og fotograferte så var ikke hjemme.., men mannen så alt og var rimelig stresset når jeg kom hjem ja..

Hun hadde plutselig skeinet over på siden såpass kraftig at hun veltet en stol her.., hun hadde ristet og frådet rundt munnen.., vært skeiv i ansiktet og frådet rundt munnen.. Hun hadde da også skelt ( plutselig usikker på hvordan det skrives.. hehe.. ) med øynene.. Dette hadde vart i 1-2 min , mannen hadde bært henne ut da hun ikke klarte og gå.. Da hadde hun kommet til seg selv igjen og vært seg selv siden..

Jeg tenkte automatisk epilepsi anfall.. Hun har hatt 3 epilepsi anfall tidligere også.., men det var da som valp.. Ikke hatt noen på 9 år..

Ellers så tenkte jeg også at hun kanskje fikk et lite slag pga skeivhetene osv.. Men nå bruker jeg jo bare symptomer som er givende på mennesker, ingen peiling på hvordan dette utarter seg på hunder.,.

Noen som har peiling her?? Epilepsi anfall sa dyrlegen våres at kan være farlig/dødlig på eldre hunder.., men enkelt anfall slik som hun eventuelt har hatt ikke er noe de gjør noe med.. Med mindre det er 3-4 anfall i året.. Da kan de medisineres..

Noen som har opplevd dette?

Fortsetter under...

Hunden min har hatt tre sånne anfall. De to første gangene hadde han vært og stjelt sjokolade, den siste gangen var da det hadde tordnet og lynet i en time og det slo ned rett bak huset her. Han er livredd for tordenvær og hadde vært overstressa i en time, så det var nok angst og stress som utløste det.

Hunden vår hadde epelepsi anfall, og hun ristet og skummet ut av munnen.

Hørtes jo rart ut, i og med at det er så lenge siden forige anfall.

Kan jo høre med dyrlegen, for det kan jo være slag? I og med at hunden din ble skeiv i ansiktet?

Håper virkelig du finner ut av det...! :)

Annonse

Vi har time til dyrlegen på mandag.. Hunden har det bra nå og vært seg selv etter anfallet.. Mannen og jeg har fulgt ganske nøye med på henne etter anfallet og synes ikke hun virker heeelt tipp topp..

Akkurat som hun er veldig stresset .. Flere har også kommentert at øynene hennes har forandret seg.., jeg ser ikke dette så godt selv.., men nå ser jeg jo henne hele tiden hver dag.., så kanskje ikke så lett og se for meg.. Men de sier at øynene på en måte er blitt blekere i fargen.. Nei skal bli godt og få tatt en ordentlig undersøkelse på mandag..

Til deg over ang. hunden din som hadde epilepsi.. Har pratet med dyrlegen.., men de medisineres helst ikke med mindre de har minst 3 anfall pr. år.. Og Våres hund har ikke hatt anfall siden hun var 2-3 år nå... Så altså ikke et eneste anfall på 9 år ca..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...