Gå til innhold

hvordan har vi gravide det? er i uke 18

satser & vesla

Anbefalte innlegg

Hei. Nå merker jeg at jeg begynner å bli tung, magen er i "veien" for bøying etc. Snuppa blir livligere og livligere for hver uke som går :-)

Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg sover godt om nettene, er i så god form, ikke noe bekkenløsning/ryggproblemer, greier fint å gå lange turer og svømmetrene i ny og ne. Har en flott arbeidsgiver som skjønner at jeg snart ikke vil greie å yte 100% og må ha noe små hvileøkter innimellom.

Jeg har begynt med forberedelser. Har arvet masse babytøy - nå vasker jeg dem og de skal legges pent i kommoden :-)

Har kjøpt barnevogn, vugge og bilstol + div småting. Har også pusset litt opp her og der i leiligheten.

Det føles rart, men godt å kunne pusle litt med det slik at jeg det går opp for meg at snart blir det en ny sjef i huset ;-)

Jeg må også nevne at jeg føler meg så vakker for tiden, jeg stråler, magen strutter og jeg er sååå fornøyd!

De dagene jeg ikke har så gode dager er der, men da bremser jeg meg selv og tar hvileøkter i sofaen - det hjelper! Jeg gir også meg selv tillatelse til å sove når formen ikke er på topp.

Hvordan går det med dere andre høygravide?

Fortsetter under...

Jeg er en uke over termin og peser meg igjennom dagene:-) Det blir mye tid på soffaen med TV og bøker, men det kjennes i og for seg deilig å få lov til å ta det med ro. Hvet ikke om det er alderen (39) som gjør at jeg er så sliten og tung, men jeg presser meg ikke akkurat..

Var på Riksh i dag og ba om å slippe å gå 14 dager over før i gangsetting. Det var ikke så veldig populært, men har fått time mandag morgen:-) JM som jeg går ti,l fortalte meg at på Ullevål lar de ikke oss over 35 gå 14 dager over. Rart de har så ulik praksis..

Så nyter jeg og gubben de siste dagene før den nye sjefen i huset kommer!!

Hei dikigoros.

Det er jo naturlig at det blir tungt på slutten, man bærer jo flere kg. Jeg har ei kollega som er gravid i sin 30 uke, hun er 23 år og har slitt siden uke 10 med kvalme, bekkenløsning, ryggvond, tunghet m.m. Derfor føler jeg meg så heldig at jeg har vært i så god form fram til nå, det er for meg ikke en selfølge å være i så god form. Nyter det så lenge det varer :-)

Så ulik praksis det er fra sted til sted, her på St.Olav blir jeg satt i gang en uke over terminen hvis jeg ikke har født innen da. Jeg har allerede fått dato for igangsetting hvis. . . er veldig glad for det :-) føler meg mer avslappa da, tanken på å gå en - to uker over tiden høres tøft ut psykisk og fysisk.

Ønsker deg lykke til med fødselen, blir kos å se den nye sjefens ansikt når den tid kommer :-)

Jeg er også i uke 28 nå, har nytt en lang og deilig sommerferie, og heldigvis er formen så fin at vi har vært både på fjelltur og padlet kajakk. Kjente litt i bekkenet tidlig i svangerskapet, men det har heldigvis stabilisert seg og jeg kan være forholdsvis aktiv. Det verste er faktisk å sitte stille, så er litt spent på hvordan det blir på jobb framover, sitter på kontor og må vel passe på å ta pauser og rusle litt rundt forå holde blodsirkulasjonen i gang. Jeg også nyter den gode formen så lenge jeg kan, med er forberedt på at tredje trimester kanskje medfører litt flere plager.

Har ikke handlet noe før i denne uka, foreløpig er de kun vogn som er kjøpt inn. Gleder meg til å pusle litt med redebygging i tida som kommer.

Lykke til dere også, spesielt du som er på overtid, ikke lenge igjen nå!

hei hei,

Jeg er i uke 26, og formen er kjempefin.

Jeg føler meg også litt vakker for tiden, og får også masse hyggelige komplimenter fra kollegaer og andre jeg møter. Det er koselig.

Magen begynner å strutte og krabaten er i ferd med å trene seg opp til å bli turner tror jeg.

Vært 2 uker i Hellas i sommer, og det gikk også helt smertefritt i forhold til varme osv.

Håper det fortsetter slik så lenge som mulig....

Her blir det planlagt keisersnitt ca 20. november (får endelig dato i sept), så jeg slipper iallefall overtidsproblematikker.

På shopping fronten har vi ikke gjort så masse. Vugge er på plass samt et par småting. Får vel snart begynne å tenke litt på resten også.

kos dere videre med voksende mager.

Annonse

Hei jenter.

Kos med forskjellige tilbakemeldinger her inne :-)

Nå er jeg plutselig blitt tung ja, duverden så fort det kommer. Ikke like lett å komme seg opp av sofaen som før. Jeg puster fortere, har fått blodtrykksnedfall innimellom, korsryggen protesterer om nettene + leggkramper innimellom - så det har vært lite med søvn.

Ellers så har jeg det ganske fint, føles rart å tenke på at det er 12 uker igjen til terminen, gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...