Gå til innhold

45 000 uvaksinerte barn i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge folkehelseinstituttet er vaksinedekningen på på ca 95% ved utvalgte årskull. Dette betyr at ca 5% i hvert kull ikke vaksineres. Hvert år fødes rundt 60 000 barn, dvs at ca 3000 barn i hvert kull ikke vaksineres og at ca 45 000 barn under 15 år ikke vaksineres i Norge.

Det skulle vært meget interessant å vite helsetilstanden til disse kontra de som vaksineres mtp en rekke sykdommer, forstyrrelser og dødelighet.

Eller er det best å ikke vite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge de aller fleste 95% vaksineres, er ikke de resterende 5% særlig utsatt for potensielt dødelige sykdommer, så de har det nok helt greit.

Skrevet

Ja, de skal jeg si deg har det svært greit. Helt uten hjelp av vaksinerte!!!!

De er i svært liten grad plaget av allergier/astma/mat-intoleranser og andre autoimmune sykdommer. Eksem, psoriasis og hudlidelser forekommer omtrent ikke,

De er svært sjeldent plaget av befolkningens aksepterte "barnerusk". Jeg nevner så gjerne i fleng: gjentatte forkjølelser og virusinfeksjoner(infrluensa), luftveisinfeksjoner, ørebetennelser, kronisk snue og feber.

De er ikke plaget av ADHD/autisme.

De har et sterkt og naturlig immunforsvar - uten innblanding av kontroversielle vaksinevirkestoffer og overhyppige sprøytedoser allerede fra 3-månedersalder.

De er rett og slett langt sunnere enn sine vaksinerte jevnaldrende. Men jeg slulle likt og se hva som skjedde med vaksinedekningen om dette kom ut!

Jeg skulle ønske vi med uvaksinerte barn fikk komme frem og fortalt våre observasjoner for lyttende ører. Erfaringene er overveldende positive etter 15 års med uvaksinerte barn (har tre uvaksinerte gutter: 5, 13, 15 år) - Men jeg er ikke overrasket... og deler svært gjerne mine erfaringer med et forskningsteam når som helst. Kom igjen!

Skrevet

Fint for deg og dine:) Men du glemmer at uvaksinerte barn og dermed også dine barn er beskyttet for andre mer alvorlige sykdommer pga at andre barn er vaksinerte.

Jeg kjenner uvaksinerte som strever med dårlig immunsystem og som er syke hele tiden og vaksinerte med supert immunsystem som aldri er syke så det vanskelig å vite grunnen til at noen er kjernesunne mens andre ikke.

Skrevet

Det er mange som har barn som deg, som er friske, ikke har astma, ADHD, autisme eller alt det andre du nevner, og som er vaksinerte! Mine to, for eksempel.

Jeg tviler meget sterkt på at forskningen ville vist noen større forskjell på vaksinerte og uvaksinerte barn i så måte.

Men, du trenger ikke forsvare deg. Du har tatt ditt valg og jeg har tatt mitt når det gjelder vaksine. Jeg velger å være på den sikre side og vaksinerer, og da trenger ikke du gjøre det.

(Har lest mye og satt meg grundig inn i dette, jobber også i et fagmiljø der jeg har hatt mulighet til å diskutere saken med landets fremste eksperter innenfor området. Så dette er ikke noe en eller annen halvutdannet helsesøster har "overtalt" meg til å gjøre).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Veldig enig med dere anonyme i dette innlegget!

Selvfølgelig unngår de uvaksinerte de skumle sykdommene nettopp fodri de vaksinerte barna beskytter dem. Hva om fler og fler sluttet med vaksinasjon og de potensielt dødelige sykdommene blusset opp igjen? Hva da? Men så klart; så lenge det er snakk om 5 % av ebfolkningen så går det som oftest bra. (og det at det er så lite som 5 % synes jeg i grunn sier sitt).

Så egentlig burde vel vaksinemotstanderne holdt denne "informasjonen" de har for seg selv, slik at prosenten holder seg på >5%, og barna deres er beskyttet?

Og dette med at uvaksinerte barn har mindre allergier, astma + + + er det ikke hold for å påstå, Har vi noen tall på det? Jeg kjenner mange, mange vaksinerte barn, unge og voksne som ikke har noen plager av nevnte grad, og også et godt immunforsvar. Her er det snakk om tilfeldigheter.

Skrevet

Jeg har tre uvaksinerte barn. Min eldste på 9 år hadde kikhoste når hun var 4 år cirka, ble smittet av vaksinerte! Dette er vel det eneste hun har hatt av sykdom utenom 4 dags barnesykdom, høy feber 3 ganger i sitt liv, fått kjørt immunsystemet sitt skikkelig da.

Allergi intoleranse følger ofte gener, men en vaksine dose gjør det kanskje ikke bedre. Min datters pappa fikk en heftig reaksjon på mmr i sin tid, dette ble tilslutt den siste brikken til at jeg utela vaksine på hun. Ja, jeg rir gjerne på bølgen av at andre vaksinerer seg hvis det er slik du velger å se på det. Jeg har mulighet til å styrke mine barn, slik at de står sterkt rustet mot evnt. røde hunder, meslinger, kusma, kikhoste. Når det gjelder polio og difteri, er det ikke vaksinen som fikk bot på dette. Du må lese deg opp på dette feltet, og tro meg det tar lang tid.

Det gjelder å ruste opp barnas immuforsvar, det gjøres fra de blir unnfanget, gjerne før.

Skrevet

Jeg kjenner en jente som ikke er vaksinert og hun er nå under utredning for blant annet autistiske tendenser, mulig epilepsi og hyperaktivitet. Hun har også slitt en del med barneastma vinterstid.

Hun ble nylig bitt av et annet barn i barnehagen og fikk da stivkrampevaksine. Foreldrene vil nå revurdere om hun skal få vaksiner likevel etter informasjonen de fikk da hun som uvaksinert ble bitt.

Skrevet

Ååå...unnskyld. Du ville bare ha svar fra de med uvaksinerte, friske barn. Skjønner!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke for å være frekk, men autistiske tendenser, mulig epilepsi og hyperaktivitet???? Altså, mulige tendenser?

Min datter er ofte i sin egen lille drømmeverden, får nærmest anfall når hun ikke får det som hun vil ( av og til, er da som regel trøtt) og er full av energi ( som barn flest).

Her finnes det altså ikke bare uendelige muligheter til medisinering av den lille jenta med mulige tendenser, men hun bør attpåtil vaksineres, altså har hun muligens et nedsatt immunforsvar ( astma) og vil kanskje like herlig bli syk av vaksinen.

Visste du at autismen ble oppdaget på 50- tallet og fikk sitt navn i 1962? Nesten 100 år etter det første vaksineinntoget? Mulig man kan ha autisme, med eller uten vaksine, men det er jo påfallende at barn av vaksine/tungmetallgenerasjonene er mer sykelige enn før.

Eks. barn av tannhelsesekretærer som jobbet med amalgam og kvikksølv...

Jeg mener virkelig ikke å være ufin, men jeg synes at argumentasjonen for vaksinering bør veie tyngre enn som så da... Og om det i det hele tatt finnes et argument som har hold i seg for å vaksinere.

Og da tenker jeg ikke på det som står skrevet ( i babyspråk) på pandemi.no,

det bør fremlegges bevis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...