Gå til innhold

Hadde dere tatt en egenmelding for å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Følge mannen deres når han skal ta sædprøve?

For sånn situasjonen er hos oss, vil han og kan egentlig ikke dra alene.

Han har en sykdom som gjør at stress særlig tidlig på morgenen kan gjøre han dårlig/få anfall, og det vil jeg hvertfall ikke...

Jeg jobber alene i kantine, og kan derfor ikke bare ta fri et par timer heller.. MÅ ha vikar.. Derfor lurer jeg på hva dere ville gjort. For sædprøven MÅ jo taes uansett skal vi komme noe videre med utredningen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke, men jeg hadde kunnet søke om en dags permisjon UTEN lønn. Det er da ikke riktig at man skal få sykepenger/lønn ved fravær som egentlig ikke kvalifiserer til det.

Men jeg må si at jeg undrer over noe. Mannen din verken VIL eller KAN dra alene, fordi stress kan gjøre ham syk og utløse anfall. Likevel skal dere på død og liv ha barn? Skal han bli mindre syk av stresset som medfølger det? Kanksje en smule uansvarlig å forsøke å få barn med en slik mann, og spesielt dersom sykdommen hans er arvelig...

Men for all del...

Skrevet

Jeg hadde tatt egenmelding og blitt med ham. Lykke til, håper ting ordner seg for dere raskt!

Skrevet

Ja, det er visst forskjell på moralen til folk...

Skrevet

Ja, det er det nok;)

Men jeg synes du var ganske kvass i ditt første innlegg. Det med å søke permisjon uten lønn er et flott svar på innlegget, men å begynne å spørre om det er så lurt å få barn når mannen hennes ikke tåler stress synes jeg er utrolig frekt! (og ikke minst usaklig!)

Såå, du har rett i at det er forkjell på folks arbeidsmoral... Men det er også forskjell på folks respekt for andres valg og privatliv.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt egenmelding da dette strengt tatt ikke kvalifiserer til e.m. (jeg jobber på arb.giversiden og er nok litt farget av det...). Hva om noen f.eks. ser deg på sykehuset? Men tror nok du kan søke om å få en dag permisjon uten lønn. Og dette er vel såpass viktig at du ofrer en dagslønn for å komme videre i utredningen? Ønsker dere masse lykke til med videre prøving :-)

Skrevet

Hei igjen å takk for svar alle sammens :)

Nei dere har helt rett i at jeg bør vel ikke egenmelding. For så vidt har jeg hittil alltid vært syk de tre gangene jeg har brukt egenmelding, så å gjøre det pga noe sånt nå, ville vel vært et stort steg ned i arbeidsmoral, ja.

Angående det om jeg og mannen min bør få barn, så er det vår egen sak, og heller ikke det jeg spurte om i utgangspunktet.

-Men jeg kan forsikre deg Hoppetihopp at det er nøye gjennomtenkt. Man får nemlig god tid til å tenke over alle sider av saken når man har prøvd og slitt i flere år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...