Gå til innhold

Hva skal til for meg 44 år? Hjelp!

Magica*fra*Maridalen

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen gode råd fra dere som er moden og har klart det,,,ja opp til flere ganger? Jeg var her som "januar barn" mistet i uke 11 og har nå IKM på lørdag,,,kjent murringer i 10 dager, men kjenner nå menssmertene. testet negativt på onsdag, i går tre dager før:-(

Lykke til videre for dere også, jeg kunne hvert i uke 19 nå:-(

M

Fortsetter under...

Gjest Sensitiv er gravid!

Hei, trist du mistet.

Mitt råd må være: Ikke gi deg med prosjektet. Stå på :-) En vakker dag.... Og så hjelper det vel å leve passe sunt også. Tror det kan være lurt å f eks kutte ned forbruket av koffein.

Jeg venter mitt første barn, snart uke 15. Det klaffet ganske fort. Levde sunt og det har jeg fortsatt med. Lykke til - håper virkelig det lykkes for deg snart :-)

Hei Magica!

Jeg har også mistet i uke 11 og uke 14, så jeg føler virkelig med deg!

Våre 2 barn unnfanget etter at jeg passerte 40 år er IVF barn. Vi kontaktet den private Klinikk Hausken i Haugesund, og hadde to prøverørsforsøk og fikk full klaff på begge to. Derfor fikk jeg barn som 42-åring og 44-åring. Mannen steriliserte seg i 2003, så vi kunne ikke få barn uten assistanse. Fordelen med ass befruktning er at du får ut og befrukter mange egg på en gang, og at de evt kan fryses ned til senere bruk uavhengig av om den biologiske klokka tikker. En annen fordel er at de på laboratoriet luker ut mye dårlige (befruktede) egg som gjerne ikke vil bli til noe likevel.

Negativt er kostnadene og det psykiske presset spesielt for de uten barn.

Hvis du har barn fra før og nettopp har vært gravid kan du godt lykkes igjen. Min mormor fikk nr 12 som 44-åring og barn nr 13 som 47 åring!

Håper det lykkes for deg igjen - jeg mistet livmora etter siste fødsel så jeg kan ikke få flere barn - men er storfornøyd med 4 flotte barn!

• 3 uker senere...

Jeg vet Hausken behandler kviner oppimot 50-års alder. På første konsultasjon (koster kr 1000 tror jeg), sjekker han status på eggstokker om det er egg tilstede. Og sjekker mannens sæd.

Det er denne undersøkelsen som avgjør om dere kan gå videre på prøverørsforsøk, ikke din alder.

Kostnadene per forsøk er 22000 pluss ca 14-15000 i medisiner. Hvis du trenger flere forsøk får du refundert medisinkostnader over 15000. Dvs ved forsøk nr 2 (hvis det første blir misslykket) og/eller 3, får de fleste refundert hele medisinkostnadene fra NAV, mens du betaler full pris for forsøkene hos Hausken.

I neste uke (fra 7. sept), kan du lese vår historie i Norsk Ukeblad. Du finner sikkert ut hvem vi er, stor artikkel med bilder og alt..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...