Gå til innhold

Gode erfaringer med opp-ned metoden?? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på Ferber metoden i kveld, men klarte det ikke. Klarer ikke å høre på at han hyler og skriker etter mammaen sin og så kommer jeg ikke. Han får jo panikk stakkar.. Så det vil jeg ikke gjøre!

Vi har gode kveldsrutiner og han er mett og god men problemet er at han er avhengig av brystet for å sovne. Det funker litt dårlig nå når jeg må ha barnevakt om 11 dager.

Og noen som har et godt tips for å få han til å like mme?

Han er nettopp begynt å ta flaske med mm i, men jeg produserer ikke så veldig mye, så det blir vanskelig å pumpe og fryse ned.. Har prøvd å blande mme og mm men han nektet å drikke det.

Han er forresten 8 mnd.

Kanskje noen tips for å øke melkeproduksjonen også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ta det første sist; for å øke melkeproduksjonen, tror jeg tingen er å legge han oftere til brystet.

Så over til opp/ned-metoden.

Vi begynte på den for noen uker siden. Gutten vår på 5 måneder tullet så innmari fælt på nettene. Det ble bare verre og verre, og vi fant ut at noe måtte gjøres. Jeg klarte ikke tanken på å la lille gullet mitt ligge og gråte alene. Dessuten var det jo også altfor tidlig siden han bare var 5 måneder! Fant ut at opp/ned kunne være noe for oss.

Vi satte oss inn i metoden og pappaen tok første kvelden. Da holdt han på i 1 time og 15 min før han sovnet. Men.... Den natten våknet han kun 2 ganger for mat OG han sov i sin seng hele natten! Og det har han også gjort siden. Selvfølgelig har det vært netter hvor han har tullet litt, men det har vært helt GULL at han har lært seg å sovne av seg selv!

Tiden før han sovnet på kvelden gikk drastisk ned etter hvert som kveldene gikk, og nå sovner han som regel i løpet av 15 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...