Lunita_ Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 sønnen min er 11 mnd..han får 200ml på morgen og 200ml på kvelden... men siden han er 11,5 mnd nå så trenger han vel egentlig ikke så mye mme, eller??? har tenkt å droppe flaska på morgenen nå,han drikker vanlig melk så tenkte han kunne på det ved siden av grøten på mårran og lunsjen sin. hvordan gjør dere det med mme til deres små på 11 mnd?
Gjest Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Gutten min fikk kun mme på natta/morgenkvisten fra han var rundt 8 mnd, men det var fordi han ikke ville ha på dagtid. Så lenge han spiser grøt, så er det jo mme i den, så han får nok i seg det han skal ha. Og når de er ett år, trenger de jo egentlig ikke mme lenger. (min er 17 mnd og får fortsatt flaske på morgenkvisen......)
Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Trodde jeg var på Skravle siden jeg nå.. hører jo absolutt ikke til her inne lenger.:-)
blomstre Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Hei Her var det også morgen og kveldsflaske ved 11 mnd. Da året ble rundet (jepp, burde ikke vært her jeg heller, men det bryr jeg meg ikke noe om...) så ble morgenflasken kuttet ut, og vesla får isteden kald melk i kopp til brødmåltidet sitt. Foreløbig (13 mnd) er hun ikke begeistret for kald ku-melk, så kveldsflasken har vi beholdt (også for kosens skyld :-)), men nå er det varm ku-melk på den istedenfor mme. Trenger normalt ikke mme lenger ved 1 år så lenge kostholdet ellers er fint :-)
Makko med to små gutter Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Matportalen anbefaler å gi mme til 2år pga fremme opptak av jern
Lunita_ Skrevet 14. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2009 tusen takk for svar:) nå har vi droppa flaska med mme på morgenen..men skal nok fortsette med den på kvelden litt til...han roer seg så fort når han får det før han skal legge seg,og han koser seg så. 2 år? Tror neppe de trenger det mer enn til de er 1 år altså...så vi slutter nok snart tenker jeg:)
Lillepusen-78 Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Sønnen min får bare mme til lunsjen. Han er ikke særlig glad i det, og drikker maks 80 ml (tidligere 30-40 ml, så går jo fremover...). Er spent på om han liker vanlig melk bedre. Mme til de er 2 år har jeg aldri hørt. Må visst sjekke matportalen....
Frøken Freken Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Jeg gir mme i forkant av lur. Hun blir så døsig når hun får flaska, og det er kosetid for både henne og meg! Fin måte å få inn noen ekstra kalorier også, for hun kan godt drikke flaske rett etter middag, feks. Har ingen planer om å slutte med mme, men det er heller ingen kampsak å fortsette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå