Gå til innhold

Savannah eller Johannes?

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om navnet Savannah?

Og er Johannes for "poppis"? Elsker det navnet, sto mellom det og Sebastian før da begge har betydning innen familien, men synes at Sebastian er for mye brukt. Er velig opptatt av at navnene ikke skal være brukt av halve barnehagen hvis dere forstår :)

Johannes eller Savannah- hva synes dere? :) Setter pris på svar og navneforslag på originale navn. Er en stund til U.L, men gleder oss sånn :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140507230-savannah-eller-johannes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kjenner ingen små Johannes'er. Kjenner to små som heter Johanne, men synes allikevel dette er et fint jentenavn. Sebastian og August er også fine navn. Liker ikke Savannah - veldig amerikansk TV-serie navn. Susanna eller Susanne er mye penere. Liker også Josefine, Cornelia, Alvhilde og Sofia av trestavelsesnavn.

Annonse

Takk for behjelpelige tilbakemeldinger :)

Det blir nok Johannes hvis det er gutt, men så er vi i en større knipe hvis det blir jente. Vipper mellom Serina eller Savannah. Hva synes dere? Kjæresten min liker ikke Savannah, men jeg synes det er så spesielt. :) Hva tenker dere om Serina?

Takker for svar :)

Johannes er fint.Jeg synes Savannah har en nydelig klang uten at det er for rart.

Når jeg hører Serina tenker jeg på min avdøde oldemor Serine, så tenker amerikanske såpeserier, Men det er slett ikke ille altså, bare litt tungt. Kan forsåvidt uttales med litt usjarmerende trykk i enkelte deler av landet (I Trøndelag vil f.ex en hel del litt eldre folk si Serrina)

Annonse

Johannes og August er kjempefine!

Jeg likte også Serina veldig godt, et spennende gammelt navn som godt kan taes opp igjen.

Ndg Savannah er jeg litt mer avmålt, for familien min er halvt amerikansk og der borte er slike "stedsnavn" (Savannah, Madison, Dakota osv) blitt skikkelig oppbrukt og til og med litt harry de siste årene! Det gjelder selvsagt ikke i Norge, så det må jo ikke du bry deg om, hehe - men jeg klarer liksom ikke å synes at slike navn er fine lenger... Jeg kan jo fortelle at byen Savannah i Georgia (jeg var der på tur i februar 2008) er en nydelig gammel romantisk by! :)

Lykke til med navnevalget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...