Gå til innhold

Savannah eller Johannes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om navnet Savannah?

Og er Johannes for "poppis"? Elsker det navnet, sto mellom det og Sebastian før da begge har betydning innen familien, men synes at Sebastian er for mye brukt. Er velig opptatt av at navnene ikke skal være brukt av halve barnehagen hvis dere forstår :)

Johannes eller Savannah- hva synes dere? :) Setter pris på svar og navneforslag på originale navn. Er en stund til U.L, men gleder oss sånn :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på August/Augustus også, eller ble dette for Caesar i begge betydninger? Hehe

Skrevet

Både August og Johannes er vakre navn! Savannah klinger pent, men er samtidig litt skeptisk til dette nymotens navnet... Klassiske Susannah er minst like pent, synes jeg :-)

Skrevet

Takk for svar! Savannah er kanskje litt nymotens, ja, men som du sier så klinger det så pent :) Lener mest mot Johannes, men ser det ligger på listen over mest populære navn. Kjenner dere mange som har små Johanneser? ;)

Skrevet

Nei, kjenner ingen små Johannes'er. Kjenner to små som heter Johanne, men synes allikevel dette er et fint jentenavn. Sebastian og August er også fine navn. Liker ikke Savannah - veldig amerikansk TV-serie navn. Susanna eller Susanne er mye penere. Liker også Josefine, Cornelia, Alvhilde og Sofia av trestavelsesnavn.

Skrevet

Jeg kjenner to voksne Johannes, men ingen barn som heter dette :-)

Skrevet

Jeg vet om en Johannes, og hundre Sebastianer! :-) Johannes er flott! Savannah er nydelig og, klinger kjempefint og er ikke særlig populært enda. August er også kult, men liker Johannes bedre:)

Skrevet

Takk for svar, blir så glad :) BF er mest med på Johannes, så hvis det blir gutt, er nok det en vinner :D

Skrevet

Takk for svar, blir så glad :) BF er mest med på Johannes, så hvis det blir gutt, er nok det en vinner :D

Skrevet

Savannah er så fint! :o)

Sebastian syns jeg er nydelig! Johannes er også ganske pent, men liker Sebastian bedre..

August/Augustus liker jeg ikke.

Skrevet

Savannah som jentenavn eller guttenavn? Sorry for dumt spørsmål. ;-P

Er det til ei jente, er det pent ihvertfall.

Johannes syns jeg er UTROLIG fint!

Skrevet

Takk for behjelpelige tilbakemeldinger :)

Det blir nok Johannes hvis det er gutt, men så er vi i en større knipe hvis det blir jente. Vipper mellom Serina eller Savannah. Hva synes dere? Kjæresten min liker ikke Savannah, men jeg synes det er så spesielt. :) Hva tenker dere om Serina?

Takker for svar :)

Skrevet

Johannes er fint.Jeg synes Savannah har en nydelig klang uten at det er for rart.

Når jeg hører Serina tenker jeg på min avdøde oldemor Serine, så tenker amerikanske såpeserier, Men det er slett ikke ille altså, bare litt tungt. Kan forsåvidt uttales med litt usjarmerende trykk i enkelte deler av landet (I Trøndelag vil f.ex en hel del litt eldre folk si Serrina)

Skrevet

Johannes og August er kjempefine!

Jeg likte også Serina veldig godt, et spennende gammelt navn som godt kan taes opp igjen.

Ndg Savannah er jeg litt mer avmålt, for familien min er halvt amerikansk og der borte er slike "stedsnavn" (Savannah, Madison, Dakota osv) blitt skikkelig oppbrukt og til og med litt harry de siste årene! Det gjelder selvsagt ikke i Norge, så det må jo ikke du bry deg om, hehe - men jeg klarer liksom ikke å synes at slike navn er fine lenger... Jeg kan jo fortelle at byen Savannah i Georgia (jeg var der på tur i februar 2008) er en nydelig gammel romantisk by! :)

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Jeg har en datter som heter Savannah og er veldig fornøyd med navnet! Liker litt lange staselige navn, også er det morsomt at det ikke er noen andre som heter det=)

Skrevet

Johannes er et flott navn, kjenner ingen små som heter det...

Savannah føler jeg ikke er noe navn, minner meg kun om savanner... Serina og Susanna er bedre, synes jeg...

Skrevet

Savannah er finest. Serina minner meg om kaker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...