Gå til innhold

Blir nesten flau av innlegget mitt, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mange innlegg av folk som sliter med søvnen til babyene..og jeg hadde min "tørn" med eldstemann..

Men mitt "problem" nå er det motsatte.. Min 8 uker gamle sønn sover jo hele tia. Hatt en periode hvor han har hatt litt legre våkenperioder, men i går og i dag har han bare vært våken for å spise og bittelitt sosial omgang med meg og pappaen.

La seg ca 20 i går kveld og sov til nesten 06. Sovnet etter litt mat og sov til 8. Så var han våken 1 time og sov to, våken 1 time til, så sov han tre.. Våken 1,5 time og nå sover han jammen igjen.

Jeg får jo dårlig samvittiget over denne søte lille saken som bare ligger i vogna si og sover med tutten på snei...

Er det virkelig vanlig at de sover så mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyt det så lenge det varer:) Du har jo nesten et luksusproblem synes jeg. Det er vanlig at de sover mye når de er så små.

Skrevet

Tro meg, jeg ser absolutt på det som et luksusproblem.. Er ikke et problem i det hele tatt, men jeg blir jo litt bekymret for om det er riktig av noen sover så mye.. hehe

Min første sov nemlig aldri mer enn 15-20 minutter hver gang..;)

Skrevet

Nyt det så lenge det varer:-) For det varer ikke for alltid... Eldstejenta her i gården sov noe enormt til hu var 2,5år. Fram til hu var 1,5 hadde hun perioder hvor hun bare var våken ca 6timer i døgnet, og da var det rett som det var vi vekte hu i tillegg.... Må si det var herlig... Nå har jeg tvillinger, og de har ikke fått noe i nærheten av søstras sovehjerte...

Skrevet

Skulle tro du hadde min gutt hjemme hos deg, hehe. Akkurat slik har vi det med gutten på snart 5 mnd. Han er maks våken i 2 timer i slengen, og det er MAKS. Han legger seg for nattet mellom kl 18 og 19 og da sover han til 07-08-09 tiden.

Trodde ikke det var så vanlig jeg heller... men han er frisk, blid og fornøyd når han først er våken da, og alle sier jeg bare må nyte det så lenge det varer:)

Skrevet

Hehe.. da gjør jeg det...med god samvittighet;)

Skrevet

Nyyyyyt det! Jenta mi sov maks 3 kvarter sammenhengende helt til hun var nærmere 6 mnd. Lærte meg iallefall å gjøre husarbeid i et utrolig tempo! hehe..

Når hun først begynte å sove 1-3 timer sammenhengende visste jeg jo ikke hva jeg skulle gjøre med tiden jeg hadde "til overs", men gud så deilig det var å bare sitte i sofaen og slappe av:) Og det gjorde jeg med god samvittighet:)

Skrevet

Sånn var snupp også da hun var 9- 10 uker gammel. Deilig! Han har det skkert superbra.

Skrevet

Ønsker meg sånn baby neste gang! Gullet sov 8-10 timer i døgnet frem til han var 6-7 måneder og holdt villt spetakkel alle våkne timer. Han er jo vidunderlig, men jeg vet virkelig ikke om jeg kan gå gjennom det en gang til, særlig siden jeg nå har en større gutt å passe på i tillegg... Men hvis neste blir som din nr to, skal jeg være såååå glad! Husk at de sier at spedbarn skal sove 17-21 timer i døgnet, og gutten din gjør jo absolutt det :-)

Skrevet

Hadde det på samm vis;) Jeg ble jo kjempelei meg fordi jeg trodde hun kanskje ikke hadde energi til å være våken. I tillegg fikk jeg det for meg at hun ikke gråt fordi hun ikke visste hvordan det var å ha det godt og nøyde seg med å ha det vondt:P hehe, men det var jo ikke slikt. Hun hadde det kjempebra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...