Gå til innhold

Ang. Svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klar over at det ikke nytter å være hysterisk pga dette, men er det nå litt likevel..Det står jo at vi er i risikogruppen, og jeg har lest litt om at de som fikk den forrige sterke influensaen på 70 tallet er blitt testet, og barna der har mye lavere IQ enn andre barn.

Uff.uff... Er det noe som har litt nyttig info?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså... dette her er en helt vanlig influensa (altså alla de som går vært år), bortsett fra at det sprer seg raskere.. og som det er hvert år, så er det risikogrupper... gravide, de med astma eller andre former for kroniske sykdommer er jo selvfølgelig i faresonen.. Men ikke noe mer i faresonen enn det de er hvert år... Følk glemmer å skive om de som dør hvert år av helt vanlige influensaer...

Når det gjelder IQen til barna, så lurer jeg bare på hva "mye lavere IQ" er? Er det noen som har en fasit? Eller er det f.eks ett sladreblad som VG som skriver dette?

Jeg tror nok det bare er å senke skuldrene helt å ikke tenke noe på det... hvis man går rundt å er stessa for det, får man sikkert lavere IQ av det også...

Men det er jo bare min mening!

Lykke til videre!

Skrevet

Det var på nyhetene for 3 uker siden, det der med IQ.

De hadde testet alle de som hadde fått denne typen influensa mens de var gravide, og lavere IQ var blandt annet det som ble påvist.

Synes det er litt ekkelt å tenke på skadene til fosteret, siden vi vet at f.eks gravide som får røde hunder føder barn med rubella ( døve og blinde). Vet dette fordi jeg jobber på døvesenter selv..

Svineifluensaen er vel noe nytt, og kan mutere også.

Sikkert ikke så mye å bekymre seg over, men det står jo alltid noe om det i media....

Tusen takk for svaret, og lykke til du også ;-))

Skrevet

ja.. men dette er jo generell info for influensa.. Ikke spesifikk svineinfluensaen.. den har vært her tidligere også.. vissnok for mange år siden.. eldre har hatt den før.. jeg pratet med legen min om dette.. å han svarte "folk blir jo ikke ordentlig syke av den engang".. men smitten er jo ekstrem.. Jeg tenker det at.. hvis man er født med lavere IQ.. åssen veit man åssen IQ man egentlig skulle hatt..?

Jeg jobber på en forsterket enhet.. Med barn som har store utviklingshemminger og større grad av autisme/ADHD.. Å jeg syns ikke lavere IQ skal være en bekymring... Jeg skjønner at man vil ha ett friskt barn, men er lavere IQ en sykdom eller diagnose?

Jeg håper jo ingen her inne blir syke selvfølgelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...