S. Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Gutten min på 3 måneder har fått skurv på hodet, ble bedre, og så verre igjen. Har tatt olje på jevnlig. Noen gode tips? Må man fjerne skurven? Gutten min har hår, og mister håret om jeg peller det bort. Litt skalla foran nå, ja Noen som vet hvorfor det oppstår, og hvordan forhindre at det kommer tilbake?
Babyønske �� Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Jeg tok en fin kam, og kjemmet lett over til så og si alt var løsnet. Han var vel 4 mnd når jeg gjorde det, og det har ikke kommet tilbake her.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg smurte hodet til vesla med litt babyolje og børstet det i sirkelbevegelser en god stund. Alt ble borte, og det kom ikke tilbake.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Fant en artikkel da jeg googlet "skurv i hodebunnen til baby", og leste da at man ikke skulle skrape med fingrene fordi det, som du selv skriver, håret blir borte. Og det kunne visst "skade" hårveksten sa noen. Et tips der fra en helsesøster var å ta på olje, la det virke en stund og så bruke en myk tannbørste og massere det bort med. Men det sto også der at det ville bli borte av seg selv før de var 18 mnd. (kommer sikkert an på hvor mye skurv det er da.....) Lillegutt har litt, men jeg har ikke gjort så mye med det enda egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå