Cupcake! Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hvis jeg er skikkelig dårlig mamma som tyr til middagsglass så må jeg bare ha på det tørre at kinaputten får vanlig middag også Men kinaputten som spiser frokost halv syv om morgenen har begynt å få fem! måltider om dagen...to brødmåltider, middagsglass, vanlig middag og grøt. Det jeg lurer på er om dere varierer på hvilken type glass de får? Tenker du litt sånn "pasta i går, da blir det fisk i dag.." eller har vindundret ditt en favoritt som går igjen??
Frøken Freken Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Vi har noen favoritter, det er glassene fra småfolk. prøver å variere litt.
Indigo 08-10-13 Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Her er hipp favoritten, spesielt lasagne og spagetti bolognese. Et middagsglass varer som regel i 2 dager, så her får gutten (9mnd) samme middag to dager på rad, deretter varierer jeg med et nytt glass. Kjører på med både nestle, småfolk og hipp! Men som sagt, gutten har sine favoritter, og enkelte retter liker han dårlig. Jeg tenker som så at jeg varierer likevel, på tross av favoritter, fordi jeg selv synes det er kjedelig å spise det samme dag ut og dag inn!
lillemirakel!! Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 merker at pden er lei av middagsglass- syntes det er mer spennede med små biter...men han må spise middag i halv to- to tiden for å være sulten nok til å innta kveldsgrøten så det går i middagsglass her og. hipp er favoritten- spes pasta og mais/potet og kalv.. får litt av vår middag hvis vi spiser tidlig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Her er det 5 glass som går igjen, alle fra Nestle. Prøver å variere litt fra dag til dag, sånn at hun ikke får det samme tre dager på rad f.eks=) Og hvorfor er man en dårlig mamma som gir middagsglass? Slettes ikke! De er like sunne som hjemmelaga, og flisa digger dem, så da kjører vi på uten det spor av dårlig samvittighet;)
mamma til 2 :) Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Poden min på 7mnd spiser middagsglass hver dag.. Jeg kjøper nestlè, men varierer litt på de forskjellige middagene... Favoritten hans er kalkun, men han får også grønnsaker med lam, mormors lapskaus, kylling og laks. Han er ikke noe spesielt glad i den laksemiddagen, men fisk må han ha uansett Jeg skal snart bytte over til 8mnd glassene, og der er det jo litt større biter. Tror jeg må prøve meg fram der.... Viss vi har potetstappe, kjøttkaker/kjøttboller i brun saus til middag f.eks, moser jeg det til han. Jeg føler meg ikke som er dårligere mor enn andre fordi poden får middagsglass. Som en annen skreiv lenger oppe, så er de like sunne som vanlig hjemmelaga kost.
Cupcake! Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Jo jeg er iallefall trygg på at kinaputten får i seg alt (kjøtt, grønnsaker osv) når han får middagsglass. Men leste i en av de heftene man får fra helsestasjonen, der sto det at fordelen med middagsglass var at det var enkelt. Og ikke noe mer. Mens det sto side opp og side ned om hjemmelaga barnemat.. Kinaputten har spist 12 mnd. glass i flere måneder nå. Han er 10 mnd. Han har ikke vært like gla i alle typene men når vi begynte med 12 mnd. så var det flere å velge mellom som han likte. Her går det mye i Småfolk men de har nesten ingen 12 mnd glass så etterhvert har vi gått over til nestle. Når han spiste 8 mnd. glass så likte han bare småfolk. :-)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Her går det bare i middagsglass foreløpig for min lillegutt på 9 og en halv mnd. Han spiser det meste:) Hipp,småfolk og nestle..kjøper det meste og varierer med det som finnes:) Men snart skal vi bli flinkere å mose vår egen middag og gi til ham:) Blir sikkert ikke med det første, men snart:)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Jeg er stortsett middagsglassmamma! Man er vel ikke dårligere mamma av den grunn?! Nei. Her er hvertfall Småfolk favoritten Men kjøper Hipp også. Varierer mellom de forskjellige smakene, så det ikke skal bli kjedelig Kjøttkaker er nok den sorten som går raskest ned da, og pasta bolognes! Har vi noe til middag som han kan få, krakker vi det bare enkelt til han på egen tallerken
mama73 m/tre søte små Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Her får rampen på snart 11 mnd begge deler, altså både mat på glass og "vanlig" middag. Før var favoritten Hipp, men i det siste så har det vært Småfolk som ruler. Men nå ser jeg jo at Småfolk sine middagsglass inneholder SALT allerede fra 8 mnd!? Hmm, trodde de skulle ha minimalt av dette før året og at det ikke var "tilltatt" å tilsette i barnematen før de var 12 mnd... Har av den grunn ikke introdusert han for 12 mnd glass ennå..., men dette visste du sikkert... Maten smaker jo så mye bedre med litt salt i, og mistenker gutterampen at det er grunnen til at Småfolk nå har blitt favoritten..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå