Liiiisa Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Her e vi skikkeli matlei og kvart måltid e ekstremt krevande... totalt uinteressert imat og d tar enormt med tid, men får vel i oss egentli d vi skal men d e en kamp.. han e 9 mnd no.. kan d vere tennene, alderen, han e veldig opptatt av lei no for tida..
lillemirakel!! Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 vi er TO!! min pode er akkurat 9 mnd og her er hverteneste måltid en kamp! kansje det er vanlig med litt mat-leie i den alderen? Håper det:-) Hva spiser h*h på en vanlig dag da? her går det opp og ned men i dag har det vært ekstremt..... Vil ikke ha noenting, ikke en eneste tskje middag heller. Ikke yoghurt- som han egentlig elsker....satser på kveldsgrøt!! i går tok forøvrig kveldsgrøten 40 min........det er krevende ja..
Liiiisa Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 Nei eg har som regel fått i han d som han bruka til vanlig, men d e et evig kaos og fortvilelse kvar gang.. han drikke 100-150 ml melk om natta, så ete han 165 ml ml væske i grauten til frukost i halv 9 tida, så e d et middagsglas i tolv/ett tida, men d e ikkje ofte han klare ete opp lengre, så får han et middagsglas til i 4-5 tida, og så 165ml væske i grauten til kvelds igjen, men d bli maaaassse gris og søl og en kamp og få i han.. fekk beskjed på helsestasjoen for litt sia at eg måtte prøve å gje han meir mat pga han hadde flata ut i vekt litt.. så eg stressa jo enda meir, men no seie dei at eg ska berre gjer sann eg gjor før... han e lang og slank.. og særdeles aktiv.. =) så her får poden melk i grauten og.. så eg trur egentli han ete nok men d e som regel et mareritt kvar gang d e mat.. han ete som regel et beger frukt og i løpet av dagen..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Her er vi også rimelig lei alt som har med mat å gjøre- mat er kjipt, kjedelig og bare noe TULL ifølge lille flis på 10 mnd....Begynte vel rundt 8- 9 mnds alder, og er fortsatt veldig present. Har fått inntrykk av at det er ganske vanlig å oppleve dette etterhvert som de blir eldre og krever mer action- så her må det underholdes/ synges for å få inn maten, eller at flisa får lov til å sitte å trykke på en sånn sangleke vi har (bondegård m ulike melodier på dyrene). Da glemmer hun å protestere, og maten glir ihvertfall LITT lettere ned;)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Godt å høre at det er flere som må kjempe med maten.. Her og tar maten laaang tid, hun må minst ha 3 leker foran seg sammen med mors fantastiske sang og grimaser, også må hun ikke være for sulten og ikke for trøtt, men heller ikke for kort tid siden forrige måltid Og siden smekke også er noe stort tull så blir det mye klesvask i heimen. Men siden de aller fleste matleie her er rundt 9-10mnd så satser jeg på, som alt annet jeg sliter med, at det er en fase Min lille legger bra på seg, litt rart syns nå jeg siden hun spiser relativt små porsjoner og er særdeles aktiv dagen lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå