Gå til innhold

andre som ha m unga som e matlei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her e vi skikkeli matlei og kvart måltid e ekstremt krevande... totalt uinteressert imat og d tar enormt med tid, men får vel i oss egentli d vi skal men d e en kamp.. han e 9 mnd no.. kan d vere tennene, alderen, han e veldig opptatt av lei no for tida..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er TO!!

min pode er akkurat 9 mnd og her er hverteneste måltid en kamp! kansje det er vanlig med litt mat-leie i den alderen? Håper det:-)

Hva spiser h*h på en vanlig dag da? her går det opp og ned men i dag har det vært ekstremt.....

Vil ikke ha noenting, ikke en eneste tskje middag heller. Ikke yoghurt- som han egentlig elsker....satser på kveldsgrøt!!

i går tok forøvrig kveldsgrøten 40 min........det er krevende ja..

Skrevet

Nei eg har som regel fått i han d som han bruka til vanlig, men d e et evig kaos og fortvilelse kvar gang.. han drikke 100-150 ml melk om natta, så ete han 165 ml ml væske i grauten til frukost i halv 9 tida, så e d et middagsglas i tolv/ett tida, men d e ikkje ofte han klare ete opp lengre, så får han et middagsglas til i 4-5 tida, og så 165ml væske i grauten til kvelds igjen, men d bli maaaassse gris og søl og en kamp og få i han.. fekk beskjed på helsestasjoen for litt sia at eg måtte prøve å gje han meir mat pga han hadde flata ut i vekt litt.. så eg stressa jo enda meir, men no seie dei at eg ska berre gjer sann eg gjor før... han e lang og slank.. og særdeles aktiv.. =) så her får poden melk i grauten og.. så eg trur egentli han ete nok men d e som regel et mareritt kvar gang d e mat.. han ete som regel et beger frukt og i løpet av dagen..

Skrevet

Her er vi også rimelig lei alt som har med mat å gjøre- mat er kjipt, kjedelig og bare noe TULL ifølge lille flis på 10 mnd....Begynte vel rundt 8- 9 mnds alder, og er fortsatt veldig present. Har fått inntrykk av at det er ganske vanlig å oppleve dette etterhvert som de blir eldre og krever mer action- så her må det underholdes/ synges for å få inn maten, eller at flisa får lov til å sitte å trykke på en sånn sangleke vi har (bondegård m ulike melodier på dyrene). Da glemmer hun å protestere, og maten glir ihvertfall LITT lettere ned;)

Skrevet

Godt å høre at det er flere som må kjempe med maten..

Her og tar maten laaang tid, hun må minst ha 3 leker foran seg sammen med mors fantastiske sang og grimaser, også må hun ikke være for sulten og ikke for trøtt, men heller ikke for kort tid siden forrige måltid :P

Og siden smekke også er noe stort tull så blir det mye klesvask i heimen.

Men siden de aller fleste matleie her er rundt 9-10mnd så satser jeg på, som alt annet jeg sliter med, at det er en fase ;)

Min lille legger bra på seg, litt rart syns nå jeg siden hun spiser relativt små porsjoner og er særdeles aktiv dagen lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...