Snart mamma til tre små Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Jeg er på godstoljakt. Først og fremst en fin og god lenestol til stua, men det kommende året skal den også brukes som ammestol. Har forelsket meg i Peel-stolen... (http://www.varier.no/default.aspx?menu=628) Egentlig altfor dyr, men hvis jeg først skal kjøpe den, bør den i alle fall være ok å amme i! Noen som har prøvd det? Noen som eventuelt vet om andre godstoler i samme stil? Gjerne billigere! Legg gjerne ved link!
Snuttemor Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Synes også denne stolen ser kul ut......dessverre har jeg ingen ammeerfaring med den da vi ikke har sånn. Min venninne derimot sier at den er ok å amme i, men pga "åpen" rygg trekker det i ryggen når hun sitter i den og er ofte avhengig av et pledd bak ryggen for ikke å fryse. Jeg digger denne stolen som vi har i sort skinn: http://www.brunstad.no/default.aspx?menu=744&product=1073
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg har rød Peel som ammestol. Kjempefornøyd - både fin og god samtidig. Vi har det ganske varmt her inne så jeg har ikke noe problem med at den er åpen i ryggen. Godt at stolen er så "rund" i formen at babyen kan ligge ved siden av fanget til mammaen også, om man skulle ønske det
Snart mamma til tre små Skrevet 14. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2009 Takk for link og råd! Ja stolen er jo bokstavlig talt rund i formen! Og et pledd har jeg ofte i nærheten i vinterhalvåret uansett! Hm... Kan jeg spørre hvilket stoff du har den røde Peel-stolen i? Er jo dyrest i skinn, men med småbarn i huset er kanskje det det tryggeste... Tar gjerne i mot flere forslag på gode og fine stoler!
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Min stol er i Alcantara, et mikrofiberstoff som det til nå ikke har vært noe problem å vaske av flekker på. Har hatt stolen siden storebror kom til verden (han er 3 nå) og den blir like fin å bruke til lilletulla nå. Stolen ser helt fin ut enda, men unntak av noen "skraper" (ikke hull) i stoffet - men det er katten sin skyld. Den klorte litt i den da den var kattunge....
Snart mamma til tre små Skrevet 14. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2009 ah, heldiggris! har mest lyst på mikrofiberstoffet jeg også... Hadde det i butikken, og det er jo mykere og lunere enn skinn... Spør litt detaljert jeg nå, men hva vasker du av flekker med?
It's all about me Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Oj, den så dyr ut... Som ammestol da veslejenta kom kjøpte jeg faktisk denne fra IKEA i sort: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39839804 Til tross for at det ikke ser slik ut er den knallgod å krype oppi og amme. Og at den kan gynge i tillegg er et ekstra pluss. Med den var det ikke noe ork å nattamme lenger.
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 bruker vel egentlig bare en fuktig klut. Noen ganger på andre stoler bruker jeg shampoo for sko i semsket skinn - men det finnes nok muligens egne preparat som kanskje er bedre egnet? Men til nå på Peel stolen har jeg bare brukt fille med vann, har ikke vært nødvendig med noe annet. Ville passet litt på at stolen ikke stod i direkte sol hele tiden fordi jeg har sett en svart peel stol som har blitt litt misfarget etter å ha stått i sol "hele sitt liv."
....().... Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Vi har peel-stolen. Har aldri tenkt på at den skulle være spesielt bra for amming. Da jeg ammet likte jeg å ha et armlene å hvile armen på. Dette har ikke peel. Dessuten er det jo en veldig dyr stol å utsette for så mye gulping:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå