Gå til innhold

Dere som gir drømmemåltid - hvor lenge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har avvent datteren vår fra å våkne for å få pupp på natten, for ca 3 uker siden. Det har gått kjempefint, ingen tilbakefall enn så lenge.

Hun sover helt til 6, får pupp og kan ofte sove litt videre.

Vi legger henne i 19-tida og gir henne en solid flaske mme når vi legger oss i 23-tida. Denne drikker hun raskt opp, i søvne.

Når tror dere at vi kan slutte å gi denne flasken, og likevel håpe at hun sover natta gjennom?

Hun er 9 mnd. Våkna 2-3 ganger for pupp for natta før vi avvente henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør omtrent det samme, bare at gutten vår ikke sover etter kl 6 =/ Våkner han kl 5 så gir vi flaske og sover han til 7...

Siden han drikker veldig lite på dagen så fortsetter jeg nok en stund med drømmemåltid. Han drikker kun morgenflaske, bitelite vann eller *fersk* appelsinjuice ved måltidene og er vi heldig så drikker han 100ml på ettermiddagen. Så den siste flasken på dagen ser jeg som nødvendig. Og så synes jeg det er så godt å ha en liten varm kropp tett inn til meg før jeg legger meg ;-) Han er forresten nesten 9mnd...

Skrevet

Hvordan gir dere drømmemåltidet egentlig? prøvde å gi frøkna en flaske rundt midnatt engang i håp om en bedre natts søvn, men hun ville ikke åpne munnen..? Bare snudde seg rundt og fortsatte sovingen :) vekket henne ikke,men lot flaskesmokken være nær munnen... kunne tenke meg å innføre drømmemåltid,men da må hun jo åpne munnen ;)

Skrevet

Jeg tar henne opp av senga, legger henne i "ammestilling" og hun åpner munnen når flasken når munnen hennes. Hun har gjrot det siden vi begynte med det, så vi måtte ikke prøve oss fram. Men tar du henen opp eller lar du henne ligge?

Skrevet

Aha, prøvde når hun lå på siden i senga, tenkte jeg vekket henne om jeg tok henne opp. Men da skal jeg prøve på det, hun er egentlig nattavvent men siden hun våkner ørtiførti ganger på natta likevel så tenkte jeg å prøve drømmemåltid som en mellomting.. trenger seriøst litt søvn nå :)

Skrevet

En av oss plukker han ut av sengen sin og holder han tett inn til vår varme kropp. Setter meg på sengekanten, han gaper opp før jeg klarer å sette meg. Inn med flaska, den går stort sett ned på et blunk. Så er det rett i senga igjen. Han åpner ikke en gang øyne =)

Har holdt på med dette et par uker nå, men han våkner fortsatt rundt 2/3 (dvs den tiden han skulle hatt neste måltid). Da får han ingenting, og med litt hjelp (smokk og holde hendene) så sover han videre. Ikke hver natt... men vi sover en god del bedre. Samboeren min tar seg av jobben å dytte inn smokken midt på natta, og han husker det ikke en gang neste morgen ;-)

Lykke til!

Skrevet

Flisa er 10 mnd og får fortsatt en flaske MME i søvne når vi går og legger oss i 23- 24 tida. Tror egentlig at hun kunne sovet natta igjennom uten den flaska også, men siden hun drikker så lite melk/ vann iløpet av dagen føler jeg at hun "må" få den enda...

Har imidlertid erfart i det siste at hun drikker stadig mindre av den, så vi slutter nok om ikke så altfor lenge. Ikke har den særlig effekt lenger heller tror jeg, for hvis flisa våkner iløpet av natt/ tidlig morgen er det sjelden pga sult, men heller bare det at hun våkner og ikke vil sove igjen (tilbyr vann, men hun drikker ikke mer enn noen få slurker)

Jeg gir henne enten flaska mens hun ligger nede i senga, eller i armene mine, alt ettersom. Napper ut smokken og stapper inn flaska istedet, og glugg-glugg-glugg så går melka ned før hun snur seg og sover videre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...