Nagilimia Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hvor ofte må dere gi smokken når de sovner og i løpet av nattan? Hender det at de ikke vil ha smokken og kaster den veggemellom. Sovner de da uten smokk? Klarer de å sette den i munnen selv, evt når? Tygger de på den? Begynner å lure på om den smokken er venn eller fiende... Kansje er tenner i annmars, han tygger sånn på den, men trenger ikke være det... Det er forsovidt dagsovingen her som er problemet, sukk!!
gutt 09/jente11/gutt14 Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Smokken ordner han selv i løpet av natten, smokken her i huset er venn, men kan godt sovne uten. Mini her er 6 mnd, tar smokken ut selv og putter den inn selv både på natten og på dagtid
MartheMor+Lillegutt Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Lillegutt er 7 mnd. Må aldri gi smokken på natten lenger, han sover fint uten den. Når han legger seg på dagtid så hender det at jeg må inn noen ganger, men sjelden når han legger seg for kvelden. Da hender det at han ligger lenge og prater før han sovner, og sovner uten smokken. Han tygger masse på smokken ja, både på selve tutten og kanten rundt. Klør nok i gommene:)
MintCondition Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Min på 7 1/2 mnd sovner med smokken i munnen, men mister den stort sett i løpet av natta, og ser ikke ut til å savne den. Om han våkner "for tidlig" dytter vi inn smokken et par runder til han sovner igjen. Han klarer forsåvidt å dytte den selv også, men da er det mer som en lek, ikke som en bevisst handling for å få tak i smokken tror jeg.
Leer Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Min er 7,5 mnd og han klarer fint å putte smokken i selv, men det skjer ofte at vi på kvelden må putte den i for han noen ganger før han sovner hvis han ikke finner den selv i senga. Har prøvd å ha flere smokker i senga for at han skal klare å finne en, men det fører bare til en lek der han putter i en smokk, for i neste sekund putte i en annen. Han må stapper de ut og inn hele tiden da og tygger på dem. På dagen er det ikke problem. Jeg triller han i 5 min så sovner han, og da pleier han å ha smokken i hele tiden. Han mister den etter hvert når den dype søvnen kommer, men det er ikke nødvendig å stappe den i gjen. På natten putter jeg den i 1-2 ganger. Han vrir så på seg og våkner av at han ligger klemt inn i et hjørne i senga, og da trenger han smokken for å sovne igjen.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Mini er 9mnd og bruker bare sutt når han sover. Våkner aldri av at han mister den, sover videre uten, menhender jeg må inn å putte den inn ett par ganger før han sovner for natta. Selv om han klarer fint å putte den inn selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå