Maddicken Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Jeg har gjort det på helgene og ikke blitt gravid så nå tenkte jeg kutte det ut.... har lest et sted her inne at det kan være avgjørende hvis vi jenter drikker, med gutten spiller ikke det noen rolle.... Men jeg drakk litt om lør ( ble brisen ) for el skulle ikke komme før nå til helgen men den kom før ( tirs) og nå sitter jeg med dårlig samvittighet.... Har det noen betydelse tror dere at jeg tar 1 glass vin på lør?
MOM - Endelig spire <3 Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Man skal jo ikke slutte å leve selv om man er prøver :-) Men jeg kutter ut alkohol i prøvingen, ikke at det er noe savn, for jeg drikker nesten aldri Tror det skal gå bra, ikke tenk på det ! Tenk på alle dem som har blitt gravide "på ett bøttekott" i fylla, og blitt gravide :-) Men det beste er jo om man ikke drikker
Carina har to små gull Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Sier det samme, man skal jo ikke slutte å leve. Men jeg er mer forsiktig mellom El og IKM. Kan godt kose meg med litt vin, men tar ikke noen sjans på ei skikkelig fyllakule.
kiki85 Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Jeg la fra meg både røyk og alkohol da vi begynte å planlegge å prøve. Hvorfor vente med å slutte når man kan ta det med en gang?=) Men på en annen side har jeg hørt flere si at det ikke er skadelig for barnet om man tar seg et glass rødvin under graviditeten.. Hvor mye sannhet det er i dette vet ikke jeg, jeg holder meg unna =) Kiki
*shehasmyheart* Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Jeg drikker ikke. Av flere grunner. Men leste at alkhohol og nokotin kunne gjøre det litt vanskeligere å bli gravid. Kunne redusere ventetiden med 2 mnd om en kuttet det ut:) Er ikke no savn for meg akkurat nå. Men helt enig med de andre. Du må kose deg, og leve som normalt. Det lille du drakk har nok ikke noe å si:)
Junibølle Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Har lest at det faktisk er værst hvis gutten drikker i forhol til unnfangelsen, for da blir kvaliteten på sæden dårligere.... ??
Snupi27 Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 jeg har ikke sluttet å drikke.. men nå har vi ei datter fra før så det blir jo veldig sjelden jeg går ut.. sist gang var 2-3 mnd siden så jeg unner meg en tur ut om jeg ønsker det =)
-68mamma Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Ja, tar meg både ett glass vin og en sigarett inntil jeg vet jeg er gravid. Er jo ikke sikkert det blir noen spire, og jeg vil kose meg så lenge jeg kan. Det er noe annet å ramle på fylla - det gjør jeg aldri uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå