LivK har født Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Det er sikkert litt tidlig med diller ennå, men jeg syns det er utrolig morsomt å høre hvilke rare ting andres kropper setter i gang! Selv har jeg blitt hekta på epler, de MÅ være røde, søte, litt harde/sprø, og ligge i kjøleskapet. Spiser gjerne tre om dagen. Og nåde den som drikker opp siste melkeskvetten! I tidligere svangerskap har jeg hatt dilla på å tygge isbiter, håper jeg slipper det denne gangen! Fryktelig for de rundt meg, og visstnok det værste man kan gjøre mot tennene sine i flg tannlegen min. Ellers er det mer at jeg ikke takler div lukter, feks hvis mannen min har vært på do, og så pusset tennene - den blandingen er bare helt utrolig fæl! Og svette mannekropper med dårlig parfyme på, grøss og gru! Prøver å unngå folkesamlinger på varme dager (når det er fare for at de stiller i singlet - helt gyselig!) Stekeos er også helt drepen, særlig hvis det ikke er jeg som lager maten selv...
To gull og en på vei Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hehe...morsomt å høre om slikt. Jeg holdt på å spy i dag tidlig da jeg kom inn på kjøkkenet for der luktet det pizza min samboer og noen kompiser lagde i går. Jeg brukte 15 min å samle meg og naske frem brødet. Ellers begynner jeg dagen med et glass o'boy og en skive med jordbærsyltetøy. Det er ikke hver dag det går ned, så da må jeg lage pannekaker. Har ikke så veldig variabel kost for tiden, dessverre..... Middag må jeg lage når jeg endelig kommer på hva jeg har lyst på, ellers kan jeg glemme å spise. Holdt på sånn gjennom hele forrige svangerskap, så dette kan bli morro :/
Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Hmmm...forrige uke hadde jeg helt dilla på paprikapotetgull!!:-(( og jeg som aldri spiser potetgull...merkelig..foreløpig ingen kvalme men faktisk mista litt matlyst her så spiser på trass..;-) men men..d går seg vel til..:-)
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 er ikke så flink til å spise selv.. får brekninger.. er ikke kvalm eller noe, men brekninger får jeg, men bare når jeg har ting i munnen (spiser/pusser tenner).. ellers går det i melk her også å brødskive med makrell i tomat på tube (til samboerens begeistring)... Så livretten min som smaker blod... FINT!
Gjest Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Eg må ha coca cola zero. får heilt angst viss det er tomt for da i kjøleskapt. Har aldri vert stor brus drikker før, men no bare må eg ha det. hehe
Cupcake! Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Hmm... Er veldig gla i mat Har sånne perioder der jeg spiser det samme en rekke dager på rad. Hittil har det inkludert: -laks (som selvfølgelig viste seg å være fy fy, fant det ut etter å ha spist det i en uke ) -kokte egg (med laks eller med tomat og kyllingskinke) -Salat (salat, tomat, paprika, løk, feta og solsikkekjerner) NAM! -brød med leverpostei og melk til.. -Iste Hehe..jeg sa jo jeg var gla i mat!
frøkenmilla Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Dette med diller er jo egentlig litt rart. Er ikke veldig plaget med kvalme, men når jeg har spist skinke, da er løpet kjørt. Blir ekstremt kvalm, brekker meg eller kaster opp. Men så langt er det kun etter at jeg hat spist skinke. Skjønner at det skal jeg ikke spise. hehe. Ellers er grove rundstykker med smøreost (f.eks. baconost) veldig godt. Det er liksom greia nå for tiden. Bytter lett ut sjokoladen med ett rundtstykke med smøreost
Sjørøver *TALL PREGNANT* Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Ingefærøl!!! Eneste som stiller kvalmen akkurat nå. Ellers har jeg ikke særlig lyst på mat. Men her om dagen smaket det helt fantastisk med Rondane viltgryte med masse brunost i - og tyttebærsyltetøy. Har også veldig lyst på laksepatè, men som ikke akkurat er hverdagskost hjemme hos oss..
ny83 Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 jeg har fått dilla på cocio sjokolademelk!! drakk aldri d før.. også klarer jeg ikke salat, som jeg egentlig er veldig glad i. middag sjenerelt frister heller ikke.. så d går i brød, baguetter, frukt og sjokomelk om dagen.. ikke veldig variert og sunt gitt..
DK+2 Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Forrigesvangerskap hadde jeg totalt dilla på eplejuice og kunne ikke fordra kjøttdeig! Så kunne ikke spise hverken pizza, lasagne, taco med kjøttdeig. Er ikke sikker på hvor lang jeg er på vei enda, men tror selv at jeg er ca 6 uker. Siste uken har jeg fått dilla på appelsinjuice, matlysten er ikke helt på topp, men det går vel opp og ned..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 Det begynte allerede før jeg visste jeg var gravid: BRINGEBÆR. Nam, nam. Og så kjøpte jeg grapefruktjuice helt ut av det blå. Det har jeg ikke hatt lyst på siden forrige svangerskap. Jeg trenger ikke kjøpe gravitester jeg, trenger bare se hva som havner oppi handlekurven min ;-) Så da er det bare å vente til 1-2 mnd før termin: Da får jeg så veldig lyst på Soft-ice. Hvis alt er som forrige gang da :-DDD
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Har fått dilla på cherrytomater, har alltid likt det veldig godt, men nå mer enn vanlig Også lakris, helst Nero
idamamma-00 Skrevet 15. august 2009 #13 Skrevet 15. august 2009 Ha ha.. må le når jeg leser hvor forskjellige lyster vi får. Jeg ble skikkelig kvalm når jeg leste deres lyster. MELK???? Æsj!!!!!! Det får jeg absolutt ikke ned nå hverken med eller uten sjoko i. Har ikke matlyst i det hele tatt, så det går i tvangsspising om dagen. Knekkebrød med brunost (høres ekkelt ut) eller gulost, te og farris/eplejuice blanding. Ellers så må jeg ha en tine iskaffe med mocca hver dag. Middag er stort sett bare ekkelt, men spiser litt hver dag likevel. Så lite som jeg har spist i det siste burde jeg ha blitt tynn, men magen er så rar og oppblåst heeele tiden, så føler meg bare blubbete. Har lest at man blir oppblåst fordi tarmene jobber saktere nå, men har ikke skjønt hvorfor de gjør det? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå