Gå til innhold

Noen som har begynt å kjenne liv i magen?

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt flere beskrive at det kjennes ut som små "bobler" i magen, og synes at jeg et par ganger har kjent noe sånt, og et par ganger har jeg kjent noe som kjennes ut som veldig svake små "dytt".

Men jeg kjenner det bare hvis jeg klemmer magen litt innover, så jeg er så usikker på om det kan være babyen eller om det bare er bevegelser i min egen kropp jeg (tror) jeg kjenner.

Noen av dere andre som kjenner noe, og ev. kan beskrive hvordan det er? Er i 18. uke nå, og det skal jo visstnok være vanlig å kjenne de første tegnene omtrent på denne tiden..?! Spennende er det i alle fall! :)

Fortsetter under...

Jeg er i min 20.uke i morgen og har kjent liv i ca 3 uker nå. :) Hvis du ligger helt flat om kvelden og holder hånden på magen leeenge, kan du sikkert kjenne spark/bobler tydligere :) Drikk gjerne litt sterk saft eller spis litt sjokolade. Dette er mitt andre barn, lettere for oss som har vært gjennom dette før å sette ord på hva det kan være kanskje. Men det er sikkert den lille du kjenner :) Blir nok tydeligere etter hvert. ;) Lykke til!

Heisann!

Jeg er 19+1 i dag, og jeg har kjent disse boblene/små dult i et par uker nå. Hadde ikke forventet at jeg skulle kjenne slike ting så tidlig :) De første par gangene trodde jeg det var luft i magen eller andre magerelaterte ting, men etterhvert har jeg blitt mer og mer bevisst på noe som stryker meg eller dulti borti meg inni magen. Kjenner det kanskje to-tre ganger om dagen, og det er veldig koselig når det skjer :)

Var forresten på ordinær ultralyd forrige uke, og ble overrasket over hvor mye babyen faktisk beveger seg uten at man kjenner noen ting. Kastet seg rundt og vinket og sparket :)

har kjent spark i flere uker =) nå får eg veldig kraftige spark i sidene av jentå mi=) er 20 uker i dag,morkakå mi ligge og forran, så e mest på sidene eg kjenner spark,men får noen midt på av og t og=)

Jeg har kjent liv siden 17+6 (er nå 19+3)! Satt rolig i sofaen en ettermiddag og plutselig kjente jeg noe som føles som leamus på den ene siden av magen. Så ble det stille, jeg dytta tilbake litt og så ble det liv igjen. Og siden har jeg kjent det hver dag:)

De gangene jeg kjenner det er på jobb, tidlig om morgenen. Når jeg setter meg ned, så begynner det å styre noe voldsomt. Men kjenner det ikke på kvelden når jeg skal legge meg...

Det er veldig moro!! :)

Annonse

Har begynt å kjenne liv, ja:-) Er litt kraftigere denne gangen enn sist gang, så har innbilt meg at det kanskje har vært noe annet, men det er veslefrøken som sparker. Bli hun enda villere enn storesøster skal vi få kjørt oss her i huset, hehe! Er etter UL-termin snart 18 fullgåtte uker.

er første gangs og har faktisk kjent det siden uke 15. da som bitte små " musebitt", litt helt forsiktig dytting liksom. nå fra uke 18 kjennes det annerledes ut, nå er det helt tydelige dytt/dulting, kan også kjennes ut som bobler som sprekker. vanskelig å beskrive men er helt sikker på at det er babyens bevegelser for når jeg holder hånda på livmora kjenner jeg bevegelsene mot hånda mi. veldig fornøyd, for har morkake foran så ville nok kjent det ennå bedre om ikke. kjennes aller best om jeg ligger på magen, men det er litt ubehagelig nå som magen er såpass stor, og har ikke lyst å gjøre det for trangt for han der inne, han sparker som besatt når jeg ligger på magen, så prøver å ligge på rygg fra nå av. kjenner det godt da også. pappan klarer det også. :)

Heia,

Jeg kjente lille spurven i uke 14+5 :)

De kjentes som veldig små bobler som sprakk på innsiden av meg, og kunne kun kjennes når jeg lå og hvilte. I dag er jeg i 16+6 og kjenner liv gjerne flere ganger om dagen. Tror jeg var det lykligste menneske på jord når jeg kjente liv. Gleder meg til sparkene blir så sterk at samboern kan kjenne liv også:)

Jeg begynte å kjenne boblene ved 14 uker, da helst når jeg lå på ryggen. Nå er jeg 19 uker og har kjent liv flere ganger om dagen i flere uker. Nå de siste 8-9 dagene har det blitt tydelige "dytt" som jeg selv såvidt kan kjenne utenpå magen..... Rimelig aktiv denne passasjeren min, for det tumler liksom rundt i magen både titt og ofte! UL på mandag, og gleder meg noe grenseløst!

Absolut! Er nå 20 uker, og få flest spark om kvelden når jeg sitter stille, men i dag kjente det på dagen også. Det føles absolut ut som bobler, men og det klør litt noen ganger! Husker med nr 1 at det føltes som en liten mus som løpt på innsiden av magen. Har også begynte med kinnere, som jeg ble litt slitten av. Merkelig; fikk ingen med nr. 1!

Koselig å kjenne liv

Annonse

Hei hei!

Jeg er i uke 17 og har begynt å kjenne liv denne uken :) Veldig moro! Boblene kjenner jeg ganske ofte, men i går følte jeg også det første sparket når jeg lå med hendene på magen, mens jeg slappet av.. Deilig følelse!

Jeg er i 20.uke og har kjent liv i ettpar uker nå. Veldig koselig! Ser ikke noe på utsiden enda, men gleder meg masse til det! Syns det var veldig gøy å se på magen når førstemann drev å turnet inni der!!

Je har kjent liv siden uke 14, og er nå i slutten av uke 18. I går når jeg lå på ryggen kjente jeg for første gang spark på utsiden. Det er blitt gradivs tydeligere og tydeligere at det er spark jeg kjenner.

Er nå 17+5 og jeg er litt usikker på om jeg kjenner liv eller hva jeg gjør. Dette er min første spire, skal på UL om en liten uke :)

Det er noen små ting jeg kjenner inni her, men har tenkt at det er luft eller noe?

Eller så kjenner jeg noen små ting inni her akkurat nå når jeg sitter her faktisk. Kanskje det er spiren jeg kjenner????

Oi, det gikk tydeligvis plutselig opp for meg at det må jo nesten være det?

Nå ble jeg litt sentimental, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...