Gå til innhold

89 modell, og prøver våren 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi hadde en fin nyttårsfeiring ja:) bakrusen trenger du muligens ikke bekymre deg for neste gang du feirer nyttår;) eller hva? hehe..

har dere fått snø nå eller? her er det ganske mye snø nå, men det verste er jo kulda, 26- når jeg dro fra jobb idag.. brrr...!!

velkommen hit ja:) koselig at det dukker opp noen flere her:) fortell oss litt om deg selv, og husk å gi oss en oppdatering hvis det skjer noe;)

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe:P va nett da eg sa til sambo; håpe eg ikkje kan drikka neste nyttårsaften:p så me får håpa for oss begge;) men håpe eg ikkjekomme til ågå rundt med den bakrus følelsen i fleire mnd då... :/ men så lenge da komme nåke godt ut av da så skal eg klara da:) blir berre litt slitsomt:/

om me har snø...? alt for masse:/ å kaldt er det og... brrr :S no står da -7,3 grader, så me har da ikkje så kaldt som deg... men da pleie vel å ver litt kaldare der borte i øst :P

no har eg og begynt på folat. fant ut at da var da luraste si me helde på å hoppa av i svingen.. sånn i tilfelle ;p så no er det å huske på å ta dei om morgonen:p

sambo har bursdag på søndag så skal feire den her med familien hans:) så då skal eg baka litt:) har til og med begynt å lage brød i brødbakemaskin :P namnam:)

no ser da ut som om viss me ikkje begynne i april/mai så blir det i juni/juli... men er vil no heller i april/ mai då:P før jo heller meine no eg:p men han har no fått for seg at me komme te å få da te på første forsøk, prøve å sei da er lite sansynligt.. men han hørre ikkje akuratt på da:p men han tenke masse på da då:) så skal slå meg til ro me det en liten stund :P

Skrevet

sant det;) søster'n min lå rett ut i 3 mnd når hun var gravid, bare kasta opp døgnet rundt, og fikk ikke i seg noe mat, så kan ikke akkurat si det frister så mye:) men uansett vil det nok være verdt det.

-7.3 ja, det er jo nesten syden det, i forhold til her;) når jeg går ut døra iser det i nesa når jeg puster.. hehe.

er jo litt "koselig" å måtte begynne å ta folat da, da føler man jo liksom at det nærmer seg;) juni/juli er jo heller ikke så lenge til:) og hvis det ikke tar kjempe lang tid da, så blir den jo født på en veldig fin tid hvertfall:) hvis jeg blir gravid allerede 1 mnd vi prøver (noe som jo ikke er så sannsynlig men) så blir den jo født i januar, det er jo igrunn litt kjedelig syns jeg (det er jo rett etter jul, og mye koseligere når våren/ kommer). men men, vil ikke utsette det nå, med mindre sambo ombestemmer seg;) hehe..

så flink du er til å bake da:) jeg har lyst på brødbakemaskin jeg også, men tror jeg skal vente med å kjøpe meg det til vi har flytta og forhåpentligvis har litt mer skap og benke plass.

Sambo skal i militæret til uka. blir kjedelig å måtte bo aleine. men han har ikke noe lyst, så han sier han bare blir borte ett par dager;) akkurat det er det j ikke han som bestemmer så vi får se hvor lenge det blir. hvertfall så har vi planer om å dra i banken å høre om boliglån, når han kommer derfra:) gleder meg!

Skrevet

då var bursdag feiring å alt da øvestått:p

eg syst egentlig ikkje at januar er ein kjip mnd å bli født i:P men mamma er født 1 januar å sambo 10 januar:P så eg er jo vant me at det er heilt grei tid å ha bursdag, syns mer synd i dei som har akkuratt rundt jul i desember mnd.

ja koslig å ta folat:p så lenge eg huske om eg har tatt den eller ikkje:P er heilt i surrete på morningen:) må berre bli vant med å ta dei:)

hehe :P flink å flink å baka:P putter oppi ingrediensene og trykker på start:p så gjere maskinen resten:) kan ikkje akkuratt sei me har så masse benkplass, har den ståande på gulvet. har gått fint til nå, så kommer nok til å fortsette med det til me får oss større plass:)

er vel en stund siden du har sovet aleine? så det blir nok uvant, men akkuratt når du er blitt vant med at han ikkje er der så kommer han tilbake:p så må du omstille deg igjenn ;) men det er ikkje sikkert han blir så lenge :)

håper dere får så masse penger dere trenger til å få den leiligheten/huset dere vil ha ;) har begynt å kikke litt på nette hva som ligger på markedet og pris. selv om det ikkje blir relevant før til sommeren.

gleder meg ikkje så veldig masse til å gå rundt på visninger igjenn:p gjorde det i vår/sommer som var for å ha plass til å bo når skulen begynte igjenn:) var ganske lei når me fekk tlf om at me kunne få denne :P

har du begynt å kikka litt eller? sett på ting og tang du har lyst på til nye leiligheten? :P

ser veldigt fram til å finne ein med vertfall to soverom helst tre:p men det kan bli litt dyrt:/

svigermor lurte på om me kom til å flytte til den "rette" siden av byn:p men eg trur eg vil bli på denne siden xD

huff blei litt langt dette :/ jaja:p

Skrevet

han ble i militæret i 2 dager, så det gikk veldig fint;) hadde omtrent ikke sovet en eneste natt alene siden vi ble sammen, men det gikk overraskende bra:) vi har jo igrunn bare godt av å være litt fra hverandre iblant..

driver stadig vekk å kikker litt på finn etter hus som er til salgs. men vi stresser ikke, må jo finne ett vi liker godt begge to. vil helst ha 3 soverom ja:) så kan vi bruke det ene som lagerrom, inntil muligens barn nr 2 kommer;)

når vi fikk denne leiligheten, var dette kun den andre visningen vi hadde vært på, så det gikk veldig fort her.. hun syns dere bor på feil side ja;) hehe.. hver sin smak vettu..:)

leste foresten her om dagen at de fleste par brukte 4-6 mnd på å bli gravide. mens 20% klarte det i løpet av de fire første mnd..:) jeg tror og håper vi er blant de 20 prosentene. hehe..

Skrevet

ja ein har nok godt av å ver litt frå kvarandre av og til.

nei ein kan komma til å angra viss ein stresse og kjøpe eit hus ein berre like litt. håpe på at me kan få 2-3 barn :) så håpe me er innen dei parene som ikkjebruker meir enn 6 mnd på å bli gravide :) krysse fingrane for da:)

åsso satse me på at syklusen stabilisere seg og:) din har fiksa seg?

da begynne nå nærme seg no:) glede meg til å begynna med prøvingen:)

Skrevet

ja, så kan man kjenne at man savner hverandre, og ikke bare tar det som en selvfølge at han er der hele tiden:) så er det jo ekstra godt når man sees igjen.. jeg ønsker meg også 2-3, har sagt i utgangspunktet 2, men sålenge det ikke er to skikkelig rampeunger kan det godt bli 3;) hehe..

den begynner å stabilisere seg ganske bra nå ja, er aldri 100% sikker på hvilken dag mensen kommer, men det er ikke mer enn 3-4 dagers forskjell fra gang til gang, så det begynner jo å hjelpe:) rett etter jeg slutta på pillene hadde jeg jo en syklus på 50 dager eller noe sånt. det var ganske kjedelig!

ja, syns egentlig ikke det er så lenge siden vi begynte å skrive her, og snakket om at det var ca 1/2 år igjen til prøvetiden. her har vi planer om å begynne på bursdagen min, så i går var det nøyaktig 3 mnd;) følte liksom at det ble mye kortere tid igjen så fort vi kom over nyttår:) og nå snakker vi jo om noe som skal skje om noen mnd, ikke neste år lenger;)

I helgen hadde vi niesen min på overnattingsbesøk (1 1/2 år), søndag morgen lå hun våken mellom oss i sengen å koste med bamsen sin, og da sier sambo: "jeg gleder meg jo veldig til vi får en sånn liten en jeg og, det blir koselig" :) ..og jeg måtte selvfølgelig si meg enig i det;)

Har du fått deg en deltidsjobb som du snakka om, eller er det kanskje nok med studiene for tiden? når har dere neste eksamen og sånn da, det er kanskje ikke før til våren eller?:)

Skrevet

hehe:p ja sant:p 3 rampeunger er nok ein for masse då me berre har to arma:) hehe:) da er bra da begynne å stabilisera seg:) hos meg er den ikkje da.. men trur den er på gong no vertfall. så

krysser fingrane for at da fikse seg no:)

tio går så altfor fort:) snart er da sommar og itte da igjenn er da jul:p hehe:) og forhåpentlig er me vertfall gravide til jul;)

nååå så søtt:) og gler meg og til å få ein sånn som komme snikande inn i sengo i helga på morgonen, og berre ligger der å snakker med seg sjølv:)

nei eg har ikkje sitt så masse etter deltids jobb, skal gå kvar dag på skulen fram til ca 17 mai trur eg. så tenker å finne meg noko etter eksamen. trur dei to eksamenane eg skal ha er i april / mai... så blir vel kanskje ikkje så møkje prøving før dei er ute av verden:)

ser litt fram til å begynna å gjera nåke med alle tankane:)

• 2 uker senere...
Skrevet

krysser fingrene for deg jeg og;) er jo veldig greit å kunne vite nøyaktig når den kommer..

forhåpentligvis er vi det ja:)

ja, det er vel best å vente til etter eksamnene tenker jeg, så får du konsentrert det ordentlig om det først og fremst:)

vi har vært i banken for å høre om lån, og så var vi på visning idag:) kjempe fint hus, men det var jo flere som virka veldig interessert der, så om det blir en budrunde er det jo ikke sikkert vi har mulighet til å by så mye over takst.. men er veldig spent hvertfall:) vi får se til uka, hva som skjer..

Skrevet

å så spennande :) håpe dåke får da då :) viss da er den du vil ha:)

*krysser fingrene* denne helgen har eg hvert hjemme hos foreldrene mine ein tur:) litt deiligt å slappa av å sleppa å laga middag å sånt:) tenker at veka som kommer vil bli rolig, mens den etter det blir det travelt på skolen noen uker:) blir litt godt og:)

blei eit litt kjapt innlegg dette for me skal reisa heim snart:)

skriver kanskje litt meir seinare :)

• 2 uker senere...
Skrevet

har ikke fått vært her på lenge nå, hadde skjedd noe så jeg ikke fikk logga inn, fikk nytt passord men det gikk fortsatt ikke.. hmm.

men, nå har vi kjøpt drømmehuset vårt:) er såå glad! vi får ikke flytta før slutten av mai, men da blir det mye fint å se frem til:)

jeg trodde jo også at syklusen min begynte å bli regelmessig. men der tok jeg feil, nå er det over en uke siden jeg skulle fått mensen, og jeg begynner jo å lure.. så idag stakk jeg innom apoteket å kjøpte en test, men skal ikke ta den før til helga tenker jeg. prøver å drøye så lenge som mulig, for å se om den kommer snart... og om jeg skulle være gravid nå, er det jo kanskje så tidlig at det viser negativ uansett, så da venter jeg heller litt ekstra:) hvordan går det med deg siden sist da?:)

Skrevet

hmmm.. har lest om fleire som har hatt litt probleme me bim... så du er ikkje den einaste:)

Gratulera! så kjekt ;) finger kryssingo funka;) hehe:) greit å ha litt tid på seg og då:) planlegge nedpakking og oppsigelse der dåke er å sånt:) lite som skal fiksast på då eller?

da va jo domt at den rota seg til for deg, dumme TR ;/ grrr..

her kom den å varte nesten 2 veke! aldri skjedd før, så håpe da ordne seg snart... :S for oss begge :)

men spennande då:) nåken symptomer? ein test skal vel kunne vise pos ca når TR skulle komme, men greit å ver sikker på at viss du er gravid så vise da pos:) håper du får det svaret du vil ha no:)

da går fint me meg her:) skulen har no begynt for fullt me forelesinga, så travle daga no:P men er no litt kosligt og:) ikkje berre gå heima:) meg å sambo er nesten enige om å begynna prøvingen 1 mai :P så da blir kos:P *krysse fingrane* for at da klaffe kjappt:)

idag så va me ein tur på ikea, for eg skulle ha ei sånn laptop pute :) så me gjekk rundt og kikka på kjøkkenløsninger og litt sofa å sånt:) kjempe kos:p veldig enige faktisk :o heh:) fant eit fantastisk garderobe skap med uttrekkbar sko dings:p putter skoene sånn at dei er oppned (viss du skjønne?). *elsk*

eg har begynt å prøva å strikka litt små kler:) funnet ganske mange fine/søte oppskrifter :) strikker eller hekler du?

Skrevet

korleis går da?

tatt test?

her har sambo endelig sagt seg heilt enig om at me starter prøvingen i mai/slutten av april viss me ikkje klare å venta:p så me begynne å prøva på ca samme tid som eksamen og konfirmasjoner:P så det blir spennande:) glede meg:) merkelig tanke at på samme tid til neste år så kan me sitta med store mager eller ein liten ein :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg endelig fått logga meg på igjen:) Har fortsatt masse problemer med å få logga på bim skjønner du, så da tok det litt tid.. Takk for det, gleder oss til å flytte nå:) Ingenting som trenger å fikses på der, bare å flytte inn når vi får nøkkelen:) Har allerede planlagt hvor barnerommet skal være;) hehe..

Har vært hos legen å tatt en gyn.undersøkelse, hadde ingen mistanke om at det var noe galt, men ville bare være sikker på at jeg var frisk, spesielt nå som vi snart skal begynne prøvingen, og alt var bra, legen sa da at det var helt normalt å ha en syklus som jeg hadde nå, og at den nok ikke kom til å bli så regelmessig som den var når jeg brukte p.piller. kjedelig, men da er det hvertfall ikke noe unormalt:)

Så koselig at dere skal begynne alledere april-mai:) det er jo ikke lenge til!!! :D :D

ja, har sett det på ikea jeg og, de er jo kjempe kjekke:) så får man skikkelig orden, og oversikt..

så flink du er, kan ikke strikke jeg. ikke hekle heller.. men kjenner ei som strikker masse, og selger videre. har lyst til å kjøpe noe barneklær av henne når jeg får baby. er jo koselig å ha noe annet enn bare klær fra h&m o.l..:)

Skrevet

kjipt å ikkje få logga på då... :s

bra alt ser fint ut å da berre er til å starte med prøvingen:) fikk vite i helgen at ene onkelen min og venter liten så da blir litt babyer i år :)

så eg håper på ein liten ein hos oss og til neste år :P glede meg så veldigt til prøvingen... er ikkje så lenge til heller:)

sist syklus var på 41 dager så håper på at da ordne seg sånn ca vertfall:)

veldigt kos å ha litt strikket klær til babyen(e) og:P

blir nok ikkje så mykje prøving i juni og juli for då skal me mest sannsynlig jobba på to forskjellige plasser å ser kvarandre lite:/ men kan jo håpa på klaff med ein gong då:P skal jobba masse i sommar, må ha litt penger til leilighet å bil :)

kjekkt at da berre er å flytta inn då:) me like sånt:)

har alt sitt på ting eg vil ha på barnerommet eg:P blir kosligt å gå å handla :)

Skrevet

så koselig da:) er jo fint å ha noen barn i familien som er jevnaldrene så kan de leke med hverandre når de blir litt eldre:) nå er det ikke lenge igjen nei.. kjedelig det med jobbinga til sommeren da, men hvem vet, kanskje du allerede er gravid da;) ja, det blir kjempe koselig, er jo så mye fint til de små:) i det siste har jeg fått vite om flere fra gamleklassen min som har blitt gravide, og kjenner nesten at jeg blir litt sjalu. høres jo helt teit ut, men det er så mange av de som jeg aldri kunne sett for meg som forelder, hvertfall ikke på mange år, de fester HELE TIDEN, og klarer såvidt å ta vare på seg selv. De skjerper seg sikkert nå, men føler det bare er litt kjipt siden vi har planlagt dette så lenge, og bare venter på at vi skal sette igang, og i mellomtiden blir "alle" andre gravide, og som kanskje egentlig ikke ønsket det i utgangspunktet;) men snart er det vel vår tur:)

Skrevet

er jo egentlig fint å ha jevnaldrende barn i familien ja.. har egentlig ikkje heilt sett det på den måten.. har mest vore litt sjalu.. synst det er frustrerende å vente på å begynna for eg er sååå klar:P men har vensta så lenge så kan venta eit par veker til slik at det ikkje blir slutten av desember barn liksom.

håper på at mai sex kan føra til gravid fort ja:p håper på å bli gravid kjappt, å håpe viss da er tilfellet at kvalmen holder ser vekke til eg er ferdig å jobba:p så skal den heller få lov å komma viss den vil:p trenge dei pengane eg kan få såå...

eg synest det også er mange som eg aldri kunne sett for meg som foreldre som no har barn eller er gravide...

*krysser fingrane* for at da snart er vår tur :)

har ein sjuke mann eg må pleia litt stakkar, han har litt feber å greie så håpe da går øve snart :)

Skrevet

ja, kjekt det..:) er noen i familien min som har jevnaldrene, 2-3 år, og det er jo så koselig når vi er i familieselskaper og de alltid har hverandre å leke med:)

ja, vi klarer noen uker til nå:) når man tenker tilbake er det jo leenge siden vi begynte å skrive her, så vi har holdt ut lenge allerede;) hehe.. krysser fingrene for det ja:) er ett par av de jeg fortalte om som er gravide, som jeg snakket med i fjor høst, da sa de jo omtrent at det siste de ville da var å få barn, for det ville jo ødelegge hele ungdomstiden osv.. og nå er de plutselig så happy fordi de er gravide. og jeg blir da enda mer sjalu fordi det virker som det er så lite gjennomtenkt og tar så lett på det, mens her sitter jeg og har venta på denne tiden i all evighet;p

god bedring til den syke gutten din:)

Skrevet

mhm.. godt å veta eg ikkje er den einaste som er små sjalu :P

blir nok til at me start i slutten av april siden me skal ver frå kvarandre store dele av sommaren... får litt ekstra tid på ein måte..

dåke sko begynna på bursdagen din, da blir jo kjekk bursdag feiring ;) litt fortidligt for oss å begynna på min som er om ei veke :P men gleeede meg til slutten av april:)

sambo var så skjønn då han her ein dag snakka om korleis me kunne fortella da til foreldrene våre å sånt:) masse forskjellige idea, så han tenke ein del på da:) å da gjere meg gla, er godt å vite at me er på det samme planet og at han ikkje berre har gitt etter på masingen min :)

har dåke tenkt på korleis dåke skal fortelle det?

Skrevet

det er du så absolut ikke nei;) så koselig da, :) da er det jo bare ca 1 mnd igjen!:) vi hadde tenkt til å begynne på bursdagen min, men nå har vi snakka litt om det, og vi venter kanskje til jeg har fått ny jobb, siden jeg bare er vikar, søkte på en i forrige uke men det er ikke svarfrist før slutten av april, så jeg har ikke hørt noe enda.. har ikke lyst til å være gravid når jeg blir ansatt, selvom jeg kanskje ikke er så langt på vei, da kommer jeg jo til å føle at jeg lyver om det uansett om de kanskje ikke spør meg direkte, og hvis jeg er ærlig og forteller det, får jeg jo aldri noen jobb.. vil jo også jobbe der litt før jeg forteller det, så jeg blir godt kjent med de først.

det var jo koselig da! er alltid fint når de viser at de har tenkt på det og, det viser jo at han også gleder seg:)

vi har snakka litt om det, har flere forslag, men har ikke bestemt noe enda, kanskje en gave med smukk og litt andre babyting, med et kort hvor det står: "kjære bestemor og bestefar o.l, håper dere kan ta vare på dette til jeg kommer i august f.eks, fra lille baby i magen" eller kjøpe en t-shorte hvor det står "jeg skal bli bestefar", har også litt lyst til å bare fortelle det i forbifarten liksom, f,eks, hvis vi er på middagsselskap eller noe, og de tilbyr meg vin, "nei takk jeg er gravid, men jeg tar gjerne litt brus, har du cola?" da hadde de sikkert blitt rimelig lange i maska tenker jeg;) eller bare spørre om de kan være med meg å kikke på barnevogner en dag:)

Skrevet

Jeg er 20år og blir prøver i slutten av April=D Gleder meg masse samtidig som det er litt skummelt siden dette blir vår første:)

Skrevet

veit da nerme seg blir kjekt å komma igong :)

di har ikkje lov å ikkje annsetta deg på grunn av graviditet. di har heller ikkje lov å spørr om du er gravid eller planlegger å bli det i nermaste framtid...

har sitt noen koslige trykk på t-sjorter som kan brukes til å fortelle det.. sambo var ikkje så begeistret men men:p

http://trykk.spreadshirt.no/gravide-C130566

http://www.heibaby.no/index.php?main_page=product_info&cPath=3&products_id=42

http://trykk.spreadshirt.no/topp-for-gravide-kvinner-A11052670/customize/color/1

tar da når da blir aktuellt :) vil vertfall ver der når me forteller det:) håper da går kjappt:P

håper det klaffer for oss begge å få 2011 barn :)

På søndag har me invitert svigers på middag, er litt nervøs, men håper dei liker middagen:P

velkommen solstråla89 :) kor i landet er du frå?

kjekt at det er fleire første gangs 89 modeller som vil henge med oss:)

Skrevet

Tusen takk=D Har gledet meg til og endelig skrive noe her inne! Hehe.

Jeg er fra Buskerud=) Har ikke så mange venninner som tenker på og bli gravide enda så koselig at det går ann og prate ganske åpent om det her inne med folk som er i samme sitvasjon. Ser tråden er ganske lang her så godt er er andre 89modeller tenker på det samme som meg=)

Gleder meg sånn til og begynne og prøve! Endelig grønnt lys fra samboer:D

Skrevet

hehe:) veldig grei plass å få ut litt frustrasjoner på:)

det er nok mest meg og ønsker.seg.baby.snart som har snakket siden august som har det meste av tråden:) eg er veldig glad for grønt lys frå min samboer og:) tok litt tid men no er han heilt klar til å begynne:) teller snart dager :P

hvor lenge har du vert sammen med samboeren din?

satt noen dato for start for prøvingen? me har egentlig bestemt oss for siste uken i april engang:) så me starter prøvingen når eg skal ha eksamenene mine:)

eg håper me tre kan følge kvarandre leeeenge:) og krysser fingrene for at det sitter ganske fort =)

Skrevet

Teller dager snart jeg også! Skal gå ferdig pillebrettet mitt så vi har planer om og begynne og prøve siste uka i April vi også=D Men er litt usikker på en ting, jeg går på cerazette og har derfor veldig skjelden mens. Er det lurt og ha en vanlig mens før vi begynner prøvingen? Har lest mange sånne "spør legen" spørsmål om akkurat dette og der svarer di at det ikke er nødvendig, men har på følsen av at det lettere blir spontanabort vis man blir gravid med en gang uten en omgang mens først. hehe. Tenker jeg feil?

Vi har vært sammen 4 år nå! Vi synes det passer veldig bra med et barn begge to !=D Lenge har dere vært sammen da?

Starter dere prøvingen i slutten av april for og prøve og unngå desemberbarn dere også eller? Er desemberbarn selv så derfor vet jeg hvordan det er og altid være minst, og det er ikke noe stas. Jeg håper også det ikke tar så alt for lang tid og bli gravid, er babysyk så det holder:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...