Gå til innhold

89 modell, og prøver våren 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe:) eg har da på samme måten:p må berre kikka, viss eg er inne på ein butikk (åleina) eg berre må kikka, men nåken gonge berre må eg styra vekk frå baby avdelingen. sitte å lese på nettet å kikke på alt muligt så har med babya å gjer :P rett og slett babygal! :P

ser veldigt fram te å begynna å prøva, å håpe da ikkje tar så veldig longe tid før da sitte, lese om så monge så da tar så longe tid for.

hehe:p ja da er sant da at ka veit dei om du e gravid eller ikkje, håpe litt at da går me meg som me mamma for da viste ikkje på hena at hu var gravid med meg før hun var over 6 mnd på vei. :P så da tok ei stond før dei måtte fortella da, dessuten så budde hun heller ikkje heima:P

me begynne å nerma oss veldigt:) synst da e kjekt, veldig greit at sambo snakke meir og meir om da og:p men han er meir på den må tenka øve alt da du ikkje kan gjer... men eg tenke at da går seg til, da blir uansett ein øve gong, han skal no få ver med kompisa når dei er heima sjølv om me har ein liten. er han din bekymra øve ting han må gi opp? eller korleis tenker dåke på da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babysyk ja, det kan jeg trygt si at jeg er og;) ja, har lest det jeg og.. men kjæresten min sa at han trodde vi kom til å få det til nesten med en gang, så da stoler jeg på det;) hihi..

oj da, 6 mnd? Da kunne hun jo nesten venta med å fortelle det til hun hadde født deg;) hehe!

han tar ikke dette temaet opp så ofte, men hvis han ser jeg sitter å leser noe interessante babyting på nettet, leser han gjerne litt han også, og de gangene han kommenterer dette så sier han at han gleder seg. skulle jo ønske han ville prate litt mer om det, men jeg veit jo at han ikke er like babysyk som meg, så det er jo forståelig.. det kommer vel etterhvert.......håper jeg:)

han kan nok trøste seg med at han fortsatt får tid til kompisene selvom dere får barn, det blir kanskje ikke like mye tid. men når babyen har kommet tror jeg ikke han kommer til å føle at det er noe stort tap, for da vil han sikkert tilbringe så mye tid som mulig med dere..:)

Skrevet

hehe:) har litt ustabil syklus så da er nok best å forbreda seg på at da kan ta tid:) lika greit å tenka sånn:) heller bli positivt overasket:)

mhm.. skjønne da at da hadde vore greit me ein kjæreste som er like babysjuk:p

da er vel enklare for oss å tenka baby, siden da er våre kroppa da går utover, dei får ikkje samme forhold til den, når magen begynner å bli stor og babyen begynne å sparka og ultralyd, så begynn di å få eit forhold til den:)

eg elske baby lukt, glede meg:P

eg og tenke at han vil vera me oss, men han trenge ein pause innimellom han og:) en alene kveld me babyen skal nok gå bra sånn av og til:) blir vel sånn at eg må sparka han ut av huset:P

god natt! :)

Skrevet

ja, skjønner det! har hatt veldig uregelmessig syklus etter jeg slutta på pillene. men nå ser det ut til at det har retta seg opp igjen..

ja, er jo igrunn ikke så rart de ikke er like babysjuke, er jo oftest jentene som blir fortest klare for barn og, så det er jo helt naturlig:)

ja, det ordner seg nok:) det er jo noe man bare må venne seg til, det å få barn er jo en stor overgang uansett hvor gammel man er, eller hvor godt forberedt man prøver å være.. nå merker jeg at sambo syns jeg har prata litt vel mye om babyer i det siste. har jo vært syk, og liggi på sofaen en uke å kjeda meg, da er det jo klart jeg tenker mye på det;) hehe... for å få tiden til å gå litt fortere, prøver jeg å konsentrere meg om en ting av gangen, først var det å få meg en utdannelse, tok fagprøven i august og besto, så nå er det neste å dra i banken for å høre om boliglån, deretter kjøpe hus, flytte, evt pusse opp, ny fast jobb, også håper jeg det snart er april..;)

Skrevet

bra at syklusen din stabilisere seg:) min er på bærtur for øyeblikke, trudden den stabliliserte seg, men neeeeei... så då er da å ta ukentlige testa for å "skjekka":P veit jo egentli at da ikkje er nåke men... er nok berre el som er sein.

hehe:) ja seie nåke der... veldigt lett å snakka litt for masse om da:P her går da no i eksamenslesing, så håpe da går bra:)

me har egentlig ikkje plass til å ha ein liten ein her heller, men eg har sååååå lyst på. her har kjæresten skole frem til sommeren så han har ikke jobb enda, så vil tro det da er veldig vanskeligt for oss å få boliglån, siden ein må ha fast jobb. har funnet ein flott rekkehus då, som hadde passa perfekt. helt nytt blir ferdigt på nyåret så slepp da å pusse opp:) kjenne eg har veldi lyst på den, den er perfekt for oss og fremtidige barn;) romslig med garasje plass:)

så det blir vel kanskje jobb leiting etter eksamen på meg. må nok gjer nåke sjøl viss eg skal få det eg vil ha;)

hadde vore veldig fint å hatt alt klart til å kunne ta vare på ein liten :)

ser da blei litt longt ditta her... :/

Skrevet

kjipe greier.. det tok ca 50 dager fra jeg slutta med pillene og til jeg fikk tilbake mensen, så da tok jeg en test. mens jeg satt å venta på resultatet fant jeg ut at jeg kom til å bli både letta og skuffa uansett hva det ble. den var jo negativ og jeg ble selvfølgelig litt skuffa fordi jeg jo er så babysyk, og tenker at om det skulle skje nå, hadde vi klart det fint. samtidig ble jeg jo også litt letta fordi jeg vil jo at det skal skje når vi har planlagt det, og begge er klare for det.. så det var litt rar følse..

ja, det blir vel mye lesing for deg nå frem til jul kan jeg tenke meg..!

er jo ikke noe i veien med rekkehus heller da:) vi bor i blokk nå, syns det er helt greit, er vel mer størrelsen på leiligheten som er problemet her.. har bare 1 soverom her. er det til utleie da eller?:)

jeg er på utkikk etter ett hus som er sånn helvveis pusset opp om du skjønner, skulle jo gjerne hatt ett som var helt nyoppusset, men det har vi nok ikke råd til, kan godt male litt og gjøre sånne småting, men å pusse opp bad og kjøkken, blir nok litt vanskelig for oss alene, er jo ingen av oss som har noe erfaring fra sånt tidligere, så da må vi nok spørre andre om hjelp:) foreldrene mine har jo pussa opp en del opp gjennom åra, så håper de kan hjelpe til litt.. Alt må jo læres:)

Skrevet

kjenne til den følelsen, skuffet/lettet på en gang. nei da blir nok berre lesing ut dinna veko å litt i neste, har begge eksamenane då, tirsdag å torsdag. så krysse fingrane ;)

blok funke fint da så lenge da er soverom nok. me bur på 45 kvm (trur eg da er) akkuratt no, men det rekkehuset eg har lyst på er til salgs fra januar tror eg det var, så har nok ingen mulighet der... menmen....

jepp eg skjønne, eit hus som egentlig har eit ganske nytt kjøkken og bad er vel det som er kjekkest, for da er de mest sansynlig bare litt maling eller tapet og gulv som må fikses på. kjøkken og bad er jo det som er dyrest å fikse på.

kjekt og ha noen som har gjort ting før;) det meste må læres ja.

men da er det sengetid :) skal bake i morgen tenkte eg:)

*går inn til sin kjære ღ* ;)

pssssst! byttet nick:p

• 2 uker senere...
Skrevet

hvordan syns du det gikk med eksamnene?:)

ja, blir jo litt vanskelig med ett soverom. Og vil jo helst slippe alt styret med å flytte og sånn, når babyen har kommet. Håper alt kan være i orden til da:)

Vi har begynt å snakke litt om å dra på ferie til våren (til varmere strøk:)). Blei egentlig spurt om å dra med søstra mi og familien, men tror heller vi drar bare oss to, sambo sa når vi snakket om det at han helst ville dra bare oss to fordi dette mest sannsynlig ble den siste ferien vår, alene. Høres rart ut, men da fikk jeg en ordentlig god følse, fordi jeg merket at selvom han sjelden snakker om det så inngår det likevel i planene og tankene hans også.. :)

Blir jo ikke akkurat mindre babysyk av at jeg har begynt i barnehage..;)

Skrevet

eg håpe da gjekk bra :) skreiv da eg kunne så satse på at da va godt nok:)

hehe:) me snakka litt om å reisa på ferie me og, men har litt lite penga å skal i ein konfirmasjon til høsten i skien så må nesten ha penga til den reisen også :) men får sjå;) kan henda me finne oss ein billige tur:)

eg er så baby sjuk no om dagen at da nesten er slitsomt. baby øve alt, tv i reklamer, ute så er det folk mes store mager eller vogner med smått i. til og med i tv serier har det i set siste vore litt baby ting:)

skjønner godt at du får ein god følelse av da:) bra at sjøl om han ikkje snakker så masse om det at han at han gir uttrykk for at han virkelig vil da:)

litt babysjuk + barnehage = veldig baby sjuk:p

hvilken alder er det du passer på?

hvordan går det med julegavehandling?:P

masse pynting til jul?

Skrevet

da går det sikkert bra:)

Ja, jeg skjønner det blir litt vanskelig med tur da, men det finnes jo alltid noen billige turer på restplass f.eks, hvis man ikke er så kravstor:)

ja, det er bebiser overalt, fikk høre på jobben idag at det er opptil flere kollegaer av meg som er prøvere for tiden, det også gir meg jo bare enda mer lyst..

Jeg er vikar så jeg jobber litt på de forskjellige avdelingene, alt ettersom hvor det trengs. Har vært mest sammen med 3 åringene, og også litt sammen med 1 åringene. Liker begge deler veldig godt, hver av aldersgruppene har liksom sin sjarm om du skjønner. 1 åringene er jo bare såå søte, og de kan sitte på fanget i lang tid å bare kose, også er det jo veldig morsomt å være med 3 åringene, de kommer jo med så mange gullkorn så jeg nesten ler meg ihjel;) f.eks idag så spør jeg ett barn om h*n kan prøve å gå på do så h*n ikke tisser i buksa, da svarer h*n "neida, jeg kjenner inni tissen min at det ikke er noe tiss der, helt tomt!" hehe...

Har vært kjempe flink med julgavehandelen i år, har bare 4 gaver igjen:) Har ikke begynt å pynte til jul enda, men i barnehagen har vi begynt å lage julepynt og bakt pepperkaker, det er jo koselig da, bortsett fra at barna trodde nissen kom når jeg sa vi skulle bake pepperkaker..;) Skal bli godt med jul da, få tankene over på noe annet liksom:)

Skrevet

hehe:p så sjønne di er i den alderen :) fulle av spørsmål:p å morsomme svar:p

flinke du er å handla gave:) satse på at eg blir ferige me julehandelen på lørdag:) tenke å ta oss turen til åsane å handla å besøka svigermor muligens:) ser fram til jul ja:) slappa av med masse god mat:)

skal du laga jule kjeks og snop?

eg tenke eg skal sikkert skal laga seigemenn, delfiakake, kakemenn og karamell :)

skal bli deiligt å få tankane øve på nåke anna enn baby... litt vanskeligt når eg vente på at tr skal dukke opp.. like ikkje å ha lange sykluser snart må da bli enten det eine eller andre... får håpa rydding av leiligheten i måro kan ta tankane vekk frå da;)

• 2 uker senere...
Skrevet

ja, de er så søte:)

nå har jeg fått pynta ordentlig til jul og greier, men har ikke bakt noe. Har vært mye jobbing så det har ikke blitt tid til det.. Har du fått handla ferdig julegavene da?

nå virker det heldigvis som jeg begynner å få en normal syklus igjen, har vært mye opp og ned etter jeg slutta med pillene, så det er deilig at jeg kan begynne å stole litt på den igjen..

Har du tenkt på hvordan du skal fortelle det til familie og venner når du blir gravid? og hvordan de vil reagere.. jeg har tenkt mye på et i det siste, spesielt hva foreldrene mine kommer til å si. Tror nok sikkert de blir glade etterhvert, men har en misstanke om at de vil mene at det er litt tidlig.. men som sagt tidligere, jeg føler meg så klar;) hehe..

Skrevet

eg har og fått pynta ferdigt til jul, mangler berre litt vasking av bad, gang og soverom.

eg har vel egentlig en gave igjenn:) så den skal bli kjøpt i måro vil eg tru.. har egentlig litt igjenn på gaven til sambo men trur eg heller putter det inn i bursdagsgaven hans:) siden den er i begnnelsen av januar.

vil tro det er deiligt med ein syklus som ein stortsett kan stole på ;)

har tenkt litt, kommer helt ann på når eg blir det, om det passer inn til en bursdag eller farsdag/ morsdag osv. med å fortelle det:) kunne tenk meg å gitt eit krus der det står feks, bestefar/bestemor, onkel/tante osv. eller noe sånt:) hadde vore kjekt å sitt reaksjonene vertfall:P

eg er ikkje heilt sikker på hva mine foreldre vil si, men eg var født når dei var rundt 21/22. men tror di vil syns at di er for unge til å bli besteforeldre å lure på om me har tenkt igjennom hva det vil innebære:) litt meir bekymra for svigers då... men vil tru da går seg til etterhvert uansett :)

eg og føler meg veldig klar. så har sagt da er opp til sambo å bestemme når han er helt klar, han er litt frem og tilbake :/ men vil tru han bestemmer seg snart heilt:P ( i rett retning )

Skrevet

Jeg er 19 år, har akkurat begynt å prøve nå vi da :)

Skrevet

hadde vært morsomt å se reaksjonene da ja, det var jo en fin måte å si det på da.. jeg syns liksom det er litt vanskelig å skulle si det rett ut. har også tenkt at jeg kan si til mamma og pappa noe lignende "har dere hørt at søsteren min skal bli tante da?" leste om ei her inne som hadde sagt noe lignende.. hehe. og vi er bare 2 søsken så da kan de umulig missforstå;)

her er det omvendt, jeg er mest bekymra for hva mamma og pappa vil si, svigers var 20 og 21 når de fikk sambo, han har også hinta til de flere ganger om at de nok må belage seg på å bli besteforeldre om ikke så altfor lenge.. og jeg vet de gleder seg, mamma og pappa er litt mer av den typen som blir bekymra og litt tvilende liksom.. menmen, jeg regner med det går over når vi blir freldre og de ser at vi klarer det, og kanskje var mer frberedt enn de hadde trodd...

vi krysser fingrene for at din sambo snart blir klar;)

Hei anonym:)

lykke til med prøvinga:) du får oppdatere her om det skjer noe;) hvor i landet er du fra? hva driver du med, student eller jobber du?:)

Skrevet

me har begynt me å hoppe av i svingen no då:P så alt kan skje, har sagt da e opp te han ka tid han føle for å ta skritte heilt ut:p så får me sjå:P *krysse fingrane*

me får håpa på at 2010 e vårt år ;) hehe :) eg har to søsken ( ei søster og ein bror) så da kan misforstås viss eg hadde sagt da te mamma og pappa:p

kjenne eg begynne å bli klar te jul:) berre litt vasking igjenn, å så e da te å slappa av mesteparten av jula:)

håpe berre snøen holde seg vekke ei stond te:P

korleis går da me deg å juleforberedelser?

hei anonym

velkommen ;)

du må oppdatera oss korleis det går :) veldigt spennande!

Skrevet

ja, da er dere jo ett skritt nærmere;)

2010 blir garantert vårt år!:) hehe.. Jeg gleder meg veldig til jul, har ikke noe særlig julstemning enda, men håper det kommer etterhvert:) Jeg er igrunn ferdig ja:) Men jeg skal jobbe litt i jula da.. Har foresten sagt opp den ene jobben (som kokk), så min siste dag der er 30 des. Så fra januar skal jeg bare jobbe i barnehagen.. Er litt vanskelig å kombinere to jobber så det skal bli deilig:)

Har dere ikke fått snø enda? Er ikke så mye snø her, men ca 5-10 cm.. Syns det er koselig jeg, hvertfall nå som det er jul:) Men etter nyttår kan våren godt komme med en gang;) hehe. Er hvertfall kaldt nok! Vi var på tur med barnehagen idag, og da var det -10 grader... huff og huff!

Uansett har vi nå hvertfall bestilt oss sydentur:) Bestilte her om dagen, skal reise sammen med søstra mi, hennes sambo og datteren:) Vi reiser 30 juli-13 aug. Er litt rart å tenke på at jeg kanskje er gravid da, og kanskje jeg til og med er så langt på vei at jeg kan fortelle det videre:) Gleder meg hvertfall!!

Skrevet

ja, kan tenka meg da e litt godt å berre ha ein jobb å tenka på :)

nopes ingen snø, men da blei sagt i ei værmelding at da skal komma på lørdag så får sjå:) kaldt er det hvertfall, fryser på bakker og bil:P

glede meg til vår og sommer og deilig varme... ahhh...

gøy med syden tur då:) deiligt å komme seg litt vekk, å viss du ikkje er gravid så er det jo ein mulighet for eit avbrekk frå hverdagen :)

spennande tider som kommer etter nyttår. :D

me får krysse det me kan, bortsett fra bena selfølgeli:p litt vanskeligt då kanskje:p

satt å pakket inn noen gaver i dag å sambo sa; tenk kor morsomt det hadde vert å skrive til farmor på gaven til moren hans, viss eg hadde vore gravid, alle blitt forrvirret, ingen farmor her liksom:p hehe:)

så han tenker på det, han liker berre bedre tanken på sjølve *lage prossessen* og han håper litt på at det tar litt tid slik at det blir masse prøving:p

eg håpe at det ikkje tar så lang tid:P ikkje da at det sikkert ikkje er gøy å prøva men vil jo sjå resultater og:p hehe:)

Skrevet

ja, det skal bli godt! slippe å kle på seg lag på lag bare fordi man skal ut en liten tur..

gleder meg veldig til det ja! Spesielt nå som det er så kaldt her. Og om jeg ikke er gravid da, så blir det sikkert uansett godt å ha noe annet å glede seg til:)

Koselig at han sa det da:) tyder jo på at det er like før han er helt klar.. og det hadde jo vært en kjempe fin måte å si det på også!

Samme her, sambo gleder seg mer til selve prøvinga tror jeg, og han sier også at han håper det tar litt tid;) Jeg prøver å tenke at vi bare skal ta det litt rolig, ikke liksom ha masse sex akkurat rundt eggløsning osv, men bare som normalt, ellers blir det jo bare stress og mas.. Er jo lett å sitte å si det nå, men kan jo være at jeg blir litt utålmodig etterhvert når vi har begynt å prøve.. Ser hvertfall ingen grunn til at det skal ta noe lenger tid enn vanlig for oss, vi er jo unge og friske så:)

Merker hvertfall at jeg ikke har vært så babysjuk nå den siste uka eller to har hatt en del annet å tenke på i forbindelse med jula, og det er jo godt:) hva med deg? godt at det skjer litt andre ting vi kan glede oss over..

Skrevet

jepp så lenge ein har andre ting å konsentrera seg om så er det lettare å la ver å tenka på da:P veldig deiligt:p har snakka litt om da då.. :P så sambo begynne sikkert snart å bli lei av å hørra på meg:P

ja ha sex som da passe seg, og som vanligt, ikkje stressa, kroppen klare ikkje å bli befrukta i stressande tider, stortsett tror eg.. :)

så da er egentlig berre til å ta det med ro og skjer det så skjer det ;)

veldigt grreit å ha flere ting å glede seg til:) er jo ikkje så lenge til me har bursdag heller:p mars og april er ikkje så langt borte:)

blir veldigt spennande år som komme:P

må sei eg glede meg:p blir deiligt å slappa av i heljo (delvis vertfall, litt julebesøk som skal gjøres)

så blir det siste innspurten på jule handel og vasking:/

Skrevet

ja, helt enig! så blir man sikker litt mer tålmodig da også, hvis man klarer å ta det litt som det kommer:) og ikke forvente at det skal være barn i magen etter hver måned.. er ikke så lenge til mars-april nei:) også er jo det halvåret vi har foran oss nå det beste;) da er det jo ikke så mørkt og kaldt som det har vært nå.. Så det går jo litt fortere syns jeg:)

Nå sitter jeg her alene, leser litt på barnimagen osv, venter på at gutten min skal komme fra jobb i 10-11 tiden. Så drar vi til foreldrene mine å feirer jul i morgen, gleder meg:)

Så vil jeg ønske deg GOD JUL! Håper du koser deg masse:)

Skrevet

ein liten forsinket jule hilsen frå meg kommer her:) hadde det så travelt de siste dagene før jul og 1 juledag reiste me hjem til min familie, dagene har gått litt fort for meg:) men håper du har hatt ein fin julefeiring:) kan ønske deg eit godt nytt år så har eg jort det:P har det litt små travelt frem til nyttår, men skal vertfall prøve å kikke innom her;)

har snakket ein del med sambo om babyer nå den siste veka, har vert med noen av mine små kusiner og fettre, så han har sagt han kan se det mer og mer for seg meg som mamma... og det liker eg veldigt godt;)

Skrevet

Bra du har kosa deg da:) Vi har også hatt en fin jul:) gleder meg bare til det nye året kommer nå.. koselig at han sa det da, det er sånne kommentarer man blir litt ekstra glad for å høre;)

Godt nyttår til deg!

Vi snakkes mer i 2010;)

Skrevet

Er 88 mod, og sluttet "ufrivillig" på pillene i oktober/november pga dårlig råd.

Nå har ting derimot begynt å stabilisere seg, og i den sammenhengen, så fikk samboeren (som er babysjuk til 1000) den lille "julegaven" om at jeg ikke kommer til å begynne på pillene igjen, og at vi skal ta ting som de kommer. Ikke aktive prøvere, men prøvere lettere sagt ;)

Skrevet

ønsker.seg.baby.snart; håpe du har hatt ei fin nyttårsfeiring:) da har eg:) bortsett frå bakrusen dagen itte på så va da veldi kjekt;)

wollywella; velkommen til tråden :)

heldige du så har ein samboer som er babysjuk då;) eller da kan kanskje vere litt slitsomt viss han er meir baby sjuk enn deg då.. :)

kor er du ifrå? eier/leier bolig? student/jobb? (osv.) ;p

lykke til videre å håper du kunne tenkt deg å henga me oss her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...