Gå til innhold

89 modell, og prøver våren 2010?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere her som er rundt 20 år, og vil bli/planlegger å bli prøvere våren 2010??

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, er 89 modell og planlegger å bli prøver våren 2010 :)

er vist ikkje så mange andre så tenke på da?

Skrevet

hei, samme som over... gammelt nick, trodde det var blitt forandret.. :/

Skrevet

Nei, det er nok ikke så mange av oss.. Vi er jo unge, men jeg føler meg såå klar! :) hehe.. Koselig at vi kan følge hverandre her da, for jeg kjenner ingen andre jevnaldrende som tenker på det samme.. Det går som regel i festing osv.. Mens jeg føler jeg har vokst litt fra det. Hva med deg? Har dere bestemt nøyaktig når dere skal begynne? Vi skal begynne på bursdagen min i april:) (Om du ser innlegget "Blir prøver i april" er det jeg som har skrevet det..)

Skrevet

ok:) jeg er foresten hi. har byttet nick jeg også;) glemte å si det..

Skrevet

God måren:)

eg og føler meg sååå klar :P kjæresten ikkje fullt så masse:) men han sa no her om dagen at me kunne jo prøva til våren siden han er ferdig med skule då :) me har ikkje bestemt nøyaktigt når me skal begynna:) men kanskje i april... *håpe* :P veldigt kjekt at me kan følge kvarandre her! ha nåken så e i samme situasjon å gidde å hørra itte når da e snakk om barn;) føle og at di fleste jevnaldrende tenker mer på festing, trur eg festa nok i fjor høst:P då va da nesten byn annenkvar helg:p no går da meir i vin viss eg føle for å drikka litt:) kor i norge bur du? eg går på skule i Bergen :)

men no må eg fiksa meg litt mat før eg skal rekka bussen:) snakkes

Skrevet

samme her, kjærsten er ikke like entusiastisk.. Han sier han vil bli pappa mens han ennå er ung, og ser ingen problemer med det nå som vi etterhvert får det praktiske og sånn i orden (har planer om å kjøpe hus til våren, kan ikke bo her vi bor nå med barn), men samtidig sier han at han tror aldri han kommer til å få den følsen av at han er klar for barn, det er vel litt sånn gutter er;)

Jeg bor i drammen. jobber for tiden som vikar i barnehage i tillegg til at jeg nettopp har utdannet meg som kokk og jobber litt på restaurant kvelder og helger. Planen er å få en fast stilling i barnehage ett sted nærmere der vi vil flytte.. Til våren blir det nok ikke så mye jobbing på restauranten, er litt lei de ugunstige arbeidstidene.. og trives veldig godt i barnehagen:)

Hva slags skole går du på?:) Hvor lenge har dere vært sammen?:)

Skrevet

veldigt greit å ha større plass ja:) håpe litt på å finna nåke litt større før me får oss ein liten ein, men viss ikkje så går da jo te nøden ann:) eg går på universitetet, kunsthistorie:) tenke på å finna ein deltids jobb, men må sjå itte eksamenane i november. me har egentli ikkje vore sammen sååå lenge snart 8 mnd (1 veka te ca). ka me dåke?

Skrevet

ok:) ja, kan jo være kjekt med en jobb i tillegg, så tjener man noen ekstra kroner, men kommer jo ann på hva man får tid til.. Lykke til med eksamnene! Vi har vært sammen i snart 2 år (februar..)

Jeg gleder meg veldig til å begynne prøvinga nå.. Føler alle rundt meg blir gravide før meg;) hehe..

Skrevet

hehe:p jepp, ser jo folk med enten med stor mage eller barnevogne me smått i... tenke berre, nååå sånn vil eg ha :P fekk jo endo meir lyst på når eg fekk veta at hu eina tanto mi skulle ha ein liten te ( har veldi unge tante å onkla). leste da andra innlegge ditt:) eg og tenke litt sånn ka tid h*n evt blir født når me begynne å prøva, synest desember e seint på året, mens januar er egentligt greit, men viss h*n komme litt fortidligt så e da lett for at da blir i desember likavel :P du har alt begynt å ta folat? tenkte faktisk på da i dag at da hadde vore lurt å starta på da tidligt :P

Skrevet

hehe, ja det skjønner jeg godt! Jeg er alltid ekstra babysjuk etter jeg har vært sammen med niesa mi jeg;) hun er snart 1 1/2 og har akkurat lært å si tante=) ..eller "tætte" da. hihi:)

jeg er litt redd for at det fort kan bli desember ja, om vi begynner å prøve i april.. er jo utrolig kjedelig om h*n blir født i romjula f.eks..

ja, jeg begynte litt ekstra tidlig;) skal jo helst tas 3 mnd før man blir gravid, og da jeg begynte med det fikk jeg liksom litt følsen av at "prosessen" var i gang..:)

Skrevet

hehe:p blir nesten baby sjuk berre å snakka om da:p ja veeeldi kjipt egentli... men uansett så e da jo stas... e sikkert begynt å bli lei viss terminen er i januar når ein kommer til desember:p

okei, 3 mnd... hmmm.. trur eg må lesa litt... :P får sjå om eg får tid te å stikka innom apoteket på onsdag når eg skal til byn før forelesing:)

har du tenkt å ta vaksinen då?

Skrevet

har tenkt litt fram og tilbake.. men veit ikke jeg. vil jo ikke risikere å bli sjuk, samtidig så er jo vaksinen helt ny, og det er jo ingen som kjenner til om det kan komme bivirkninger av den etter noen år heller.. jeg kommer nok til å bli anbefalt å ta den siden jeg jobber i barnehage og dermed kan smitte mange små om jeg blir sjuk. idag leste jeg også at man burde vente 3-6 mnd etter man hadde tatt vaksinen til man kunne starte prøvinga.. men vi får se, jeg har ikke bestemt meg enda, trenger nok litt mer info om den først. hva med deg da??

Skrevet

eg e veldig usikker, eg trenge nok meir info før eg tar avgjørelsen, men heldigvis så er eg ikkje i nåken av risiko gruppene så har ei stond til på å bestemme meg:) så får sjå... håpe på å sleppa onda :P eg og leste da at ein burde venta 3-6 mnd, men leste og at ein lege hadde sagt at så lenge ein va frisk så berre å prøva... men viss da e sånn at ein må venta 3 mnd så må hadde da nok vore lurt å tatt den no.. huff veldi vanskeli valg :/

Skrevet

håper jeg slipper jeg og:) først og fremst fordi det er så nytt, og man ikke vet helt om hva slags bivirkninger det kan gi osv..

jeg har hatt så lyst til å prate om disse babyplanene, så jeg har fortalt det til 2 gode venninner. hun ene reagerte med å si at hun syns det var kjempe koselig, og ble glad på mine vegne:) da ble jeg veldig lettet, og det var godt å prate med noen om det:) hun andre ga meg en laang lekse om at det var altfor tidlig, jeg kom til å gå glipp av masse av ungdomstiden min, kom sikkert til å angre på det senere osv osv.. da kjente jeg at jeg ble ganske irritert!! jeg forstår veldig godt at hun ikke er klar for det osv, for hun er singel og er i en litt annen "periode" i livet, men trodde hun kjente meg godt nok til å vite at dette er noe jeg har ønsket lenge og at dette ikke var noe jeg bestemte meg for idag.. har du fortalt det til noen?? ser du foresten på "unge mødre"?:)

Skrevet

eg har snakket litt om det til en venninne, hun var på den at du har goood tid, ikkje stressa me da liksom... så hu va no vertfall ikkje heilt negativ til det då:) dei fleste av veninnene mine er faktisk single, eller litt meir party mennesker, så da blir ikkje så masse snakking med dei om da trur eg... så har ikkje så mange å snakke med om baby egentlig så veldi kjekt å finna deg då:)

da er bra at vertfall hun ene ble glad på dine vegne:)

eg ser som oftast på da som går på tvnorge, eg e ikkje sikkert på hvilken sesong det er... eg likte den sesongen med jordmødrene på nrk1, då den gjekk på tv, trur det går ann å se den på nett tv. ellers så ser eg av og til på tv4 på forløssningsklinikken, synest da er litt spennande å sjå på, var innom tanken på å kanskje utdanna meg til jordmor, men ombestemte meg:) trur eg ville blitt veldig sjalu på alle så fekk reisa heim me ein liten ein:)

Skrevet

samme her, før jeg ble sammen med kjærsten min var det jeg som var singel og nesten alle venninnene mine hadde kjærste. nå er det motsatt..:) veldig kjekt å ha deg å prate med, føler jo ikke at det er så mange som forstår. Bortsett fra hun ene, hun er positiv, og spør hva vi skal kalle unge osv..:) hvilke navn syns du er fine da? fikk bare med meg en eller to episoder av jordmødrene jeg tror jeg.. men da kan jeg jo sjekke om jeg får sett det på nettet da:) virker veldig spennende å være jordmor, men jeg hadde nok blitt litt missunnelig ja;) hehe..

Skrevet

eg har tenkt på litt navn faktisk:p eg har fleire jentenavn enn guttenavn av ein elller anna grunn:)

jentenavn;

Anna veldig glad i (blir da oppkalt etter min oldemor, den eneste av dei eg aldri fekk oppleve.)

Emma liker veldig godt, men det kan eg ikkje bruke siden eg har eit søskenbarn som heter det, som er fødd på min 17 årsdag.

Konstanse litt gammeldags men likevel slitt stiligt synst eg

Thomine, og litt gammelt

Isabell

Belinda

DeAnna istede for Diana

Olivia

Leonor eller Leonora

Guttenavn;

Tobias

Theodor

Christian

Arne

Even

sikkert fleire og:p men da e dei eg komme på i farten:) deg då?

har jo ikkje akkuratt søkt eller sett i navnebøker enda då:P så når da blir relevant så komme nok listene til å bli laaaaaange :P

Skrevet

Mange fine navn der:) Jeg liker også Emma, Tomine og Isabell. Men Isabell heter ungen til kusina mi så det går ikke. Emma syns jeg er nydelig, men litt for mange som heter det for tiden;) Liker veldig godt Fillip, Nicolai, Elias, Lucas og Felix men føler at flere av de er litt "oppbrukt". Av jentenavn liker jeg godt Nora, Natalie, Aurora og Emilie.. Men vi får se.. Kanskje jeg har hørt om noen nye fine navn innen den tid:)

Skrevet

hehe:) Felix heter katten til foreldrene mine:) så det er ganske så utelukket her då:P likte dei navnene dine:) hmmmm... :P tenker at når den tiden kommer å ha klart eit par navn og så ser me litt hvilket som passer best etter den har komt ut:p

begynt å tenka på jul og julegaver då?

Skrevet

hehe, det skjønner jeg;) har faktisk kjøpt en del julegaver allerede:) er tidlig ute i år fordi jeg veit det kommer til å bli mye jobbing i desember så da blir det bare stress med julehandelen..

nå ligger jeg rett ut på sofaen, var hos legen i går og jeg har fått svineinfluensa...:( hva med deg da, har du sluppet unna hittil;)?

Skrevet

hehe:) eg og e begynt:) like å ver ute i god tid, men eg har ikkje så mange eg skal kjøpa til, siden samboeren tar å handle til sin familie. veldigt greit egentli:)

huff stakkar, korleis føler du deg? sleppe vel å ta vaksinen du no då? sjukemelde du no då?

eg har sluppet unna så langt tror eg:p var forkjølet i nesten 2 veke i begynnelsen av september, men va kje værre enn me ein vanlig høst forkjølelse:)

Skrevet

så kjekt da:) greit å slippe å ta hele julehandelen når det nærmer seg jul, og det er masse stressa folk i butikkene, og milevis med kø;)

Tror jeg er på bedringens vei nå:) siden tirsdag kveld har jeg ligget med feber fra 38,5-40,1. Kasta opp hver gang jeg tok paracet, ellers har det vært hodepine, svimmelhet og kvalme.. Så det har mildt sagt vært en slitsom uke;) Men idag virker det som det går bedre, nesten ikke feber, bare litt svimmel og sånn, men det er en av bivirkningene av tamiflu tablettene. Får virkelig håpe du slipper unna:)

Skrevet

jepp, veldig greit å sleppa å stressa å kø:) må ha handla ferdi til ca midten av desember, for da ser ut som at me skal feira jul her i byn me svigerfamilien :P kor skal dåke feira?

da e bra du føle deg bedre! skjønne da at du har hatt ei slitsom veka, er ikkje noe gøy å kaste opp og vere kvalm...

sjølv om me lengte no litt til å bli da og, om av ein litt kjekkare grunn:)

huff er så baby sjuk, å da hjelpe ikkje at ein ser store gravidmager, barnevogne med små babyer oppi øve alt.

så eg gler meg meir å meir til å begynna å prøva ;)

Skrevet

okei, koselig da:) vi har ikke snakka så mye om det enda, men familiene våre bor bare 10 min fra hverandre, så jeg tror kanskje vi gjør som i fjor, da spiste vi middag hos hver vår familie, også kom han til oss litt utpå kvelden.. i romjula skal kjærsten min jobbe så da blir jeg nok værende hos familien min.

hehe, ja, det hadde nok vært litt mer motiverende å være dårlig av den grunn;)

jeg klarer ikke dy meg, og klikker meg inn på alle mulige babyting her på nettet for å lese litt;) og når jeg er ute på shopping må jeg bare innom å kikke litt hvis vi går forbi butikker som babyshop osv..;) hehe. kjærsten min pleier å bli litt flau hvis vi er der inne for lenge, siden jeg ikke er gravid;) men jeg pleier å si at "for alt de veit så kan jo jeg være 3 mnd på vei, det har jo ikke de i butikken peiling på, for da har man jo ikke nødvendigvis fått mage enda" hehe...;) gleder meg mer og mer jeg og:) men nå går det heldigvis fort mot jul, og da skjer det jo litt andre ting:) og når jul og nyttår er forbi begynner vi jo å nærme oss:) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...