Gå til innhold

når familiemedlemmer forelsker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

AneB:

Sakset fra wikipedia:

"Filletante er en betegnelse med med flere forskjellige betydninger på norsk. Filletante kan bety:

Mors eller fars kusine(Oprinnelig betydning)" ALTSÅ SOM I DETTE TILFELLET TIL HI

Og

"Fjernere (voksen) kvinnelig slektning i forhold til barna (eksempelvis mors eller fars tremenning)

Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna

Hustru til bestemors eller bestefars bror.

Hustru til mors eller fars bror"

Skrevet

Ja, og han kan jo knapt lese...

Skrevet

klippet og limt fra norsk ordbok: filletante fars el. mors kusine; (til dels også om) kvinne gift med ens kjødelige onkel

Har aldri hørt det bli brukt om noen andre enn inngiftet tante! Min feil, men det streifet meg faktisk ikke å sjekke om det kunne ha noen annen betydning da det er like opplagt for meg som "søster".

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

haha!

Jeg har forøvrig vært kjæreste med min tremenning. ( nå var det ikke tremenning i ditt tilfelle da )

Grattis med forelskelse:-)

Skrevet

Nå skal det jo sies at på wikipedia sitter det folk som deg og meg og legger ut ting, da...Og det ser man jo på skrivingen:

"Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna"

Mener sikkert i relasjon til barna...dette er jo fullstendig off topic, men "i forhold til" er en sammenligning.

Sauen er et stort dyr i forhold til en lus, og et lite dyr i forhold til en elefant.

jauda....seint på kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...