Gå til innhold

når familiemedlemmer forelsker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

AneB:

Sakset fra wikipedia:

"Filletante er en betegnelse med med flere forskjellige betydninger på norsk. Filletante kan bety:

Mors eller fars kusine(Oprinnelig betydning)" ALTSÅ SOM I DETTE TILFELLET TIL HI

Og

"Fjernere (voksen) kvinnelig slektning i forhold til barna (eksempelvis mors eller fars tremenning)

Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna

Hustru til bestemors eller bestefars bror.

Hustru til mors eller fars bror"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og han kan jo knapt lese...

Skrevet

klippet og limt fra norsk ordbok: filletante fars el. mors kusine; (til dels også om) kvinne gift med ens kjødelige onkel

Har aldri hørt det bli brukt om noen andre enn inngiftet tante! Min feil, men det streifet meg faktisk ikke å sjekke om det kunne ha noen annen betydning da det er like opplagt for meg som "søster".

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

haha!

Jeg har forøvrig vært kjæreste med min tremenning. ( nå var det ikke tremenning i ditt tilfelle da )

Grattis med forelskelse:-)

Skrevet

Nå skal det jo sies at på wikipedia sitter det folk som deg og meg og legger ut ting, da...Og det ser man jo på skrivingen:

"Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna"

Mener sikkert i relasjon til barna...dette er jo fullstendig off topic, men "i forhold til" er en sammenligning.

Sauen er et stort dyr i forhold til en lus, og et lite dyr i forhold til en elefant.

jauda....seint på kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...