Gå til innhold

Jenter, jeg trenger å vite....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Porsgrunn i begynnelsen av September, 1.innkalling.

Jeg har PCOS og dermed svært få menstruasjoner, ingen sammenheng for å si det mildt.

Hvordan regner dem ut eksakt når jeg skal begynne på spray?

Blir mens igangsatt?

Spiller dette med mens ingen rolle før en begynner på spray?

Jeg lurer litt rundt disse spm, så lenge jeg ikke har noen normal syklus.

Håper noen har noen svar til meg, og takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Du får nok vite alt på samtalen. Ellers kan du jo spørre. Husk å skrive det ned på et ark. Kan fort bli litt stressende i slike situasjoner. Og der er ofte flere par:-) Noen tar også UL da ser de jo hvor i syklus du er.

Det lille jeg vet etter 2 forsøk. Er i gang med mitt 3.

Spray begynte jeg på 20 dag etter mens.

Sprayet i 3-4 uker (varierer litt) Så spray i 10 dager.

Kanskje bør du spørre etter medisiner for å bli fortere nedregulert.

UANSETT TVI TVI:-)

Skrevet

Ofte flere par?

Nå kjente jeg at jeg ble litt stressa, er det sånn felles informasjonsmøte?

Ikke så flink å spørre om ting med ukjente folk rundt meg :)

Skrevet

Men tusen takk for svar IVFlykke :)

Skrevet

Hei Bicon.

I Porsgrunn får du og mannen din først samtale med lege (kun dere to) og så samtale med sykepleier om dere kan få dato for oppstart og dere er ferdig utredet. Mange spørmål fra legen og legen tar nok også en UL av deg.

Får dere en samtale med sykepleier så er det gjerne i forbindelse med at dere kan begynne på medisiner på en gitt dato.

Da begynner du mest sannsynlig på spray på dag 20, og så sprayer du 2-4 uker før du går i 9-10 dager på sprøyter. Så får du UL, (deretter regulerers dosen på sprøytene evt om behov i en dag eller to til), så El sprøyte og så uttak. Dato for uttak får du på UL etter sprøyter, men du får en avsatt uke der de regner med at du skal ha uttak i når du får dato for oppstart på medisiner.

Holder selv til i Porsgrunn og er i gang med 1IVF selv. Kan nok ikke så masse, men har veldig ferskt i minne om hvordan første møte med de var og hva som skjedde da. Tok litt tid før vi kom i gang pga sommerstengt, men nå skal jeg ha uttak om ikke lenge.

Bare gled deg masse, du vil bli veldig godt tatt vare på når du kommer ditt. Husk å notere deg ned spørsmål før du møter opp til timen, det er mye informasjon fra legen så det er lett å glemme å spørre om alt du måtte lure på på egenhånd. Snakker av egenerfaring:)

Men de er veldig behjelpelig med å svare uansett i ettertid, om du glemmer noe:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har selv pco og fikk hjelp i Porsgrunn. Må liksom bare innom her og kikke selv om jeg fikk en datter for 2 1/2 måned siden. Håper jo å komme tilbake her etterhvert. He he.

Men ang. det med syklus. Ikke vent på at du skal få mens. Be om en kur for å få satt den i gang. Jeg ventet i 3 måneder. Helt bortkastet, men jeg visste ikke bedre. Fikk kur og mensen kom innen en uke og da var det bare å begynne nedtellingen til spray. Du begynner på spray dag 21 etter første menstruasjonsdag. De tar veldig godt vare på deg der borte og de er veldig flinke og koselige.

Ønsker dere masse lykke til:-)))))))

Skrevet

Tuse tusen takk for svar dere :) Det er jammen godt å ha noen å spørre om ting.

Men skal skrive ned spm, som jeg skal he med meg også, takk for tipset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...