Gå til innhold

Baby på 7mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spm jeg... Håper jeg kan få svar på noen av dem :)

Hvor store er deres barn på 7mnd?

Hvor mye spiser deres barn iløpet av et døgn?

Hva kan deres 7mnd gamle barn?

Sønnen min er rett i underkant av 9kg, og 68,5 lang. Han er en liten go'klump :)

Han får en melkeflaske på morgenkvisten rundt halv 7,

et grøtmåltid rundt 12.

Middag rundt 4-5,

og grøt igjen rundt 21.

Han får en frukmos midt på dagen, også sånn babysaft til drikke på dagen.

Sønnen min kan verken sitte, ake eller krabbe... Det eneste han gjør er å snu seg over på magen, men ikke over til ryggen igjen...

Jeg veit at det er veldig forskjellig fra barn til barn. Men storebroren hans gikk alene når han var 10 mnd, og han kunne sitte og krabbe da han var 7 mnd...

Noen som veit??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er snuppa nesten 8 kg og 70 cm stor:))

Hun får fortsatt pupp, men i tillegg:

grøt på formiddagen

middag i 15 tiden

grøt til kvelds + flaske

Hun kan sitte selv, reise seg og krabber. Ruller begge veier...

Det er jo som du sier veldig forskjellig fra barn til barn..av og til er det slitsomt at hun er så kvikk- det blir litt knall og fall siden ikke "vettet" henger med kroppen;) er litt overmodig.. s

Skrevet

I størrelse tror jeg tulla mi er ca som din. litt under 9kg, og litt under 70cm.

Hun får grøt på morgenen (med mindre hun våkner veldig tidlig, da får hun melk)

Så melk eller grøt til lunsj

middagsmat

grøt til kvelds

hun får bare vann til drikke utenom mormelktillegget. Hun er ikke så glad i det, men vil hun skal venne seg til å drikke vann. Vil ikke at hun skal lære at all drikke smaker søtt.

Får forresten også gjerne noe fruktmos i løpet av dagen, og/eller vi tilsetter det i grøten på morgenen. Varierer litt :)

Hun kan sitte selv, men tipper innimellom. Hun kan rulle fra mage til rygg, og bevege seg noe bakover og rundt sin egen akse. Men hun er ganske langt fra krabbing enda. Av og til ligger hun og spreller på gulvet, tar "svømmetak" med bena... hehe, litt snodig, men hun skjønner ikke hva knærne kan brukes til enda.

Skrevet

Gutten min blir 7 mnd på fredag. Han er 72 cmog 8,5 kg. Lang og slank!

Han spiser en flaske mme kl 05.30. En full porsjon grøt kl 8.30. Middagsglass kl 12. Fruktmos eller velling kl 15 og grøt igjen kl 18. Ofte en flaske velling eller melk innimellom alt også.

Han kan sitte uten støtte, men kan ikke reise seg opp i sittende stilling selv. Han ruller begge veier og har gjort det i tre måneder. Fra rygg til mage siden han var 8 uker. Han åler seg rundt i rekordfart og klarer nesten å reise seg opp. I går klatret han ut av vogna. :(

Skulle nesten ønske at gutten min var mer som din. :)

Skrevet

Jenta vår har akkurat blitt 7mnd. Hun er 65,5cm, og 7,5kg. Ei lita frøken;)

Hun får grøt om morgenen, grøt til lunsj, middagsglass på dagen, og grøt igjen til kvelds:) Blander litt fruktmos i grøten. Hun fikk smake litt babysaft idag:) Ellers får hun pupp flere ganger om dagen, og 2 ganger om natten.

Hun har aldri tatt flaske, så nå jobber vi med tutkopp(derfor hun får babysaft), så mor kan få litt tid for seg selv snart!:)

Sitter en stund uten støtte, men setter seg ikke opp selv. Ruller i begge retninger, og farer rundt sin egen akse når hun ligger på magen. Skyver seg bakover, men kommer seg ikke fremover enda. Dro seg opp i stående i badebaljen en dag forleden! Hjelp!

Hun er meget aktiv, så missunner av og til de med litt roligere barn:) Hehe.

Skrevet

Tusen takk for så mange svar :)

Ja, det var jo ikke så uvanlig som jeg trodde :) Lille ligger jo på magen og tar svømmetak med beina han også.. Det ser helt rart ut :)

De sa til meg på helsestasjon at han kanskje var litt "svakere" enn andre barn, i og med at han har vært igjennom en hjerteoperasjon (i April).

Men jeg er nok heldig ja, som ikke har en så vilter tass :) Husker det med førstemann :) Jeg skreiv jo over når han begynte å lee på seg. Det er ikke alltid like moro :)

HI

Skrevet

Lillegutt var 7 mnd i går. Sånn ser vår matdag ut:

Frokost: 150 ml MME

Lunsj: Grøt av 1 dl vann (eller en brødskive i perioder han er grøtlei) + vann og 100 ml MME

Middag: 1/2 glass middag + vann (og noen dager 100 ml MME)

Kvelds: Grøt av 1 dl vann + sviskemos + vann. Lager flaske på 150 ml MME før leggetid, men ikke alltid han drikker opp denne.

Han snur seg kjapt rundt på magen, men ikke like ivrig å snu seg tilbake. Vet at han kan det, men han vil helst ligge på magen. Snur seg rundt sin egen akse, og klarer å åle seg litt bakover (noe som skaper mest frustrasjon egentlig..hehe). Han sitter rimelig stødig selv, men tør ikke gå fra han sittende enda!

Skrevet

Glemte å si at jeg har en STOOOR og god gutt, på 7 mnd dagen var han 10 kg og 73 cm lang:)

Skrevet

min gutt er 7,5 mnd han er 9700g og 75 cm lang

han har fått mere fart siste 14 dagene, han kan ikke sitte alene, ikke krype, han åler litt bakover å litt fram, snur seg i sin egen akse, han har hadd kolikk til han var 4 mnd, mn fortsatte å skrike til nå å plutselig med litt søvn så snudde det mest seg.

han spiser hver 3 time, så han spiser ofte men lite, får litt brødskive hverdag, d digger han, smatter å styrer skikkeli da.

bruker å ha han oppi gåstol å den har han super fart i:)

Skrevet

Mini er 6 md og 3 uker :)) Så snart 7 mnd ;)

For over en md siden veide hun 8 kilo, og var 66 cm lang, så regner hvertfall med at hun har bikka 9 kilo nå. Et ordentlig lite matvrak ;) Runde og gode kinn! Vi skal ikke på kontroll før i september, så aner ikke hvor stor hun er blitt. Hun ammes på morgenen i 6 tiden, spiser frokost ( Grøt og 180 ml mme til frokost) i ni tiden, Fruktmos og melk til lunsj, middagsmat på glass til middag og grøt til kvelds. Evt en liten flaske og pupp før natten. Flere netter nå har hun NESTEN sovet igjennom, uten nattavvenning :) Hun kan rulle begge veier og åle seg i sirkel på gulvet og litt bakover. Hun har og fått 5 tenner *Søta* Sitte kan hun ikke, og heller ikke krype.. Er nok veldig forskjellig fra barn til barn, mange barn lærer ikke sitte selv ordentlig før de er 8 mnd + tror jheg? ihvertfall uten støtte. Troor det er normalt ja :)

Skrevet

Jeg maser sikkert masse men, til dere som gir barna deres brød.

Har de fått tenner enda? Det har ikke min enda, men jeg har tenkt litt på å gi han brød bløtet i melk. Mamma sa at det ikke gjorde noe å bytte på litt grøt-brød brød-grøt... Men jeg er nok litt redd han skal sette det i halsen tror jeg...

hehe :)

HI :)

Skrevet

Min gutt nærmer seg 7 mnd. Han veier nesten 11 kilo og er 74 cm lang. Sværing:-)

Han får mm to ganger etter han har lagt seg for kvelden ca. kl 20. Han våkner og får pupp kl 23.30-24-tida og ca. kl. 4.30 om morgenen.

Vi har ikke noe fast rutine resten av døgnet enda, ettersom han stort sett bare får mm. Får litt grøt på kvelden, og han smaker stadig vekk litt banan eller annen frukt på dagen. Sammen med grøten prøver jeg å gi litt vann.. (mine to første ble aldri noe særlig glad i det (pga.babysaft er jeg redd)så denne gangen venter jeg med søt drikke til han har lært seg¨å like vann) Har planer om å begynne med litt moset potet/gulrot til middag i nær framtid Ellers så har vi som sagt ikke noe rutine på maten. Puppen får han når han vil.

Jeg kan skrive under på at det er store forskjeller på barn når det gjelder utvikling. Min førstefødte reiste seg opp selv og gikk rundt bordet når han var 6,5-7 mnd. DET er tidlig.. Nr. 2 gjorde det samme ved ca. 9 mnd og nr. 3 her, er generelt tregere til det meste enn de 2 første.

Minsten kan sitte en liten stund, men setter seg ikke opp.

Kan snu seg rundt sin egen akse og fra mage til rygg,

men kommer seg verken fram eller tilbake..

Han er ikke så veldig interessert enda heller tror jeg, for han liker best å betrakte menneskene eller tingene rundt seg der han sitter på et fang eller ligger på gulv;-) Eller kanskje han er litt for tung i rompa??

Vet det er fort gjort å sammenlikne, og det er lett at man stresser litt med hva de skal få til når man ser hva "alle andre" klarer .. men vi får nok prøve å nyte at vi slipper å fare rundt -enn så lenge.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...