Gå til innhold

rensekur før 2 ivf....trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei dere:)

tenkte jeg skulle rense kroppen denne gangen før neste forsøk..

men synes alle sånne rensekurer reklamerer med "ned i vekt" og det vil jeg IKKE! skulle gjerne gått opp jeg..s¨å er det noen som vet om en passende og god rensekur til meg?:))

ellers noen gode tips fra dere somhar testet positivt?:))kutter dere ut eks røyk og alkohol ved spray start?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag fersk ingefär-te!

kjöp fersk ingefär, og sitron, og skjär opp de i skiver, og ha det i tevannet.

veldig enkelt, og veldig godt! ekstra godt blir det med litt honning i.

både sitronen og ingefären renser kroppen innenifra:)

dessuten holder du unna virus og bakterier i samme slengen;)

Skrevet

Personlig tror jeg det beste for kroppen er å spise og leve sunt, fremfor rene rensekurer. Du renser kroppen ved å spise sunt, dvs masse antioksidanter i form av bær og grønt, dropp kaffe, røyk, sukker og alkohol og pass på vitaminer. Hvor lenge er det til du skal igang?

Skrevet

hei og takk for svar!:)

er higen på en rensekur siden kroppen lettere tar opp næringstoffer etterpå pluss kvitter seg med dritt kroppen selv ikke klarer på egen hånd..føler liksom at det er ett godt utgangspunkt??

vit spiser og har jeg spist daglig i 10 år så det skakke stå på det hehe;))var jo sunn sist forsøk og det hjlap jo ikke noe særlig så denne gang ville jge teste ut dette..

me den teen hørtes faktisk både god og effektiv ut:)))hmmm...

noen som har erfaring med alovera juice forresten?er visst super sundt me er det noe spes gunstig ved ivf mon tro?googler meg halvt i hel her hehehe:)))

vet ikke helt nåe jeg skal i gang igen...skal til smtale på mandag:))håper vi får komme i gang fort og helst kort regime men siden det funka dårllig sist så antar jeg at jeg får det nå....(?)

Skrevet

altså får langt regime nå siden kort ikke funket:))))) trodde jeg skrev det men tenkte det visst bare *rødme*:))

Skrevet

ja det er jo sikkert skjönt å föle seg sunn og sprek, det föler jeg og er viktig. og jeg tror den teen funker faktisk, for når jeg drikker den, så må jeg ofte masse på do etterpå, akkurat som om det bare renner rett gjennom og tar med seg masse.

kjenner meg pigg av den og.

og så er det jo billig og enkelt,

lykke til, töysekropp;)

Skrevet

Heihei!

Tenkte jeg ville dele mine erfaringer med deg:) Jeg har aldri forsøkt å rense kroppen slik du snakker om, men høres jo litt deilig ut!!!

Ved første forsøk kuttet jeg ut røyk, alkohol, kaffe og usunn mat. Ble ikke gravid, og ingen egg på frys. En stund før jeg begynnte å spraye for andre gang begynte jeg og min samboer hos en refleksolog som jobbet med oss begge gjennom hele forsøket. Ellers ingen røyk eller alkohol. Ble ikke gravid og ingen egg på frys.

Jeg følte at hele greia bare gikk til h.... ,og ved vårt siste forsøk hadde jeg nok på en litt trist måte gitt opp litt. Jeg trappet ned på røyken og tok et glass rødvin eller to et par kvelder i spray og sprøyteperioden. Mellom forsøkene røkte jeg ganske mye. På siste forsøk ble jeg faktisk gravid, og det med tvillinger:) (jeg røkte ikke etter eggene ble satt inn!!!!)

For å være helt ærlig tror jeg ikke det er så voldsomt mye vi kan gjøre for å påvirke resultatet. Hadde det vært en oppskrift som hadde fungert ville legene våre sagt det til oss... Jeg tror det er viktig å kose seg litt oppe i det hele og ikke være for streng med seg selv. Kutt heller ut røyk, alkohol, sukker og drittmat når man er gravid.

Jeg ønsker deg og alle andre her inne masse lykke til, og ikke gi opp da jenter!!! :)

Skrevet

Hei tøysekoppen. Hyggelig å se at du er i gang igjen!

Jeg forhørte meg litt i en helsekostbutikk før forrige forsøk og fikk tips om å rense leveren. Dette fordi alle hormonmedisinene er sterke og det er stort press på leveren å gjennomgå et forsøk. Jeg endte opp med noe som het "GPH Siliverin" fra Solaray. De hadde mange typer, men det var viktig at det var løvetannrot i fordi den er bra for rensing av lever.

Og jeg syns det virket. Var nesten fyllesjuk uten å ha rørt alkohol på uker da jeg startet med tablettene. Kjente at det var mye som skulle ut av kroppen. Jeg ble heller ikke så fysisk sliten og nedkjørt på andre forsøk som på første, det virket som kroppen taklet medisinmengdene mye bedre.

Det beste av alt var selvfølgelig en positiv test ettet 14 dager. Desverre gikk det ikke denne gangen, men jeg skal ta resten av glasset før neste forsøk, vil gjerne gi den gamle kroppen all hjelp jeg kan!!!!

Lykke til!

Skrevet

hei igjen og takk fro flere gode svar!!

er heelt enig i at man skal slappe av å leve så nornalt som mulig med ett par modifikasjoner...alko og røyk er forbudt etter uttak og innsett tenker jeg men sist holdt jeg meg bort fra det isprøyte perioden også og det hjalp lite så tro nok kanskje jeg konkludere med å prøve denne GPH KUREN og leve ganske normalt...det viktigste er nok at det rette egget blir satt inn...og det er det jo ingen som kan forutse:(((kanskje en dag legene kan det *drømme*

men tilbake til denne GPH så HATER jeg fyllasyk følelsen da men får vel bare ta det med..ttok du dette FØR alt av ivf medisiner begynte eller samtidig eller?

tusen takk alle sammen og bobby girl jeg er så lei for at det ikke gikk denne gangen:(( husker deg....når skal du i ilden igjen?KLEM

Skrevet

Hei på deg!

Jeg tok denne rensekuren et par uker før forsøk, vil ikke blande for mye medisiner. Det er 90 tab i et glass og det holder til 30 dager. Jeg tok vel ca 14 dager så har nok til en runde før neste forsøk også.

Fyllesykfølelsen hadde jeg bare de første morgenene. Det var litt greit å kjenne at noe skjedde syns jeg!

Vet ikke når vi skal i ilden igjen. Skal til hysteoskopi (? er ikke helt sikker på om dette er helt riktig?) og da filmer de livmoren innvendig. Dette skal gjøres fordi den ene legen på riksen trodde han så en vegg der inne. Det er vist ikke bra, for da kan fosteret feste seg i den veggen og ikke få den næringen det skal. Så hvis han har rett blir det nok en operasjon til før neste forsøk.

Vi snakkes!

Skrevet

Jeg har tatt BIO DRAIN rensekur et par ganger før og den synes jeg er super. Du flyr en del på do da de første dagene for å si det sånn, dette er urtetabletter du får kjøpt på helsekost. Jeg gikk ned 1-2 kilo etterpå men det er vel mest vomfyll og vann tenker jeg - det er ikke ment som noe slankemiddel dette.

Skrevet

søskenhåp for edvart.

kan jeg eks bruke denne kuren ett par dager før jeg begynner på sprøyter eller bør jeg ikke ta det når jeg nå har begynt på spray?

Skrevet

Etter min mening (bare min mening altså) er rensekur bare gift for kroppen. Hvorfor tror du at du får diaré og oppkast? Fordi kroppen ikke tåler det og vil ha det ut av kroppen. Det er ikke mye snakk om rensing, det er snakk om matforgiftning. Rensekur er bare lureri. Jeg ville holdt meg langt unna hvis jeg vil at kroppen min skal være 100% i orden før IVF.

Skrevet

hmmm..ja den var ny?...jaja det er logisk det du sier men samtidig kommer det jo ut ting som kroppen til vanlig ikke klarer kvitte seg med..men alle har rett til sin mening men måtte le litt når du sa matforgiftnig hihi:))) men kan godt være du har rett og...hmmm..

Skrevet

Jeg har ikke tatt det i forbindelse med ivf, men fordi jeg er veldig oppblåst i magen til tider og føler meg litt "treg" i kroppen. Da synes jeg den hjelper. Husker jeg ikke feil er det en ukes kur eller to. Jeg ville vel tatt det rett før jeg begynte på spray - sånn at jeg er ferdig til da.

Skrevet

De kurene de selger på helsekost er i følge "eksperter" ikke så mye verdt, har jeg hørt... Jeg tror jeg ville enten tatt kontakt med en alternativ terapaut som ofte selger/anbefaler mye mer effektive produkter, og setter sammen i forhold til din kropp og behov.

Eller ta en skikkelig tarmskylling, hvor det virkelig blir renset opp! det gjorde jeg før forrige forsøk. Utgangspunktet var at jeg skulle ta en leverrens, for å rense opp i kroppen - men det fungerte ikke. Ble derfor anbefalt tarmskylling, fordi det sannsynligvis var noe som blokkerte der... Og det var jeg så gla for i ettertid, fordi det på tarmskyllingen ble oppdaget candida (for store mengder sopp i tarmen), som igjen førte til at jeg også fikk "ryddet" opp i det. Kan anbefale Klinikk Tveitan i Oslo, flinke sykepleiere som vet hva de holder på med. Og det er ikke så ubehagelig/ekkelt som man tror. Jeg grudde meg voldsomt på forhånd, men etterpå føltes det veldig bra.

Men å kutte ut alkohold, røyk, sukker og ferdigmat/halvfabrikat er jo også et bra steg på veien til en renere kropp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...