Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Noe som vet? Og noen som vet hvordan dette foregår? Skal til utredning snart, og lurer litt i tillfelle det er noe vi blir annbefalt:)
SkyBaby Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hvis du tar det offentlig er det ca 1500 for det du gjør på sykehuset per gang. Var i alle fall det vi betalte. Medisiner er ca 15000 alt i alt. Det er noen måneder siden jeg gjorde dette så jeg skal ikke banne på at dette stemmer fortsatt, men les litt inne på "assistert befrukting", står mer der Lykke til. Du får si ifra om jeg kan hjelpe til med noe.
Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2009 Så for hver IVF forsøk du tar, så koster det rundt 15000 for alt? Det er mye penger gett.. Men det finner man jo alltid en løsning på hvis det skulle bli sånn;) Takk for hjelpen=)
SkyBaby Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Medisinene er 15000, så er det som sagt ca 1500 når du er inne på sykehuset. Ja det er veldig dyrt, men som du selv sier, det finner man alltids en løsning på Mange velger å gjøre det privat, der får du sånne "pakkepriser". Det er litt forskjellig fra sted til sted, men det er jo kortere vente tid.
Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2009 Ok, takk igjen=) Da er det bare å vente å se hva dem finner ut for noe. Men jeg håper og tror vi skal klare det sjøl:D Håper dere får spire snart også, syns jeg leste et sted her at dere har prøvd veldig lenge. Skal dere prøve IVF flere ganger?
SkyBaby Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Ja nå har vi prøvd i 4 år, men fortsatt ingen spire.. Dvs, jeg tror jo jeg mistet nå for ikke lenge siden, men det skjedde så fort at jeg ikke rakk å teste meg engang. Vi prøvde både ICSI og IVF, men den satt ikke allikevel. Jeg ble egentlig veldig sliten av alle behandlinger og fant ut at nå vil jeg/vi vente litt. Tar det veldig med ro nå, ting får ta den tiden den trenger. Er det vår tur så kommer den vel. Det har slitt på lommeboka og psyken, men nå jobber jeg veldig mye og prøver å koble ut litt Tenke på noe annet, men det jo aldri lett. Når venner og kjente rundt oss får den ene ungen etter den andre, og vi sliter og sliter, så blir jeg litt asosial i tillegg. Er selvfølgelig kjempeglad på andres vegne men de vet også hvorfor jeg trekker meg unna til tider.
Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2009 Det forstår jeg veldig godt! Har ei søster som fikk sin første for litt siden, og det var uplanlagt, og ikke så veldig ønskelig. Ho er jo veldig glad nå, og vil gjerne ha flere, så tror ikke det er så fryktelig lenge til dem skal prøve på en til. Er så kjipt når du hører om dem som bruker kunn et par måneder så sitter den, eller uplanlagte... Men selvfølgelig er det jo veldig fint for dem, men det er sårt å høre om det.. Håper dere får det til til slutt, når har dere ventet fryktelig lenge! Hva er forresten forskjellen på ICSI og IVF? Masse lykke til! Må si jeg beundrer tålmodigheten din!
MK73 Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Heisan. Bare så det er klart - du må ikke ut med 15000,- per forsøk i det offentlige. Egenandelen per ordinære forsøk (full pakke) er ca 1500,- og i tillegg kommer medisiner, men du får refundert medisinkostnader over 15000,- Det vil si at for tre forsøk per barn i det offentlige (som er det man får dekket hvis man blir godkjent) må man ut med ca 19500,- totalt. Det er MYE dyrere å gjøre dette privat. ICSI er mikroinjeksjon, det vil si at de beste sædcellene plukkes ut og sprøytes inn i eggene de har hentet ut. Ved IVF blandes rett og slett egg og sæd og så må sædcellene gjøre jobben helt selv :-)
SkyBaby Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Rakk aldri å svare på det siste innlegget ditt, men nå har du jo fått svar ser jeg Det er som sagt en stund siden jeg var med på det. Godt at noen er mer oppdatert hehe Joda, tålmodighet må man ha. Men nå har jeg vel fått trent den godt i forhold til jobben også da Lykke til dere også! Du får sende meg en melding her inne om det er noe jeg kan hjelpe til med! Klem
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Jeg brukte ikke mer enn vel 9000 kr på medisiner,så ikke alle kommer opp i 15000. Dessuten betaler du ikke alt på en gang. Men det lønner seg å ha pengene klare,vet aldri hvor mye medisiner som må til. Men dette er jo ikke noe å tenke på enda. Lykke til!!
Lotta2010x2012 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2009 Mange takk for svar alle sammen! Hvis det er 19000 for 3 forsøk, så synes jeg det var bra, hadde forestilt meg mer enn det:) Lykke til alle sammen! Er det noen som vet hvor lang vente tid det er snakk om offentlig?
SkyBaby Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 det tok ikke så lang tid da vi var med på det.. 4-5 måneder fra vi var på Ahus, til vi kom inn til første konsultasjon på Riksen.
Lotta2010x2012 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2009 Synes det hørtes fryktelig lenge ut men, hehe! Men man slapper vel mere av mens man venter:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 14. august 2009 #14 Skrevet 14. august 2009 Vi sendte søknad til ullevål i juni, og har fått time til samtale om en uke. Men blir nok sikkert minst 3 mnd før vi kommer i gang med forsøkene, så man må være tålmodig;) Har du vært til utredning?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 Så nå at du skal til utredning. Masse lykke til! Du får sikkert noen kurer med pergo først, får håpe at det gjør susen:)
Lotta2010x2012 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2009 Takk for det:) Vi har jo ikke prøvd så forferdelig lenge enda, så muligheter er jo absolutt til stede for at vi kan klare det selv, men blir spennende å høre hva dem sier:) Lykke til! Håper dere får det til snart, og at det ikke blir så lenge å vente til dere kommer i gang med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå