Mamma mø har to søte små Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Noen som har prøvd det?? Jeg har en gutt på åtte uker som ikke blir mett av bare amming, så vi har måttet gi tillegg etter hver amming. Jeg har et stort ønske om å bare amme, og har i min fortvilelse prøvd ALT føler jeg. I starten hang han i puppen hele tia, og han suger kraftig og med riktig tak, for jeg har ikke vært sår. Men det kom ikke noe melk de første 5-7 dagene. Han gikk ned alt for mye i vekt, og vi måtte begynne å gi tillegg. Vi var på ammepoliklinikk og fikk beskjed om å amme, pumpe, gi tillegg på kopp, hvile. Vi gjorde dette, og melka kom, men det har akdri blitt nok. Gutten min har aldri blitt mett på bare brystet. Jeg har prøvd akupunktur, all slags kjerringråd som å spise malt, havregrøt, drikke ammete osv. Jeg har brukt denne nesesprayen for å få i gang utdrivingsrefleksen (men det er ikke det som er problemet), og pumping, pumping, pumping. Får ca 50 ml fra begge puppene når jeg sitter med el. pumpe en times tid. Det er langt i fra nok for min glupske sønn. Ved hver anledning legger jeg han til brystet, men han blir sint når det ikke kommer nok melk. Nå har jeg fått det kvalmestillende middelet Afipran hos min fastlege. i pakningsvedlegget står det at det bør ikke brukes av gravide da det kan gå over i morsmelken. Så da sitter jeg her og lurer på om jeg skal tørre å prøve. Har så lyst å få til amminga, ha nok melk, og fullamme min sønn! Blir glad for alle synspunkter. Er det mer jeg kan gjøre????
rocky1 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hei, Jeg går på Afripan og har positiv erfaringmed medikamentet. Samåen min er prematur, hun er nnå 4 måneder korrigert og hun er veldig fonøyd md at mamma fremdeles ha melk å tilby henne.Se forøvrig link http://www.dinbaby.com/forum/thread/140382119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå