Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Gutten min på 13 mnd har fått seg sykkelvogn. Bruker hjelm når han sitter i sykkelvogna, men han blir skikkelig irritert over det. Hjelmen skygger for mye av ansiktet og han får ikke lent hodet tilbake (det er en bra tilpasset hjelm). Er det virkelig nødvendig med hjelm i sykkelvogn?
Ranveig R Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Våre barn (snart 4 år og 21 mnd) har ikkje hjelm på seg i sykkelvogna. Det er frykteleg ukomfortabelt, og så ser eg heller ikkje poenget. Dei har jo sele på seg, så dei kan ikkje dette ut av vogna. Og skulle den på ein eller annan mystisk måte klare å velte, så er det jo veltebøyle, så ungane (som heng fast i selen) vil ikkje slå hovudet uansett.
Sistah*G07*J09* Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Vi brukte hjelm på vår i begynnelsen, men så fort at den bare var til irritasjon og i veien siden han ikke fikk lagt hodet ordentlig bak. Så har ikke brukt den siden. Er jo veltebøyle og seler, så tror det går bare fint visst man skulle være så uheldig å velte
Lillebror og stoerebror Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Vi bruker SELVFØLGELIG hjelm. Hørt om å bli påkjørt? Velte med vogna og slå hodet i noe?
Sunniva78 har to små Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Selvfølgelig har knerten hjelm i sykkelvogna. Er du uheldig og en bil dulter borti vogna, er det neppe verdt det lille ubehaget med hjelmen... Han har hatt hjelm fra første stund, og har blitt vant den. Aldri noe klaging:-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Selvfølgelig skal man ha på barnet hjelm selv i en sykkelvogn.
lille sprelle Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 nei. vogna har fast ramme og hun stter fastspent i den
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Klart man tar ansvar for barna sine og bruker hjelm!
Ranveig R Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Meiner eg tar ansvar eg. Ungane kan ikkje dette utav, dei er fastspent. Vogna KAN velte, men som sagt så sit ungane fastspent og den harde ramma gjer at dei ikkje blir slengt i bakken. Ikkje går det så fort med meg langs vegen her heller, så for meg blir det omtrent det same som om eg skulle hatt hjelm på jenta vår i vogna, ein bil KAN jo kræsje i oss. Det er jo for så vidt større fare for å slå hovudet om barnevogna skulle velte enn sykkelvogna, i og med at barnevogna ikkje har veltebøyle. Og barnevogna er høgare enn sykkelvogna så det hadde blitt eit hardare fall...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Bra skrevet Ranveig R!!! Man bruker jo ikke hjelm på barna i bilen heller og kjøre bil vet man jo er livsfarlig!! Man grisekjører da vel heller ikke med sykkelvogn, men tar det da med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå