WeeOne Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Sovestuasjonen her i huset er et mareritt og det er tid for å innføre noen endringer. Problemet er at når jeg ammer snuppa om natten blir hun så våken at hun ligger og "snakker" i flere timer etterpå. Jeg har nådd min grense og er villig til å gjøre alt for å få sove. Her er endringene som jeg ser må til: 1. nattavvenning - hun er gammel nok og spiser nok på dagtid 2. må flytte fra vogge over i stor seng 3. lammeullen hun ligger på er langhåret og jeg vil ikke hun skal ligge på den lengre - hun har begynt å snu seg om natta og den må bort 4. hun må inn på eget rom så vi ikke holder hverandre våkne Hvordan ville du gjort dette; alt onde i en sving eller tatt det trinnvis - i så tilfelle hvordan?
Underveis --> Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Nå vekker ikke jeg Lillemann når jeg ammer, men jeg vekker ham av og til når jeg kommer å legger meg. Han sover lettere nå enn tidligere (er 4 mnd) og de to siste nettene har jeg ammet han tre ganger pr natt. Tidligere to. Slitsomt! Skal innføre mat mer regelmessig (han har jo fått smaksprøver) og se om det faktisk er det som gjør at han nå plutselig er våken 3 ganger om natten. Jeg skal dermed også få ham over på eget rom snart, men vi har allerede sluttet å vugge vogga! Var fast bestemt på opp-ned-metoden (det lille jeg har forstått av den) og har så langt bare hatt en kveld med skikkelig skriking. Legger ham bare når han er skikkelig trøtt, og ammer alltid før jeg legger ham i vogga (legger ham våken). Jeg ville gjort det, og gjør det også selv, gradvis. Lammeskinnet ville jeg bare tatt vekk, ferdig med det. Så ville jeg sluttet å vugge vogga, og ha rimelig forutsigbare kveldsrutiner så hun vet hva som skal skje. Jeg var nemlig forberedt på å avbryte avvenningen av vuggingen dersom jeg ble for sliten av det (er gressenke om dagen), så derfor gradvis. Når han flyttes på eget rom så kan det hende han sover mye bedre der, og jeg vet mange barn faktisk sover rundt bare av å få eget rom. Dersom han går ned til en amming på natten, så er det helt holdbart for meg nå. Når pappaen kommer tilbake er han 6 mnd, og da vil han ta nattavvenningen. Inn og tilby vann, og opp-ned-metoden (har jeg bestemt *hehe*). Det virker som de fleste barn tilpasser seg rimelig greit i løpet av et par-tre dager. Jeg vil altså se an hvordan han reagerer på nytt rom, før jeg nattavvenner. Håper bare det går rimelig greit! Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå