Gå til innhold

Har dere samme type møbler i hele stuen?

Anbefalte innlegg

F. eks. bare eikemøbler eller bare svarte møbler?

Vi skal kjøpe nye møbler til stuen og endel ellers i huset også, og jeg lurer på hva vi skal gå for. Synes det er vanskelig å finne passende møbler til hele stuen hvis jeg skal holde meg til f. eks. kun eik.

Dere som har kjøpt helt nye møbler til stuen, har dere holdt dere til kun en type møbler?

Hva ville dere valgt av eik, kirsebær, svart eller hvitt? Ellers i stuen har vi kremhvite vegger, parkett, svart skinnsofa og lilla/rosa gardiner (slik farge som det er på orkideer).

Synes det er vanskelig å velge møbler. Det er tross alt mye penger det er snakk om, og de skal være her lenge.

Fortsetter under...

vi kjører for det meste svart og hvitt i møbler. har også kremhvitaktig stue men med hvite gardiner,beige skinnsofa.

Skjenken tven står på er hvit. Dvd skapene på hver side av skjenken er svarte, bordet er hvitt og føttene på sofaen svarte. men nå er vi kjent for å ha en veldig gjennomført stil av både megler og venner..man kan helt sikkert kombinere tre og svart/hvitt, men jeg er ikke noe fan av tre :)

Vi har hvitt fremskap, hvit sjenk, og hvit spisestue. Hvite hyller og foreløpig mørk sofa. Skal male stuebordet hvitt og kjøpe beige sofa. veggene er lys brun, hvite og latte=)

hvite gardiner

dvd hyllene hvite (står i et hjørne)

Har også rosa og hvite pledd, rosa og hvite løpere på bordene. Sølv, hvite og sorte lysestaker +++

blir mer shabby chic stil etterhvert, men det er dyrt å kjøpe masse på en gang, så ting kommer etterhvert=))

Nei, men de sier en ikke skal blande mer enn to tresorter og da bør de helst være litt forskjellige t.d. eik og mørk tre. Hvitt kan alltid kombineres med tre.

Vi har en ganske så eklektisk stil med møbler som kræsjer på mange måter. Har en svært desing interessert mann som samler på møbler fra en viss periode. Har helt moderne møbler sammen med gamle.

Kirsebær er en farge jeg ikke liker, og heller ikke svart. Synes det blir for sterk kontrast til det hvite, om en ikke har en god design plan og sikker smak. Jeg liker møbler jeg kan ha resten av livet. Eik er solid, hvitt er klassisk. Hvitt kan bli litt klinisk i den stuen du nevner, men det kan jo kombineres med eik eller en annen tresort. Alt hvitt tror jeg er raskt på vei ut av interiør motebilde, men unntak av chabby chic menigheten.

beige og svarte gardiner

mørkebrune bokhyller med frostet skapdører i samme mønster som gardinene

svart tvbenk

mørkebrunt sofabord med svarte ben

beige sofa med svarte pynteputer

lyse vegger

Annonse

Vi har eik i nesten hele stua, bortsett fra en sjenk som er i furu, men den lakket jeg i "eikelakk". Sjokoladebrun sofa og krem vegger og gardiner, tilbehør veksler litt mellom grønt, lilla, rødt ( i jula) osv. I og med at de store tingene i stua gir et rolig inntrykk, så kan jeg leke meg mer og variere med stæsj som er mye lettere og rimeligere å bytte ut etter smak og humør.

Sånn jeg tenker så er det lettere å få en liten stue, som vi har, til å se harmonisk ut med samme typen møbler over alt, men hvis du har vinkelstue el, så kan du mikse og matche litt.

Jeg liker naturlig nok eik, svart ville jeg ikke valgt fordi det suger så mye lys og fort kan se dystert ut med masse svart. Hvitt ville jeg unngått fordi det er lite varig, så jeg ville valgt eik eller kirsebær.

her er det hvite vegger, tredører og karmer. sofaen er grå, interiøret (gardiner, puter, lysestaker +++) er sort og hvitt med innslag av litt rødt i. spisestuen går utenom, den er arvet. mørk eik med ti stoler, har trekt om stolene i lyst stoff. bord til sofaen og en kommode er i lys bjørk, alt fra ikea. lack bord, hjørnebord og malm kommode.

Jeg synes det er fint å kombinere tremøbler med hvitt eller svart... Ulike tretyper i samme rom synes jeg ofte ikke er så fint... bortsett fra hvis det er snakk om eldre møbler med patina... En stue full av eik f.eks kan etter min mening se litt katalog-aktig ut.. Finere å kombinere litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...