Gå til innhold

Hvor lang tid tok din fødsel/fødsler?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med første begynte riene i 19 tiden og han er født 7.12.År 2003

Nummer to ble født i 2005, Da startet det i 7 tiden og han er født 14.20. 3 mann er født 2008, da startet det med vannavgang uten rier, ble satt i gang dagen etter. Begynte med drypp 10.00,var ikke helt moden. Så fra kroppen min begynte å jobbe tok det 1,5 time før han var ute.. Født 14.00. Var grusomt når det gikk så fort!!

Min første fødsel i 2008 tok ca.15.5 timer fra vannet gikk til tulla var ute. Hun satte seg selvfølgelig fast,så lå der med pressrier i en 7 timer. Vond og slitsom fødsel.

Andremann kom for 1 mnd. siden og fødselen tok 25 min(!).Startet med pressrier. En helt super og behagelig fødsel. Han hadde det meget travelt,tok jordmora "by suprise"...kan man trygt si.

Med nr 1 tok det 4 timer, og med nr 2 (ble satt i gang) tok det 2,5 timer. Er spent på hvordan det går med nr 3. Håper vel egentlig ikke at det går for fort. Det blir utrolig intenst. Man blir jo ikke så sliten som de som ligger i mange-mange timer, men det tok på da det gikk fort, for det var omtrent ingen pauser.

Ganske utrolig egentlig hvor forskjellig vi er!

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

8 timer med nr 1 i 2001 - FANTASTISK

15 timer med nr 2 i 2005 - GRUSOMT

Spent på hvor lang tid nr 3 tar....

Forstår ennå ikke hvordan det kunne ta ca dobbelt så lang tid med nr 2, virker som det for de fleste går mye fortere med nr 2.

Husker at jordmora sa at det mange ganger kunne gå tregere med nr 2, men raskere igjen med nr 3...får bare håpe på at det er tillfelle, så jeg ikke bruker enda lenger tid den her gangen... :)

Riene startet kl. 5 om morgenen her. Reiste på sykehuset i 9-tiden, hadde tre cm åpning da. Deretter gikk det fint en stund, før det stoppet opp på 8 cm i 10 timer. De riene gjorde hinsides vondt, var fantastisk da pressriene endelig kom. Tulla ble født kl. 22 om kvelden, 17 timer totalt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...